• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Defreud

Panerai
2-Faktor
Samma hÀr! Tycker att min Alpinist Àr bra mycket roligare Àn den "klassiska", och dÄ Àr min ÀndÄ inspirerad av ur-Alpinisten frÄn 1959!
1816058c-8f83-420a-9010-f1c46552ae85-jpeg.1862291

Sen finns ju inte riktigt Alpinist lÀngre, dÄ dom "klassiska" med kompass numera heter Prospex, precis som vÄra. Tycker nog att samtliga av Seikos Àventyrsklockor platsar i den hÀr trÄden! Kanske lÀge att döpa om till Alpinist-trÄden eller liknande?
Äsch dĂ„, kul med mĂ„ngfald! Jag har inget emot att se de nya alpinisterna. GĂ„r det att döpa om trĂ„dar? TĂ€nker att det bara Ă€r skaparen som kan det?
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
SPB117 pÄ sidan 117!
Gillar verkligen min, hade man inte varit klocknarkoman sÄ Àr det varit OWG-material. Jag hör till dem som verkligen gillar tvÄ kronor och kompassen.
HÄller med om att trÄden gott kan vidgas, finns sÄ mÄnga kul modeller att vÀlja mellan nu. Den du köpte @Psykel blir man ju alltid glad av att se!
(TrÄdstartaren var online senast under 2018 sÄ vi kan nog inte vÀnta pÄ vad han tycker :p)
2021_0719_12173900-01.jpeg

IMG_20210628_082131-02.jpeg

IMG_20210430_174543-01.jpeg

IMG_20210517_094227-01.jpeg
 

Psykel

Patek
SPB117 pÄ sidan 117!
Gillar verkligen min, hade man inte varit klocknarkoman sÄ Àr det varit OWG-material. Jag hör till dem som verkligen gillar tvÄ kronor och kompassen.
HÄller med om att trÄden gott kan vidgas, finns sÄ mÄnga kul modeller att vÀlja mellan nu. Den du köpte @Psykel blir man ju alltid glad av att se!
(TrÄdstartaren var online senast under 2018 sÄ vi kan nog inte vÀnta pÄ vad han tycker :p)
2021_0719_12173900-01.jpeg

IMG_20210628_082131-02.jpeg

IMG_20210430_174543-01.jpeg

IMG_20210517_094227-01.jpeg
Kul att höra! Men ja, den hade absolut gjort sig bra med Alpinist pÄ tavlan som originalet. Seikos snyggaste index nÄnsin fick den Àrva iallafall!
(Foto uppenbart tjyvat frÄn google.)
P3150029.jpg

Har kanske @yonsson behörighet att döpa om trÄden? Alpinist-trÄden hade ju varit ett bra namn för tydlighetens och mÄngfaldens skull iallafall! Kanske finns nÄgra icke-SARB017-Alpinist-Àgare dÀr ute som inte vÄgar sig in i gemenskapen pga namnet?
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Jag tror att jag uppskattar Apinisten (SARB017) pga att den alltid fÄr mig att tÀnka pÄ roulett. FÀrgerna, grön, guld, röd, vit, den sÀnkta tavlan, t o m lumeplupparna, allt skriker roulett, eller Àr det bara jag som tÀnker sÄ?
Jag tĂ€nker pĂ„ the legend of Zelda 😅
Det var lite dÀrför jag köpte min, bÄde fÀrgtemat och att det Àr en Àventyrsklocka passar in !
 

Tybring

Omega
2-Faktor
Hej! NÄgon som kan rekommendera en Oyster eller Jubilee lÀnk till Baby alpinist? GÀrna en 20-16mm taper och hon ÀndlÀnkar.
Har provat strapcodes, dock gjorde ÀndlÀnkarna pÄ den sÄ att klockan satt konstigt pÄ armen, Àven spÀnnet var lite för stort.
Tidochtings Jubilee fick jag tyvĂ€rr med en böjd lĂ€nk och böjd Ă€ndlĂ€nk som inte riktigt passade 😔
Hur Àr watchgecko och uncle Seiko? Har Àven hört nÄgot om Paris Jubilee lÀnk?

Tack pÄ förhand!
 
Topp