Min Àr redan sÄld, hÀnger du inte med eller?SÄ sant. 3 timmar kvar pÄ den vita delfinen uppskattningsvis. UtgÄr oxÄ ifrÄn att @yonsson s kronograf ryker innan midnatt. Simma lugnt seikonauter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Min Àr redan sÄld, hÀnger du inte med eller?SÄ sant. 3 timmar kvar pÄ den vita delfinen uppskattningsvis. UtgÄr oxÄ ifrÄn att @yonsson s kronograf ryker innan midnatt. Simma lugnt seikonauter
Tydligen inte âșfunderade pĂ„ att kolla innan men chansade fel.Min Ă€r redan sĂ„ld, hĂ€nger du inte med eller?![]()
Back in businessFörsökte undvika den hÀr men uppmÀrksamheten gjorde att jag vart tvungen att ta tillbaka den @Geparden fÄr jag bara en 6217 i bra skick sÄ skall det nog bli ordning pÄ linan igen.
Japp, med tanke pÄ vilken monsterklocka man ska fÄ prova pÄ sÄ Àr det nog dags.Dags att du skaffar dig skogshuggarhandleder under helgen dÄ.![]()
![]()
Har inte Àgt ngn av dem. Vet inte om det Àr till ngn hjÀlp men brukar anvÀnda denna sajt för head2head jÀmförelser.Pingar @yonsson @niclasnice och kanske Àven @Bosse som jag hoppas har kloka rÄd i mitt nuvarande dilemma, kanske Àven nÄgon annan i Seiko-trÄden som jag glömmer i ivern att fÄ svar. Har införskaffat SBDC001 och Àr mer eller mindre förÀlskad i denna. Sitter smidigt och lent pÄ handleden trots sin storlek. Skön tyngd pÄ klockan och snygg som attan. Nu suktar jag efter en SBDC007 och kan inte sluta tÀnka pÄ den. FrÄgan Àr om de tvÄ modellerna Àr för lika varandra eller om det Àr skillnad pÄ dem till exempel att 007 Àr gjord av titan, som gör att det Àr rÀtt att ta sikte pÄ att Àven införskaffa den med? Alla kloka rÄd och kommentarer uppskattas. Tack pÄ förhand.![]()
Tack! Skönt. DÄ Àr jag alltsÄ inte galen.
Pingar @yonsson @niclasnice och kanske Àven @Bosse som jag hoppas har kloka rÄd i mitt nuvarande dilemma, kanske Àven nÄgon annan i Seiko-trÄden som jag glömmer i ivern att fÄ svar. Har införskaffat SBDC001 och Àr mer eller mindre förÀlskad i denna. Sitter smidigt och lent pÄ handleden trots sin storlek. Skön tyngd pÄ klockan och snygg som attan. Nu suktar jag efter en SBDC007 och kan inte sluta tÀnka pÄ den. FrÄgan Àr om de tvÄ modellerna Àr för lika varandra eller om det Àr skillnad pÄ dem till exempel att 007 Àr gjord av titan, som gör att det Àr rÀtt att ta sikte pÄ att Àven införskaffa den med? Alla kloka rÄd och kommentarer uppskattas. Tack pÄ förhand.![]()
Intressant. Tack. Ser ut att vara större skillnad mellan de tvÄ pÄ bild Àn rent mÄttmÀssigt. Försöker hitta alla anledningar till att köpa Àven 007. Nu Àr jag ett steg till pÄ vÀgen.Har inte Àgt ngn av dem. Vet inte om det Àr till ngn hjÀlp men brukar anvÀnda denna sajt för head2head jÀmförelser.
http://www.watchsleuth.com/seikodiverfinder/compare/?MOD1=SBDC001&MOD2=SBDC007
001 Àr vÀl ngt fetare? Har personligen inget emot titan som andra bakÄtstrÀvare. Saknar mm600 nÀstan dagligen.
Tack! Bra lÀnk med jÀmförelse! DÀr ser man tydligt skillnaderna mellan modellerna. Ett tydligt tecken att jag mÄste ha bÀgge.kolla in den hÀr posten, lite jÀmförelser
http://www.watchfreeks.com/23-seiko...-sbdc001-seiko-shogun-sbdc007-comparison.html
edit: wups sÄg att du fÄtt bilden ovan frÄn den trÄden
Mm300 Àr aldrig fel. Köpte inte min av higuchi men handlat annat av hnm. Maila honom din bestÀllning vettja paypal sen vÀnta ett par dagar.Trevligt med alla dessa bilder pÄ MM300 sÄ hÀr i slutet av veckan. Har sjÀlv tÀnkt att lÀgga mitt krut pÄ en inom kort och dÄ sker köpet förmodligen via higuchi dÄ det verkar som det bÀsta alternativet. Jag Àr förmodligen dum som stÀller frÄgan, men hur gÄr bestÀllningen till? jag fattar inte riktigt... AnvÀnder man "formulÀret" och sedan betalar man in via paypal enligt hans instruktioner? En frÄga till vart har alla bestÀllt sina exemplar av klockan? Tack pÄ förhand!
