• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

MĂ„berg

Panerai
Titta! DĂ€r dök ju alpinisttrĂ„den upp igen 😃

Har nog inte postat denna hÀr innan?
01A6C2C9-EC95-4F08-88A9-002D6CB35B7D.jpeg
Riktigt snygg!
 

Calle

Omega
Har lite utmaningar att fÄ min baby alpinist att sitta helt bra pÄ handleden. Antingen blir lÀnken lite för lÄng eller lite för kort. HalvlÀnkar verkar inte gÄ att fÄ tag pÄ, Àr det nÄgon annan som har haft liknande problem och hittat en bra lösning?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har lite utmaningar att fÄ min baby alpinist att sitta helt bra pÄ handleden. Antingen blir lÀnken lite för lÄng eller lite för kort. HalvlÀnkar verkar inte gÄ att fÄ tag pÄ, Àr det nÄgon annan som har haft liknande problem och hittat en bra lösning?
Gör ett extra justeringshÄl i claspen, eller byt clasp till en med mÄnga justeringshÄl.
 

Psykel

Patek
Har lite utmaningar att fÄ min baby alpinist att sitta helt bra pÄ handleden. Antingen blir lÀnken lite för lÄng eller lite för kort. HalvlÀnkar verkar inte gÄ att fÄ tag pÄ, Àr det nÄgon annan som har haft liknande problem och hittat en bra lösning?
Var pÄ armen sitter klockan? Ofta sitter klockor inget vidare direkt pÄ handleden eller ovanpÄ handledsknölen, dÀr vÀldigt mÄnga bÀr sina klockor. Jag bÀr alltid klockor ovanför handledsknölen, och pÄ mig sitter dom bÀttre dÀr.
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Vad blev det för lÀnk? Jag sjÀlv bör investera i ett; antigen Jubilee eller Beads of Rice?
Jag tÀnkte bestÀlla frÄn Strapcode, de har fÄtt in ett tunnare Jubilee till Sarb017. Men jag Ängrade mig efter alla pÄslag som blev, rÀknade Àven med att det skulle bli tull pÄ nÄgot vÀnster.
 

Psykel

Patek
Ingen Sarb eller ”riktig” alpinist, men Vafan..
Körde detta jubilee pÄ min gamla Sarb och gav det ett försök pÄ min baby. Jag gillar det :cool:
399E1B91-68F7-4E8C-B391-F24DD0DE6502.jpeg
Samma hÀr! Tycker att min Alpinist Àr bra mycket roligare Àn den "klassiska", och dÄ Àr min ÀndÄ inspirerad av ur-Alpinisten frÄn 1959!
1816058c-8f83-420a-9010-f1c46552ae85-jpeg.1862291

Sen finns ju inte riktigt Alpinist lÀngre, dÄ dom "klassiska" med kompass numera heter Prospex, precis som vÄra. Tycker nog att samtliga av Seikos Àventyrsklockor platsar i den hÀr trÄden! Kanske lÀge att döpa om till Alpinist-trÄden eller liknande?
 
Topp