• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Beatern :)

20250906_201400.jpg
Mycket fina de dÀr. Otroligt hög kvalitet pÄ stÄlet i boetten, och material överlag. Min har anvÀnts mycket och varit med pÄ allt möjligt men ser fortfarande jÀttefin ut. Kondensatorn har inte behövts bytas Àn. Haft den i 18 Är.
IMG_1775.jpeg

Mycket fina de dÀr. Otroligt hög kvalitet pÄ stÄlet i boetten, och material överlag. Min har anvÀnts mycket och varit med pÄ allt möjligt men ser fortfarande jÀttefin ut. Kondensatorn har inte behövts bytas Àn. Haft den i 18 Är.
IMG_1775.jpeg
Kan bara hÄlla med! Min Àr frÄn 2012

Skulle byta bandstift mellan ViktlÄs och lÀnk idag (i ena hade fjÀdern lossnat sÄ man fÄr det dÀr vidriga klick-ljudet) och fick hem 1.5mm och 1.8mm diameters och ingen av dessa passar...

Med 1.5mm dia fÄr jag in stiftet halvvÀgs sen Àr det tokstopp! NÄn som har pejl vad det ska vara för size?

Har en nyinköpt Seiko Presage GMT med svart urtavla spb221. Är inte helt nöjd med hur originallĂ€nken kĂ€nns pĂ„ handleden.
Funderar pÄ att prova sÀtta dit ett Hirsh Accent gummiarmband som jag tidigare har anvÀnt pÄ en Seiko klocka.

FrÄgan Àr hur det kommer att se ut, originallÀnken Àr formad efter boetten.

Hirsh Accent

IMG_8816.jpg

En frÄga hÀr. Har en Velatura Direct Drive. FÄr den dock aldrig fulladdad hur mycket jag Àn försöker efter konstens alla egler, utan den kommer yupp till 1 vecka, sedan Àr det stopp, har aldrig fÄtt upp de till 1 mÄnad. Vad kan det bero pÄ?

Tillbaka
Topp