Grym sommarklocka! Provade 007 för första gÄngen för nÄgon vecka sedan och gillade den! Har lÀnge tÀnkt slÄ till pÄ en men aldrig kommit till skott.Eller en orange SBDC009
![]()
Ăger en och trivs bra med den. Ganska stor som du sĂ€ger men korta bandhorn gör att den bĂ€rs mindre Ă€n diametern antyder.
Ganska tung med lÀnk. Min bÀr jag mest med gummi, vilket gör att den sitter fint pÄ handleden.
Avslutar med att anvÀndas klyschan.
Mycket pang för pengen!
Isofrane!Tackar!
Ja, köper jag en sÄ ska jag köpa till ett gött gummi direkt tÀnkte jag. Ett bonetto eller ett seiko z22. FÄr se om man klickar hem nÄgon i helgen, fÄr ta nÄgra öl och tÀnka pÄ det, de bÀsta besluten tas vÀl dÄ?
Seiko har ju oxÄ fina gummin.Isofrane!
![]()
Du har helt rÀtt!Seiko har ju oxÄ fina gummin.
Ăr inte den som Ă€r den men undrar om de inte Ă€r vĂ€l lika. Har du kollat in sbdc027 till exempel? Kul sumo som flörtar med sin historia.Intressant. Tack. Ser ut att vara större skillnad mellan de tvĂ„ pĂ„ bild Ă€n rent mĂ„ttmĂ€ssigt. Försöker hitta alla anledningar till att köpa Ă€ven 007. Nu Ă€r jag ett steg till pĂ„ vĂ€gen.![]()
Fin! Tack för tipset!! Nu nĂ€r jag Ă€r Ă€gare av en Sumo, SBDC001, redan sĂ„ skulle jag gĂ€rna vilja ha en klocka som skiljer sig lite frĂ„n den modell jag redan har. SBDC007 Ă€r vĂ€ldigt intressant, av titan, lite mindre, 22mm lĂ€nk, men frĂ„gan Ă€r om 001 och 007 Ă€r för lika och jag borde leta Ă„t ett annat hĂ„ll. Decisions, decisions...Ăr inte den som Ă€r den men undrar om de inte Ă€r vĂ€l lika. Har du kollat in sbdc027 till exempel? Kul sumo som flörtar med sin historia.
Nya blandningen som finns till sbbn Àr ju grym, de flesta andra Àr ingen höjdare.Seiko har ju oxÄ fina gummin.
Shogun bÀr större Àn Sumo, kronskydd du vet.Fin! Tack för tipset!! Nu nÀr jag Àr Àgare av en Sumo, SBDC001, redan sÄ skulle jag gÀrna vilja ha en klocka som skiljer sig lite frÄn den modell jag redan har. SBDC007 Àr vÀldigt intressant, av titan, lite mindre, 22mm lÀnk, men frÄgan Àr om 001 och 007 Àr för lika och jag borde leta Ät ett annat hÄll. Decisions, decisions...![]()
God is great!Du har helt rÀtt!
Edit: InlÀgg 777,![]()
Ăr det sĂ„? VĂ€ldigt intressant! Visst Ă€ger du, eller har Ă€gt en SBDC007? Har för mig att du kommenterat nĂ„got om att titanet var repkĂ€nsligt, nĂ€r jag hade uppfattningen att titan stod emot det mesta? Ăven nĂ„got om att visarna upplevdes lite för "korta", om jag inte Ă€r helt ute och cyklar.Shogun bĂ€r större Ă€n Sumo, kronskydd du vet.![]()
Det var de jag tÀnkte pÄ. Gillar iofs det hÄrdare mm300 gummit oxÄ. 60-70 tals vÄffelgummit Àr dessutom mkt bekvÀmt.Nya blandningen som finns till sbbn Àr ju grym, de flesta andra Àr ingen höjdare.
Har aldrig Ă€gt nĂ„gon Shogun men har Ă€gt Sumon lĂ€nge. Sumon sitter bĂ€ttre menShogun Ă€r coolare. Klarar inte v snubben i den videon, han överdriver sĂ„ löjligt. Tror sĂ€kert den Ă€r repkĂ€nslig men titan "sjĂ€lvlĂ€ker", oxiden som bildas fĂ„r typ samma fĂ€rg som resten sĂ„ dĂ„ syns det mindre. Hatar man repor sĂ„ ska man dĂ€remot inte köpa titan, eller en GS med dentredelade lĂ€nken heller för den delen.Ăr det sĂ„? VĂ€ldigt intressant! Visst Ă€ger du, eller har Ă€gt en SBDC007? Har för mig att du kommenterat nĂ„got om att titanet var repkĂ€nsligt, nĂ€r jag hade uppfattningen att titan stod emot det mesta? Ăven nĂ„got om att visarna upplevdes lite för "korta", om jag inte Ă€r helt ute och cyklar.
Jag har sett Youtube-klippet "Best watch EVER - Seiko Shogun SBDC007 Titanium" en massa gÄnger gÄnger och dreglat. Efter sett den filmen kÀnns det som det Àr den ultimata klockan. Eller...?
Gillar ocksÄ m300-gummit (efter kokning).Det var de jag tÀnkte pÄ. Gillar iofs det hÄrdare mm300 gummit oxÄ. 60-70 tals vÄffelgummit Àr dessutom mkt bekvÀmt.