• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

007 och 009, vilken föredrar ni?
20181024_113154-01-01-01.jpeg

-007 :happyhappy:

Efter mycket letande sÄ har jag Àntligen hittat en SKX023J som vad jag kan se verkar vara i bra skick, dock tror jag bezel Àr bytt, dÄ den ser sÄ ny ut.

Enligt serienummer Àr den tillverkad 2003. NÀr började resp slutade produktionen av 023:an, nÄgon som vet? Jag har googlat en massa innan jag tryckte pÄ köpknappen, men har inte hittat nÄgon info om det...

Baserat pÄ min uppfattning sÄ verkar den inte vara sÄ vanlig, det har inte sÄlts mÄnga hÀr pÄ KS. Men det kanske beror pÄ att dom som har en Àr sÄ nöjda ;)

JÀmfört med SKX007 (har Àgt) och SKX173 (Àger) sÄ gillar jag verkligen storleken pÄ 023:an, samt att lumenplupparna pÄ tavlan har "stÄlkanter" (ingen aning om korrekt terminologi). Dock hade jag gÀrna sett att day/date var svarta med vit text, nÄja man kan inte fÄ allt :cool:

fullsizeoutput_3031.jpeg

HÀr pÄ Phoenix NATO pÄ min 15,5 cm handled
fullsizeoutput_3032.jpeg
Superfin klocka! fÄr man frÄga vad du gav för den?

MVH

Vill minnas att jag lÀst ett inlÀgg innehÄllandes en sammanfattning pÄ Seikos nuvarande verk, men kan inte hitta det nu. Inget fancy schmancy - bara en liten sammanfattning av avvikelsetolerans gÄngreserv, komplikationer etc.

Finns det nÄgon vÀnlig sjÀl som kan knuffa mig i rÀtt riktning?

Provar hÀr ocksÄ ifall nÄgon hÀr gudförbjude glömt att lÀsa vintage-delen.
Är det nĂ„gon som har en aning om bra informationskĂ€llor om "riktigt" gamla vintage Seiko? Dvs före 50-talet. Hittar mĂ€ngder forum och resurser pĂ„ Seiko dĂ€refter men min google-fu sviker mig med Ă€ldre.

Hej,

Har en Seiko Kinetic SKA371 som jag upplever inte laddar upp sig lÀngre. Har inte varit ett bekymmer tidigare. Bör man övervÀga att byta batteriet? Har haft den i tvÄ Är och anvÀnt klockan frekvent sÄ kan samtidigt tycka att den borde hÄlla lÀngre? Men jag upplever att den laddar vÀldigt dÄligt som sagt.

Hej,

Har en Seiko Kinetic SKA371 som jag upplever inte laddar upp sig lÀngre. Har inte varit ett bekymmer tidigare. Bör man övervÀga att byta batteriet? Har haft den i tvÄ Är och anvÀnt klockan frekvent sÄ kan samtidigt tycka att den borde hÄlla lÀngre? Men jag upplever att den laddar vÀldigt dÄligt som sagt.
Det Àr inte rimligt att den inte laddar/hÄller laddning efter bara tvÄ Är. Kontakta inköpsstÀllet.

Hej, stÀllde om till normaltid pÄ min Monster gen2 nÀr jag fick problem att trycka in kronan.
Kronan liksom fjÀdrade tillbaka, jag tryckte inte sÄ hÄrt dÄ det inte normalt behövs för att fÄ in kronan men jag provade en gÄng till med samma resultat innan jag vred lite pÄ kronan med resultatet att tiden blev fel och att det liksom klickade till och sen gick det att trycka in kronan.
Fick samma problem andra försöket att stÀlla klockan rÀtt men tredje försöket funkade det.

Vad beror detta pÄ? Jag blev ju sÄklart nervös att jag förstört nÄgot men klockan verkar gÄ som den ska.
Finns det nÄgot trick för att undvika detta nÀr det Àr dags att stÀlla om klockan igen?

Jag brukar nolla tiden en gÄng varannan mÄnad eller sÄ beroende pÄ hur mycket den drar sig gentemot rÀtttid.se eller vad den heter och har inte haft det hÀr problemet tidigare.

Mvh ERACE

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp