• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

pst3

Cartier
FörstÄr det, det enkla svaret Àr: Jag tog klockan till en aukt Seiko urmakare, bad om full service, glas samt att fixa till den sÄ att den gick inom spec. Att serva verket trodde han inte skulle behövas, att byta verk (som jag dÄ frÄgade om) avskrevs - jag har sjÀlv inte kunnande nog att inte lita pÄ att det dom rekommenderar Àr rÀtt
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
FörstÄr det, det enkla svaret Àr: Jag tog klockan till en aukt Seiko urmakare, bad om full service, glas samt att fixa till den sÄ att den gick inom spec. Att serva verket trodde han inte skulle behövas, att byta verk (som jag dÄ frÄgade om) avskrevs - jag har sjÀlv inte kunnande nog att inte lita pÄ att det dom rekommenderar Àr rÀtt
Menar inget illa men om du inte Àr kunnig nog sÄ kanske det blir mer rÀttvist att skriva i annonsen hur klockan gÄr istÀllet för att göra en felaktig bedömning.
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
MĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€r glatt överraskad av hur ofta jag tar pĂ„ mig denna nĂ€r jag bara snabbt ska ta en klocka ur lĂ„dan. Sitter sjukt bra pĂ„ handleden samtidigt som den Ă€r rĂ€tt tuff med 😊
05837EFA-39F3-42E2-B649-DD758D341C1A.jpeg
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Köpte mig en Turtle SRPA21 men orginalÀnken Àr för kort.
Vet nÄgon www-sida man kan köpa lÀnkbitar för vettig peng?
Hittade en lÀnk pÄ Amazon som var pÄ bilden snygg iallafall, har nÄgon i gruppen köpt denna?

 

aronw

Breitling
Jag Àr rÀtt ny pÄ forumet (och faktiskt pÄ klockor överlag), sÄ ursÀkta om frÄgan nedan Àr felstÀlld/stÀlld pÄ fel stÀlle.

Jag köpte nyligen en 300m-Tuna hÀr pÄ Forumet (bild nedan) och tycker att den Àr helt fantastisk. Jag Àr dock lite förbryllad kring day/date-bytet: datumet börjar skifta runt 22.00 för att sedan vara klart kring midnatt. DÀrefter vaknar veckodagshjulet till liv, och hela processen Àr klar först till kl 3. Ska det vara sÄhÀr? Om sÄ, vore det rimligt att "lura" datumbytesmekanismen sÄ att övergÄngen sker nÄgon timme senare pÄ natten (nÀr jag ÀndÄ sover)?

Modell: Seiko SBBN035

Seiko-SBBN035.png

Seiko-SBBN035-lume.png

SBBN035-dag.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp