• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Skickar upp Alpinisten, dagen till Ă€ra pĂ„ executivelĂ€nk frĂ„n Uncle. đŸ’Ș

1000010372.jpg

Hej, jag undrar lite kring hur det Àr att bestÀlla en seiko frÄn Japan via chrono24. Mer specifikt har jag kikat pÄ att bestÀlla en SSC813P1 eller SBDL085 som dem heter dÀr. Finns det risk att man fÄr en fake eller pÄ nÄgot sÀtt blir lurad om man köper av en japansk handlare via chrono24?

Iom att det Àr sÄ pass mycket billigare att bestÀlla en dÀrifrÄn sÄ tÀnker jag att det kanske finns nÄgon nackdel? Jag Àr införstÄdd i att det tillkommer 25% moms men det blir mycket billigare i vilket fall.

Tack

Hej, jag undrar lite kring hur det Àr att bestÀlla en seiko frÄn Japan via chrono24. Mer specifikt har jag kikat pÄ att bestÀlla en SSC813P1 eller SBDL085 som dem heter dÀr. Finns det risk att man fÄr en fake eller pÄ nÄgot sÀtt blir lurad om man köper av en japansk handlare via chrono24?

Iom att det Àr sÄ pass mycket billigare att bestÀlla en dÀrifrÄn sÄ tÀnker jag att det kanske finns nÄgon nackdel? Jag Àr införstÄdd i att det tillkommer 25% moms men det blir mycket billigare i vilket fall.

Tack
Jag köpte min via auktion pÄ buyee.com och landade under Chrono ink frakt+tull+moms. DÀr gÀller det att vinna "rÀtt" auktion bara. Is i magen med andra ord. Jag har handlat pÄ Chrono förut men inte frÄn Japan. Jag tÀnker att det Àr rÀtt sÀkert. SBDL085 dyker upp bÄde hÀr och pÄ Tradera titt som tÀtt men fattar om du inte pallar att vÀnta. Edit: jÀmförde Chrono och Buyee nu... Jag hade slagit till pÄ Chrono.

Idag Ă„kte 143an fram igen. Är i behov av en service dock för den tappar 3-4 min pĂ„ 14h. Ja service eller bara slĂ€nga i ett nh35 i den och vara nöjd med det.

DSC_0007_VSCO.jpeg

Tillbaka
Topp