• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Dagens Seiko. SBCR005
B2CA5DF9-68BA-4D9E-9A55-82F14A495749.jpeg

Risk för dum frÄga, men here it goes... de hÀr visarna som Seiko exempelvis kör pÄ nya Street Series, SBDC051, SBDC061 och limiterade rosétonfisken (andra modeller ocksÄ sÄklart); nÀr togs de fram? Varför togs de fram? Om man tar Street Series, varför har man de visarna istÀllet för visarna man kör pÄ de nya soltunorna?

Jag misstÀnker att visarna ska signalera att klockorna Àr moderna varianter av klassiker? Eller? Oavsett vad sÄ hade jag föredragit andra visare pÄ alla ovanstÄende modeller.

Risk för dum frÄga, men here it goes... de hÀr visarna som Seiko exempelvis kör pÄ nya Street Series, SBDC051, SBDC061 och limiterade rosétonfisken (andra modeller ocksÄ sÄklart); nÀr togs de fram? Varför togs de fram? Om man tar Street Series, varför har man de visarna istÀllet för visarna man kör pÄ de nya soltunorna?

Jag misstÀnker att visarna ska signalera att klockorna Àr moderna varianter av klassiker? Eller? Oavsett vad sÄ hade jag föredragit andra visare pÄ alla ovanstÄende modeller.
D15EA378-330E-4EC2-9DA4-D647A9E1D8D3_zpsrgofbjv3.jpg

(Gamla till vÀnster, nya till höger)

De Äterupplivades 2015 men de har funnits Àven pÄ nÄgon enstaka modell under 80/90-talet.
-Varför? Design, tydlighet.
-Barför pÄ Street-seien, ingen aning.

Tillbaka
Topp