leiden
Silver
Tack! Ett Hadley roma cordura frÄn weston watch straps. Bra pris och leverans pÄ tvÄ dagar!Snyggt canvas. Vart ifrÄn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Ett Hadley roma cordura frÄn weston watch straps. Bra pris och leverans pÄ tvÄ dagar!Snyggt canvas. Vart ifrÄn?
Slut pÄ 20 mm pÄ bÄde grönt och Sand.Tack! Ett Hadley roma cordura frÄn weston watch straps. Bra pris och leverans pÄ tvÄ dagar!
Trist! Men finns kanske andra handlare i EU?Slut pÄ 20 mm pÄ bÄde grönt och Sand.
Har inte hittat nÄgon bÀttre i EU. FÄr vÀnta helt enkelt.Trist! Men finns kanske andra handlare i EU?
Fan va snygg pÄ lÀnk .. vad Àr det gör lÀnkDen har plÄgat mig ocksÄ, det finns bara ett botmedel
Du e inte ensam .. kÀnner precis det samma . Alpinisten och sarb 0033 Àr mina hjÀrn spöken men för mig blir det en sarb inom mycket snar framtidDet finns en klocka som Àr stÀndigt Äterkommande i mina tanker. Det stör mig lite. Jag har inte behov av den dÄ jag har andra klockor som fyller samma funktion.... jag vet inte ens om jag tycker den Àr supersnygg... lik vÀl vÀcker den nÄgot magiskt ha-begÀr varje gÄng jag ser den pÄ bild.
Klockan i frÄga Àr en Seiko Alpinist SARB017:
Ett sÀtt att lösa problemet Àr ju att köpa den, men jag försöker förnya min "samling" lite och lÄta kvalitet gÄ före kvantitet och att spontanköpa en ny, lite billigare, klocka pÄ grund av en underlig kÀnsla Àr vÀl inte riktigt rÀtt vÀg att gÄ?!
NĂ„gon som lider av liknande problem?
Har inte hittat nÄgon bÀttre i EU. FÄr vÀnta helt enkelt.
Det Àr en gammal anrik serie frÄn Seiko. Lite som den japanska motsvarigheten till Rolex Explorer. SARB017 rÄkar vara en vÀldigt snygg klocka dessutom.Vad Àr historien om alpinist? Inte riktigt förstÄtt vad som gör den unik och har en egen trÄd
https://thespringbar.com/blogs/guides/the-ultimate-seiko-alpinist-collectors-guideVad Àr historien om alpinist? Inte riktigt förstÄtt vad som gör den unik och har en egen trÄd
Min sambo sa nyligen de dÀr smÄ elva orden man vill höra nÀr hon sÄg alpinisten för första gÄngen: "Jag tycker att du ska köpa den dÀr klockan pÄ KS."
Vad Àr det dÀr för band?Ja pÄ dessa band sitter den som en dröm! HÀr i Azorernas djungel!
SÄ sa min ocksÄ! Hon till och med betalade hÀlften av den!
HĂ€rligt! SĂ„nt gillas!
Ett vintagelÀder frÄn martu straps.SÄ sa min ocksÄ! Hon till och med betalade hÀlften av den!
Vad Àr det dÀr för band?
Vad Àr det för band?
Vad Àr det för band?
Det ska bli intressant att se hur det ser ut!Snart kommer min Alpinist hem frÄn Japan. Köpte ett Bund-strap till som jag tyckte i huvudet passade bra till klockan, fÄr posta bilder nÀr jag har den i handen.
Det kan se ut som dubbla kronor men "kronan" kl 4 justerar kompassen Yes, den har kompassHello SARB-Àgare, en frÄga frÄn en okunnig. Jag har kollat pÄ modellen ett tag och den börjar sÄ smÄtt vÀxa pÄ mig, sÄpass att jag börjar fundera pÄ en investering. Nu till frÄgan; dubbla kronor? Vad Àr grejen med det?
Tar tacksamt emot svar / ett nyblivet Seiko-fan
Hej! Jag har lÀst att kompasskronan inte Àr anknuten till urverket, sÄ om den inte skulle hÄlla tÀtt frÄn vatten Àr urverket fortf safe. StÀmmer det?
Hello SARB-Àgare, en frÄga frÄn en okunnig. Jag har kollat pÄ modellen ett tag och den börjar sÄ smÄtt vÀxa pÄ mig, sÄpass att jag börjar fundera pÄ en investering. Nu till frÄgan; dubbla kronor? Vad Àr grejen med det?
Tar tacksamt emot svar / ett nyblivet Seiko-fan
Mer komplikation Àn funktion lÄter det somDen har kompass, men inte en "vanlig". Du mÄste anvÀnda solens lÀge. "Kompassringen" Àr för att underlÀtta att bestÀmma riktningar. Det Àr alltsÄ inte nÄgon sÀrskilt snabb procedur.
Jag hÄller med helt. För min del hade den gÀrna fÄtt vara utan kompassringen. MinutrÀkning likt pÄ en dykare hade varit bÀttre.Mer komplikation Àn funktion lÄter det som