• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Sorubim

Audemars
Snygga bilder @Fujoor , min 7548 hÀlsar...

sei_7548_15.jpg


Grattis i förskott, @sherwan :cigar:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack @yonsson, ja, det Àr vÀl knappast klockan som följer med till kontoret, men den Àr ju verkligen unik. Tack för tipset, 300-tunorna Àr ju mindre men tyvÀrr gÄr man ju dÄ miste om spring drive... Hmm, ett dilemma, som alltid med klockor ;-).
Jag tÀnker ju inte avrÄda dig. :D
Coolare beater fÄr man ju leta efter. De Àr ju ganska prisvÀrda för att vara spring drive dessutom. :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tack @yonsson, ja, det Àr vÀl knappast klockan som följer med till kontoret, men den Àr ju verkligen unik. Tack för tipset, 300-tunorna Àr ju mindre men tyvÀrr gÄr man ju dÄ miste om spring drive... Hmm, ett dilemma, som alltid med klockor ;-).
Jag tycker inte de Àr sÄ stora (mekaniska 1000 metrarna Àr biffigare). Det Àr ju ocksÄ en öppning i shrouden för bandet vilket gör att de kÀnns lÀgre och smidigare. Bara att köra!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Vacker sÄ det tÄras i ögonen!
Bilderna skvallrar om att du köpte frÄn seiyajapan. Finns det nÄgon prutmÄn pÄ listpriserna som stÄr dÀr, eller Àr det siffran som gÀller? Gissar att det blir tull pÄ det ocksÄ?
Tack, det Àr en otroligt vacker skapelse:)Köptes pÄ klockmaster Globen. PrutmÄn hos Seiya kan jag tyvÀrr inte svara pÄ. Tror dock att dom kan skriva ner vÀrdet sÄ du slipper lika hög tull. Jag kan ha fel givetvis.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nytt glas! :) Nu Àr frÄgan om jag ska satsa pÄ nytt vridringsinlÀgg ocksÄ? Jag Àr lite kluven, gillar det hÀrjade inlÀgget, men samtidigt skulle ett helt nytt fÄ klockan att upplevas som ny.:confused:
0701-jpg.344049

[5H26-7A19]
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Jag tycker inte de Àr sÄ stora (mekaniska 1000 metrarna Àr biffigare). Det Àr ju ocksÄ en öppning i shrouden för bandet vilket gör att de kÀnns lÀgre och smidigare. Bara att köra!
Tack @Molle, det var det jag ville höra ;-). SÄg just att SBDB009 gÄr att bestÀlla via Amazon för 2700 USD, kÀnns ju som ett hyggligt pris. Och sÄ svensk moms/tull ocksÄ.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack @Molle, det var det jag ville höra ;-). SÄg just att SBDB009 gÄr att bestÀlla via Amazon för 2700 USD, kÀnns ju som ett hyggligt pris. Och sÄ svensk moms/tull ocksÄ.
Nu nÀr dollarn Àr sÄ hög sÄ tjÀnar du inte pÄ att köpa till listpris frÄn USA. Pruta i Sverige eller köp frÄn Japan Àr mitt tips. :)
 

Platinum

Cartier
Det Àr vikta end-lÀnkar pÄ SKX007/009
TÀnkte mer pÄ de övriga..
I och med att ~hÀlften av jubilee-Àgarna sÀger att lÀnken Àr fasansfull blev jag tveksam kring om den kunde vara vikt (i övrigt) och Googlade lite vilket inte hav mig sÀrskilt mycket klarhet..

Men tack för svar. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
TÀnkte mer pÄ de övriga..
I och med att ~hÀlften av jubilee-Àgarna sÀger att lÀnken Àr fasansfull blev jag tveksam kring om den kunde vara vikt (i övrigt) och Googlade lite vilket inte hav mig sÀrskilt mycket klarhet..

Men tack för svar. :)
Ej Prospex: Vikta lÀnkar (ibland dold vikning).
Prospex: Solida lÀnkar.
Skx007: Ej Prospex och dÀrför vikta lÀnkar. :)
 
Topp