• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

IMG_6489.JPG
Nu har jag Àntligen hÀmtat ut klockan! Magisk urtavla!
 
Alla som har lÀnken

Vad jag har förstÄtt sÄ Àr det svÄrt att fÄ bra passform.pÄ lÄnken pga saknad av halvlÀnk och fÄ mikrojusteringar..

Har man fel för sig ?

Skulle man kunna byta ut lÄset mot tex ett av seikos dykarclasps ?
 
Alla som har lÀnken

Vad jag har förstÄtt sÄ Àr det svÄrt att fÄ bra passform.pÄ lÄnken pga saknad av halvlÀnk och fÄ mikrojusteringar..

Har man fel för sig ?

Skulle man kunna byta ut lÄset mot tex ett av seikos dykarclasps ?
Letar man sÄ gÀller det samma som pÄ sarb033. Att det inte finns nÄgra superbra lösningar, men jag har sett nÄgra nÀmna orient clasps. Men det Àr klart, vilken dykarclasp som helst som Àr 18 (Àr det 20/18?) bör vÀl funka?
 
Alla som har lÀnken

Vad jag har förstÄtt sÄ Àr det svÄrt att fÄ bra passform.pÄ lÄnken pga saknad av halvlÀnk och fÄ mikrojusteringar..

Har man fel för sig ?

Skulle man kunna byta ut lÄset mot tex ett av seikos dykarclasps ?
Det gick rÀtt bra för mig. Men det kan ju ocksÄ bero pÄ tur/rÀtt proportioner. Det var svÄrare att hitta passformen pÄ tex IWC 3239.
 
Crosspost frÄn annan trÄd. Ruskigt trevlig klocka det hÀr, passar bra pÄ smala handleder. Börjar tycka att 36-40 Àr en rÀtt bra storlek.
SmekmÄnad med den hÀr men den kÀnns som en keeper, mycket roligare Àn tex skx.
DSC_1487.JPG
 
Tillbaka
Topp