• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ja, den har utgÄtt och det dinns nog bara en pÄ forumet sÄ enklaste sÀttet att hitta en Àr nog att ge ett bra bud till honom. :)

image.jpeg
Finns tvÄ. Min Àr dock inte till salu :D

MÄste bara sÀga att jag efter snart en vecka med min SKX Àr löjligt nöjd. Blev Ànnu bÀttre (smaksak givetvis) nÀr jag fick pÄ ett mesh. Skulle nÀstan (men bara nÀstan!) kunna tÀnka mig att vara OWG med denna ett tag!
2016-03-06 22.27.42.jpg

Vad tar Klockmaster för SBDC033? Fnular pÄ hur pass billigare det Àr och om det högre priset hos svensk AD Àr vÀrt garanti och sÄ vidare, typ mindre krÄngel vid garantiÀrenden. NÄn som har koll? Billigaste frÄn Asien jag har hittat landar pÄ 3400kr innan moms och tull, ca. 4500 efter skulle jag tro.

Vad tar Klockmaster för SBDC033? Fnular pÄ hur pass billigare det Àr och om det högre priset hos svensk AD Àr vÀrt garanti och sÄ vidare, typ mindre krÄngel vid garantiÀrenden. NÄn som har koll? Billigaste frÄn Asien jag har hittat landar pÄ 3400kr innan moms och tull, ca. 4500 efter skulle jag tro.
Inte koll pÄ just denna men tveksam om ca 1000kr pÄslag rÀcker, en skx kostar ju mer Àn det dubbla ungefÀr hos svensk AD kontra Asien :(

6500kr tror jag det stÄr pÄ prislappen, vad de sÀljs för vet jag inte..

Sugen pÄ att köpa en SARB065 Cocktail time som sommardressare, hade tÀnkt bestÀlla frÄn CW men med tanke pÄ senaste trÄdarna om denna sida sÄ skulle jag gÀrna handla nÄgon annanstans. Vart brukar ni köpa era SEIKOS?

Den finns pÄ tradera för 3800kr via Watch hubs anvÀndare. AnvÀndaren heter Titanesque. Ska vara inkl. moms. Har sjÀlv inte handlat av den anvÀndaren men vet andra som gjort det.

Sugen pÄ att köpa en SARB065 Cocktail time som sommardressare, hade tÀnkt bestÀlla frÄn CW men med tanke pÄ senaste trÄdarna om denna sida sÄ skulle jag gÀrna handla nÄgon annanstans. Vart brukar ni köpa era SEIKOS?
Även denna finns frĂ„n samma anvĂ€ndare.
Som sagt, bra priser, men jag vÄgar inte uttala mig om hur det Àr att handla frÄn anvÀndaren.
Alltid tryggare att handla via klockmaster sÄ har ni dom extra pengarna sÄ kan det nog vara vÀrt det. Det kan ju bli trÄkiga problem om det blir reklamationsÀrenden.

Den finns pÄ tradera för 3800kr via Watch hubs anvÀndare. AnvÀndaren heter Titanesque. Ska vara inkl. moms. Har sjÀlv inte handlat av den anvÀndaren men vet andra som gjort det.

Som sagt, bra priser, men jag vÄgar inte uttala mig om hur det Àr att handla frÄn anvÀndaren.
Har handlat en klocka frÄn han. Via tradera var det dÄ. Gick smÀrtfritt. Men det Àr lÀtt att sÀga att allt gÄr bra innan det hÀnder nÄgot :p
Har lÀst en del skrÀckhistorier hÀr om han :p

Alltid tryggare att handla via klockmaster sÄ har ni dom extra pengarna sÄ kan det nog vara vÀrt det. Det kan ju bli trÄkiga problem om det blir reklamationsÀrenden.
Har handlat en klocka frÄn han. Via tradera var det dÄ. Gick smÀrtfritt. Men det Àr lÀtt att sÀga att allt gÄr bra innan det hÀnder nÄgot :p
Har lÀst en del skrÀckhistorier hÀr om han :p
Titanesque Àr vÀl Watchhubs?
Anyway, avvaktar till efter Basel. Kanske dyker upp nÄt annat skoj!

