Crystaline
Basic
Och dÀr klev man in i mekaniska klubben, en SARB017 som första mekaniska klocka bestÀlld hemÄt idag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Lite samma för mig. Köpte ett bra bandstiftverktyg (Bergeon 7767-F), tepjade med tunn maskeringstejp pÄ vÀl valda ytor pÄ bÄde bandhorn, boett och lÀnk och tog det vÀldigt lugnt. Gick vÀldigt bra, inte en repa eller hairline nÄgonstans! Efter att nu testat band med quick-release kommer jag aldrig köpa nÄgot annat!Blir sÄ sugen pÄ att byta armbandet pÄ min Srb121 nÀr jag ser era fina kreationer. Men har kikat lite snabbt och vÄgar inte pilla in nÄgot verktyg mellan bandhorn och armband. Det ser sÄ tajt ut att inte ens ett papper fÄr plats. Skall sÀgas att jag Àr helt ny i svÀngen och aldrig bytt ett armband tidigare.
Kom just pÄ att om du inte vill/kan anvÀnda ett bandstiftsverktyg kan du ju testa tandtrÄdstricket. Jag skulle dock ÀndÄ tejpa bandhornen mm för sÀkerhets skull men det Àr ju jag⊠Demonstreras bl a hÀr:Blir sÄ sugen pÄ att byta armbandet pÄ min Srb121 nÀr jag ser era fina kreationer. Men har kikat lite snabbt och vÄgar inte pilla in nÄgot verktyg mellan bandhorn och armband. Det ser sÄ tajt ut att inte ens ett papper fÄr plats. Skall sÀgas att jag Àr helt ny i svÀngen och aldrig bytt ett armband tidigare.
DÄ va det nya bandet pÄ. Otroligt nöjd! Mycket sportigare look vilket faller mig mer i smaken.Ny i samlingen. TÀnkt byta till mindre formellt band.
Originalbandet till sarb017 Àr stelt och trist. Har ett sjÀlv som jag bara behÄllit för att ha klockan i "originalskick"Nybliven och riktigt nöjd Àgare vet nÄgon ifall det gÄr att fÄ tag i ett original-lÀderband nÄgonstans?
Aha alright! Vore kul att ha för det syftet ocksÄ tÀnkte jag, tror jag gillar metallbandet med guldinlÀgget mest faktiskt. TyvÀrr Àr det lite flimsigt, nÄgon som har tips pÄ ett av riktigt hög kvalité? GÀrna ett seiko för originalkÀnslanOriginalbandet till sarb017 Àr stelt och trist. Har ett sjÀlv som jag bara behÄllit för att ha klockan i "originalskick"
Kolla unlimitedstraps.com eller strapcode.comAha alright! Vore kul att ha för det syftet ocksÄ tÀnkte jag, tror jag gillar metallbandet med guldinlÀgget mest faktiskt. TyvÀrr Àr det lite flimsigt, nÄgon som har tips pÄ ett av riktigt hög kvalité? GÀrna ett seiko för originalkÀnslan
JÀkligt fina lÀnkar dÀr.. synd bara att ingen hade originallÀnkar med guld i mitten. Kanske inte ens finns?Kolla unlimitedstraps.com eller strapcode.com
Tidigare hade seiyajapan.com originallÀnkar men de var dyra
Nej, jag kÀnner inte till nÄgra sÄdana originallÀnkarJÀkligt fina lÀnkar dÀr.. synd bara att ingen hade originallÀnkar med guld i mitten. Kanske inte ens finns?
Modellen kom aldrig pÄ lÀnk till att börja med, alla lÀnkar Àr eftermarknad, alternativt tillhör andra Seiko-modeller.JÀkligt fina lÀnkar dÀr.. synd bara att ingen hade originallÀnkar med guld i mitten. Kanske inte ens finns?
Okej, det var synd. FÄr satsa pÄ nÄgon lÀnk av högre kvalité och solida bitar nÀrmast klockan. Ganska mycket nybörjare Ànnu sÄ inte helt sÀker pÄ facksprÄketModellen kom aldrig pÄ lÀnk till att börja med, alla lÀnkar Àr eftermarknad, alternativt tillhör andra Seiko-modeller.
Omg! Den dÀr checkar mÄnga boxar för mig!Dubbelpostar - rykten om GMT alpinist
Provade tandtrĂ„dstricket fast med sytrĂ„d. Ville inte kladda med vaxet. Men sytrĂ„d funkade inte. Skar i fingrarna och gick sen av. Men anvĂ€nde ett bandverktyg frĂ„n amazon (inköpt innan jag sĂ„g de âfinareâ verktygen). Gick fint utan att tejpa. Jag Ă€r ju Ă€ndĂ„ kirurg till yrketâŠKom just pĂ„ att om du inte vill/kan anvĂ€nda ett bandstiftsverktyg kan du ju testa tandtrĂ„dstricket. Jag skulle dock Ă€ndĂ„ tejpa bandhornen mm för sĂ€kerhets skull men det Ă€r ju jag⊠Demonstreras bl a hĂ€r: