Idag har vi vart pÄ tur i skog och berg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ser bra ut! Sitter den monterad med SEIKO fatbars eller vanlig storlek?Grabbens Seiko pÄ band frÄn Two Stitch Strap
![]()
Blev tvungen att komma hem och kolla... finns inga bandstift i pÄsen med hans lÀnk sÄ jag anvÀnde nog originalen som kom med klockan. Har för mig att jag labbade lite med olika stift frÄn Unclestraps som jag fÄtt ihop med tropicstraps frÄn dem. Men som sagt det Àr originalen som sitter pÄ.Ser bra ut! Sitter den monterad med SEIKO fatbars eller vanlig storlek?
OK, tack för att du kikade! Provade nĂ„gra olika band med vanligt tjocklek pĂ„ fjĂ€derstiften men större diameter pĂ„ Ă€ndarna (slim fat bars) men det sĂ„g oproportionerligt ut. Glappet blev liksom för stort mellan band och boett samt att âluggarnaâ sĂ„g ut som klossar med den mindre diametern. Jösses vad det lĂ„ter petigt men sĂ„ var det skrivet.Blev tvungen att komma hem och kolla... finns inga bandstift i pĂ„sen med hans lĂ€nk sĂ„ jag anvĂ€nde nog originalen som kom med klockan. Har för mig att jag labbade lite med olika stift frĂ„n Unclestraps som jag fĂ„tt ihop med tropicstraps frĂ„n dem. Men som sagt det Ă€r originalen som sitter pĂ„.
Om du vÄgar dig pÄ vintage sÄ fÄr du hög kvalité till relativt lÄgt pris. BÄde vintage GS och KS ryms inom din budget, sÀrskilt KS. Jag vet inte sÀkert men risken för franken och ommÄlade tavlor Àr nog lÀgre för Seiko men man bör givetvis vara bra pÄlÀst pÄ den modellen man tÀnkt köpa, det gÀller allt vintage. HÄll koll pÄ köp/sÀlj hÀr pÄ Klocksnack, det dyker upp en del fina ibland. Annars Àr Japan bra, stort utbud m.m.Jag Àr pÄ jakt efter en nÄgot dressigare klocka och dÄ jag lÀnge varit Seiko-nyfiken vÀnder jag mig till er för hjÀlp. Jag Àr pÄ jakt efter nÄgot i stil med en Lord Marvel 36000, King Seiko, Grand Seiko 44GS (om det Àr rÀtt benÀmning), Presage eller liknande för att ge en bild av estetiken jag Àr ute efter. Problemet jag har stött pÄ Àr att det finns sÄ otroligt mÄnga modeller att vÀlja pÄ, och dÄ jag ocksÄ Àr lite nyfiken pÄ vintage sÄ grumlar det bilden Àn mer. Om man sitter och letar efter Seiko-klockor, vad ska man hÄlla utkik efter; Àr de flesta modellerna "safe" att köpa? Finns det en risk för kopior, redials osv som Àr vanligt för t.ex vintage omega? Ska man leta lokalt eller lönar det sig att köpa frÄn Japan via t.ex Buyee om man har en budget pÄ 5-10k?
Var hittar du en GS i bra skick för under 10k?Om du vÄgar dig pÄ vintage sÄ fÄr du hög kvalité till relativt lÄgt pris. BÄde vintage GS och KS ryms inom din budget, sÀrskilt KS. Jag vet inte sÀkert men risken för franken och ommÄlade tavlor Àr nog lÀgre för Seiko men man bör givetvis vara bra pÄlÀst pÄ den modellen man tÀnkt köpa, det gÀller allt vintage. HÄll koll pÄ köp/sÀlj hÀr pÄ Klocksnack, det dyker upp en del fina ibland. Annars Àr Japan bra, stort utbud m.m.
Kanske kan vara svÄrt i dagens lÀge men jag underströk att sÀrskilt KS gÄr att hitta för de priserna.Var hittar du en GS i bra skick för under 10k?![]()
Ok, tÀnkte bara att jag gÀrna tagit del av den sÀljkanalen annarsKanske kan vara svÄrt i dagens lÀge men jag underströk att sÀrskilt KS gÄr att hitta för de priserna.