@Psykel, watchhubs har inte heller ett jÀttebra rykte. Jag har sjÀlv handlat av honom flera gÄnger innan jag visste omstÀndigheterna men jag har inte drabbats av ej fungerande klockor sÄ kan inte sÀga hur det gÄr till vid ett sÄdant fall. Men denna trÄd kan vara bra att lÀsa:
https://klocksnack.se/threads/varning-för-watchhubs.39087/

Sen kan du alltid söka pÄ watchhubs hÀr sÄ lÀr du hitta lite fler historier/information. Du har dock PayPal-skyddet via Tradera sÄ det borde ge nÄgon form av trygghet.

Med andra ord fÄr du avgöra om det kÀnns sÀkert eller inte nÀr du tagit del av den information som delats hÀr och pÄ andra klockforum.

Tack för infon, boys! Jag har spanat pÄ shoppinginjapan.com, dÀr hade dom bÀst pris just nu.
Det Àr ju ganska uppenbart att det nog inte Àr helt vÀrt att köpa en Sumo frÄn svensk AD, eftersom det blir 2000-3000kr dyrare. Vi fÄr helt enkelt se hur jag gör!
Jag sparkar mig sjÀlv för att jag inte knep den oanvÀnda SBDC033'an som fanns pÄ KoS för 3400kr...

Tack för infon, boys! Jag har spanat pÄ shoppinginjapan.com, dÀr hade dom bÀst pris just nu.
Det Àr ju ganska uppenbart att det nog inte Àr helt vÀrt att köpa en Sumo frÄn svensk AD, eftersom det blir 2000-3000kr dyrare. Vi fÄr helt enkelt se hur jag gör!
Jag sparkar mig sjÀlv för att jag inte knep den oanvÀnda SBDC033'an som fanns pÄ KoS för 3400kr...
Mitt tips Àr att hÄlla ögonen öppna pÄ KoS. DÄ kanske du kan knipa en 003 istÀllet sÄ du inte fÄr prospex mÀrket pÄ tavlan. SjÀlvklart en smaksak, men jag tycker den Àr renare och snyggare utan. Men vill man ha en helt ny blir ju det sjÀlvklart lite svÄrt ;)

NĂ„gon som har erfarenhet av dessa gummin till Sumo? http://www.crafterblue.com/#!curved-end-rubber-strap-for-seiko-sumo/f24rc
Skulle gÀrna ha ett gummi till sommaren men glipan som blir mellan klocka och band pÄ sumon har avskrÀckt mig en del, vilket dessa band ser ut att lösa.
Vad tror ni om en blÄ med orange gummi? BlÄtt Àr jag rÀdd inte stÀmmer överens med det blÄ pÄ klockan. Svart funkar ju alltid, men kÀnns som orange skulle kunna vara hÀrligt "sommarsportigt".

NU Àr SRP775 Àr hemma igen, saknaden blev för stor sÄ den köptes tillbaka nÀr den dök upp. TyvÀrr sÄ saknades det lite delar till lÀnken sÄ jag tog med den till Globen dÀr de fixade till den lite snabbt. Riktigt bra service nÀr man vÀl hade passerat muntergöken, jag som har gnÀllt lite pÄ dem innan :) . SRP775 med lÀnk skall man bara Àga Àven om man inte anvÀnder den.
20160307_121538.jpg

VÀldigt nöjd med min svarta srp777:a. Inte pÄ lÀnk dock.
Funderade pÄ en 775:a först, den i guldversion, men AD skulle
inte ta in den. De tar in svart, blÄ och pepsi.
VÀldigt mycket klocka för pengarna! Rekommenderas.

/P

Titanesque Àr vÀl Watchhubs?
Anyway, avvaktar till efter Basel. Kanske dyker upp nÄt annat skoj!
Jag har hÄllit mig frÄn att köpa nÄgot i en hel vecka nu *klappar mig sjÀlv pÄ axeln* i vÀntan pÄ Basel. Jag kan bekrÀfta att det kommer slÀppas minst 2st sjuka keramiska GSar varav en Àr en kronograf. Det Àr inte bara klockorna som Àr sjuka utan Àven de svenska priserna; 100' för den vanliga trehandarn och 150' för kronografen. :wideyed:

Vidare finns det ytterligare en klocka pÄ gÄng som Àr sÄ hemlig att jag antagligen skulle bli lönnmördad av en ninja om SEIKO visste att jag skrev detta. :blackalien: Mer info kommer under BaselmÀssan. Om ninjan slÀpps under mÀssan Àr dock oklart. :)

Tillbaka
Topp