SLA017
Silver
Pepsin blev riktigt fin med rött band. SÄlde mina tvÄ som jag hade men suget fanns kvar sÄ jag köpte tillbaka min svarta med lÀnk.SvÄrt val idag...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Pepsin blev riktigt fin med rött band. SÄlde mina tvÄ som jag hade men suget fanns kvar sÄ jag köpte tillbaka min svarta med lÀnk.SvÄrt val idag...
![]()
Jag tror svensksÄlda 6139 hade svensk dagliga standard. Sett mÄnga "pouge" med det och har fört mig att @yonsson sa att om den Àr svensksÄld ska den ha svensk/engelskt daghjul.Svar ja, klockorna frÄn igÄr. Tyska/Engelska Àr ju bra dÄ Ätminstone FREitag ser ut som svenska. Tror aldrig svenskt daghjul varit standard frÄn fabrik Àven om jag sett det pÄ nÄgra 6139-kronografer. Kanske var ditsatt i efterhand?
Ett ord: ADVad Àr Seikos garanti vÀrd?
Jag köpte en Skx frÄn Seiya Japan och fick med ett gaeantibevis pÄ japanska.
Klockan sackade 5-30 min/dag sÄ jag lÀmnade in den till Klockmaster som skickade den till Seiko, osÀker pÄ om det var i Norge eller Sverige.
Efter 1 mÄn fÄr jag besked frÄn Seiko att garantin Àr lokal för japan och inte gÀller internationellt. Dom lÀmnar Àven ett kostadsförslag pÄ en ruckning för 1200 kr.
Jag tackade nej och istÀllet erbjöd sig klockmaster att rucka den för 400kr.
Vad Àr grejen egentligen?
Varför ha en lokal garanti? StÄr man för sin produkt bör det vÀl inte spela nÄgon roll?
Varför ge ett uppenbart oskÀligt pris pÄ att ÄtgÀrda ett fabriksfel?
Mkt mkt dÄligt agerande och jag Àr besviken pÄ Seiko...
Ett ord: AD
//Bosse
??
Det finns inte sÄ gott om Seiko AD:s i Europa. Nu har jag köpt frÄn japan med ett garantibevis frÄn Seiko, det borde vÀl rÀcka?
Om man inte köper till överpris frÄn Sveriges (enda?) AD sÄ kan man rÀkna med att Seiko försöker skinna mig pÄ ett fabriksfel?
Jag Àlskar Seikos klockor men detta Àr uselt hanterat.
Du har ju uppenbarligen inte förstÄtt. Seiya Àr ingen SEIKO AD, fÄr du problem med klockor frÄn honom sÄ fÄr du lösa det med honom. DÀrutöver finns det vÀrldsgaranti, japangaranti, USA-garanti och Europagaranti, din klocka har inget av detta.??
Det finns inte sÄ gott om Seiko AD:s i Europa. Nu har jag köpt frÄn japan med ett garantibevis frÄn Seiko, det borde vÀl rÀcka?
Om man inte köper till överpris frÄn Sveriges (enda?) AD sÄ kan man rÀkna med att Seiko försöker skinna mig pÄ ett fabriksfel?
Skickar du den till seiya sÄ löser han nog det. Det Àr tyvÀrr lite omstÀndigt nÀr man inte handlar frÄn AD. Du kan Àven köpa frÄn AD utanför Sverige och fÄ garanti. Det blir lite dyrare, men det extra betalar man för tryggheten vid eventuella problem.??
Nu ska vÀl bandstiften ÀndÄ inte ta slut!? Trevlig helg!
![]()
hahahahaha nu tÀnkte jag mer pÄ klockornaMen visst, sjukt snygga bandstift!
Japp, K. NĂ„gon som vet skillnaden? Daghjulet?
Tjusigt. Riktig skönhet det dÀr.![]()
SBGA083
Du har ju uppenbarligen inte förstÄtt. Seiya Àr ingen SEIKO AD, fÄr du problem med klockor frÄn honom sÄ fÄr du lösa det med honom. DÀrutöver finns det vÀrldsgaranti, japangaranti, USA-garanti och Europagaranti, din klocka har inget av detta.
Det stÄr pÄ garantikortet om det Àr WW-garanti eller Japan/USA/EU-garanti. Seiya Àr ju "grÄhandlare", vet inte hur han gör med stÀmplarna nu för tiden.Jag vet att seiya inte Àr AD och nÀr problemet uppstod var intentionen att lÄta klockmaster rucka den pÄ min bekostnad. Dom rÄdde mig dock att skicka den som garantiÀrende vilket dom hjÀlpte mig med.
Jag tolkade Seikos svar som att garantin bara gÀllde i Japan men det kanske var ett missförstÄnd, det kanske bara var en Seiya-garanti? SvÄrt nÀr man inte kan japanska.![]()
Ja, den har utgÄtt och det dinns nog bara en pÄ forumet sÄ enklaste sÀttet att hitta en Àr nog att ge ett bra bud till honom.Har varit pÄ jakt efter en Grand Seiko ett tag nu och det stÄr mellan en GS Sbgx061 och GS SBGF019. Det sistnÀmnda verkar inte tillverkas lÀngre?, och det Àr den jag Àr mest sugen pÄ. Vart nÄgonstans vÀnder man sig dÄ ifall man vill hitta en begagnad? Tacksam för svar.
Ja, den har utgÄtt och det dinns nog bara en pÄ forumet sÄ enklaste sÀttet att hitta en Àr nog att ge ett bra bud till honom.
![]()
Eller kolla lÀget "over there"Typiskt, fÄr vÀl slÀnga ivÀg ett pm dÄ! Tack!
TrÄkigt skick pÄ den.
Riktigt schysst den dÀr!
6306 Àr en stadig hörnpelare för mig med.Riktigt schysst den dÀr!
HÀr sitter 6306:an fortfarande pÄ.
![]()
/David