Jag Àr pÄ jakt efter en nÄgot dressigare klocka och dÄ jag lÀnge varit Seiko-nyfiken vÀnder jag mig till er för hjÀlp. Jag Àr pÄ jakt efter nÄgot i stil med en Lord Marvel 36000, King Seiko, Grand Seiko 44GS (om det Àr rÀtt benÀmning), Presage eller liknande för att ge en bild av estetiken jag Àr ute efter. Problemet jag har stött pÄ Àr att det finns sÄ otroligt mÄnga modeller att vÀlja pÄ, och dÄ jag ocksÄ Àr lite nyfiken pÄ vintage sÄ grumlar det bilden Àn mer. Om man sitter och letar efter Seiko-klockor, vad ska man hÄlla utkik efter; Àr de flesta modellerna "safe" att köpa? Finns det en risk för kopior, redials osv som Àr vanligt för t.ex vintage omega? Ska man leta lokalt eller lönar det sig att köpa frÄn Japan via t.ex Buyee om man har en budget pÄ 5-10k?
Friskt vÄgat hÀlften vunnet! Jag har aldrig köpt vintage innan, men att köpa nytt kÀnns inte direkt prisvÀrt och ska man ÀndÄ leta begagnat behöver man inte begrÀnsa sig till moderna klockor tÀnker jag. GS hade varit riktigt fint men efter snabb googling kÀnns det svÄrt i min budget, men jag fÄr leta fram en referens jag Àr sugen pÄ och hÄlla ögonen öppna. Tack för inputen!Om du vÄgar dig pÄ vintage sÄ fÄr du hög kvalité till relativt lÄgt pris. BÄde vintage GS och KS ryms inom din budget, sÀrskilt KS. Jag vet inte sÀkert men risken för franken och ommÄlade tavlor Àr nog lÀgre för Seiko men man bör givetvis vara bra pÄlÀst pÄ den modellen man tÀnkt köpa, det gÀller allt vintage. HÄll koll pÄ köp/sÀlj hÀr pÄ Klocksnack, det dyker upp en del fina ibland. Annars Àr Japan bra, stort utbud m.m.
Det Àr allt en frÀn tanke att genom en proxy vara med i japanska auktioner, det mÄste jag medge! Lord Marvel Àr riktigt fina, jag Àr bara lite skraj att 36mm blir för klent pÄ min handled.Buda hem en fin Lord Marvel pÄ Buyee till att börja med! Har köpt ett gÀng Seikos dÀr. Blivit glatt överraskad varje gÄng.![]()
Det Àr allt en frÀn tanke att genom en proxy vara med i japanska auktioner, det mÄste jag medge! Lord Marvel Àr riktigt fina, jag Àr bara lite skraj att 36mm blir för klent pÄ min handled.
Jag har sprungit runt med en 38mm de senaste dagarna för att testa en lite mindre (min vardagsklocka Àr annars 40mm) och det har fungerat bÀttre Àn jag trodde. Med lÄnga luggar Àr kanske 36mm inte sÄ litet heller, och lÄter den som en kulspruta kan det ju vÀga upp för en hel del ocksÄ sÄ jag fÄr nog vÀcka liv i denna tanken igen.Som nybliven Lord Marvel Àgare, sÄ upplever jag att sen bÀrs och upplevs större Àn sina 36 mm.
Vet inte om det Àr det ganska lÄnga L2L som gör det.
Men min oro eller fundering kring storleken försvann snabbt.
Nu Àr jag partisk, men tycker att det Àr en mycket snygg och stilren modell. Gillar det kupade glaset ocksÄ... Plus i kanten Àr urverket i den som lÄter som en liten kulspruta.
NÀr det gÀller vintage har du ju chans att vinna auktion för brÄkdel av C24-priset.Jag har sprungit runt med en 38mm de senaste dagarna för att testa en lite mindre (min vardagsklocka Àr annars 40mm) och det har fungerat bÀttre Àn jag trodde. Med lÄnga luggar Àr kanske 36mm inte sÄ litet heller, och lÄter den som en kulspruta kan det ju vÀga upp för en hel del ocksÄ sÄ jag fÄr nog vÀcka liv i denna tanken igen.
Blir Buyee generellt billigare Àn Chrono24 om man rÀknar med avgifter osv eller Àr det bara utbudet som blir bÀttre?
Absolut. Idiotpriser dock. RÀkna med typ 800krSÀljer Seikohandlare gummiarmband till t ex SPB317 löst?