Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hej Seikoister!
Vilken Seiko originallÀnk passar pÄ alpinisten och vilken ref har den suttit pÄ!
Som jag förstÄr passar inte SARB033 etc.
/Jazze
Tack för tipset men jag gillar originalet.Jag köpte ett aftermarket Seiko Jubilee och ÀndlÀnkar frÄn Watchgecko, passar riktigt bra samt att hela paketet kostar relativt lite.
KÀnner att jag lÀngtar hem till Seiko. Turtle var mysig men lite för stor, SKX och alla andra instegsdykare Àr lite för risiga nÀr man vant sig vid bÀttre. Funderar pÄ SBDC061 eller SPB051, men det kÀnns som att man kommer bli galen pÄ storleken om Turtle var för stor. Vad Àr en vettig vÀg framÄt om man (undantaget Panerai) kÀnner att 40, max 42 mm, Àr en vettig storlek för en dykare?
MÄste testa den live, den Àr snygg men ser för stor ut pÄ bild och video tycker jag.Jag har precis köpt en SBDC061 och Àr jÀttenöjd. Verkligen inte för stor men bÀttre storlek Àn min Alpinist. Har Àven en SKX007 som kÀnns större Àn SBDC061.
Hur gick det, blev det nĂ„gon klocka?HjĂ€lp mig lite... FĂ„tt grepp om den nya Marinemastern med safirglas och keramisk ring. Runt 20â Hongkongdollar + givetvis svensk moms. Vad tycker ni? SlĂ„ till? GĂ€rna tankar bĂ„de kring modell och pris... Flyger hem frĂ„n HKG imorgon...
Hoppla.
Vad Àr det för monster lÀngst upp till höger?
Nope. Den kÀndes för hög tycker jag. Kombinerat med den tunna lÀnken - nÀe. Har man nÄgot som gnager redan i affÀren blir det inte bÀttre...Hur gick det, blev det nÄgon klocka?
Ăr det verkligen ingen som vet?Hej Seikoister!
Vilken Seiko originallÀnk passar pÄ alpinisten och vilken ref har den suttit pÄ!
Som jag förstÄr passar inte SARB033 etc.
/Jazze
Svart Àr kul!
Svart Àr kul!
Cool med vit tavla!En Seiko SNZF11 för att ljusa upp höstmörkret
Nytt batteri och putsa till glaset? Ja, tycker ja. Gör ett försök.Hittade denna i garagets samlingar, nÄgon som vet om det Àr vÀrt att putsa/nytt batteri?
Vad menar du? OriginallĂ€nken passar ju givetvis. Strapcode har ocksĂ„ lĂ€nkar till den.Ăr det verkligen ingen som vet?