Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en Miltat borstad lÀnk till SARB017, solid och robust, absolut helt ok.NÄgon som har denna halvpolerade oysterlÀnk frÄn Miltat/Strapcode till sin Alpinist? Jag gillar inte originallÀnken pÄ min SPB197J1 (blir antingen för lös eller för spÀnd) sÄ Àr pÄ jakt efter en annan lÀnk, och hade varit kul att höra vad nÄgon med erfarenhet av denna tycker!
Jag har en Miltat borstad lÀnk till SARB017, solid och robust, absolut helt ok.
Kan dock rekommendera Watchwears lÀnkar, halva priset, bÀttre lÄs och framförallt med easylink. Solida ÀndlÀnkarna passar dessutom nÀstan perfekt till Alpinisten!
Gillar det svart!Ăntligen har man fĂ„tt tillbaka sin Alpinist. Dom har bytt urverk. Fick med det gamla urverket. Dock lite konstigt att datumhjulet Ă€r vitt med svarta siffror. Vad fan har dom gjort!
Well well...tog bara 25 veckor....
25 veckor för service hos Seiko? Jag som hade tĂ€nkt lĂ€mna in min...Ăntligen har man fĂ„tt tillbaka sin Alpinist. Dom har bytt urverk. Fick med det gamla urverket. Dock lite konstigt att datumhjulet Ă€r vitt med svarta siffror. Vad fan har dom gjort!
Du menar att det gamla urverket Ă€ven det hade svart datumhjul nĂ€r du skickade in klockan men att du fick tillbaka den med ett vitt pĂ„ det gamla urverket? Datumhjulet har vĂ€l alltid varit svart pĂ„ alla fĂ€rgvarianter av babyalpinisten.Ăntligen har man fĂ„tt tillbaka sin Alpinist. Dom har bytt urverk. Fick med det gamla urverket. Dock lite konstigt att datumhjulet Ă€r vitt med svarta siffror. Vad fan har dom gjort!
Nja. Uret.se. Tror inte dom skicka in till Seiko. LÄng historia. LÀgger nog upp i AD trÄden.25 veckor för service hos Seiko? Jag som hade tÀnkt lÀmna in min...
Precis sÄ. Först sa dom att den inte gick att reparera. Sen efter lÄÄÄng tid sa dom att en extern verkstad fixa den, nytt urverk. Men av nÄn anledning var det vit datumskiva pÄ gamla urverket.....SÄ konstigtDu menar att det gamla urverket Àven det hade svart datumhjul nÀr du skickade in klockan men att du fick tillbaka den med ett vitt pÄ det gamla urverket? Datumhjulet har vÀl alltid varit svart pÄ alla fÀrgvarianter av babyalpinisten.
DÄ Àr det mycket sannolikt inte ditt gamla verk. Uret strikes again.Precis sÄ. Först sa dom att den inte gick att reparera. Sen efter lÄÄÄng tid sa dom att en extern verkstad fixa den, nytt urverk. Men av nÄn anledning var det vit datumskiva pÄ gamla urverket.....SÄ konstigt
Haha NÀe. Varför skicka med ett annat urverk liksom. Dom Àr verkligen jÀttekonstiga...DÄ Àr det mycket sannolikt inte ditt gamla verk. Uret strikes again.
Kan det inte vara sÄ att dom tog hem ett verk som hade vit datumskiva, böt till gamla skivan och satte dÄ den nya pÄ ditt gamla verk?Haha NÀe. Varför skicka med ett annat urverk liksom. Dom Àr verkligen jÀttekonstiga...
Never again.
Jo det Àr ju iofs sant. Dom skickade den tydligen till Opturas verkstad.Kan det inte vara sÄ att dom tog hem ett verk som hade vit datumskiva, böt till gamla skivan och satte dÄ den nya pÄ ditt gamla verk?
Stiiiilren!Nytt band till vÄren. SÄ nu fÄr vÄren ocksÄ komma, tack.
Helt enig, Àven om den inte sitter pÄ just ikvÀll.SvÄrt att fÄ nog av denna..
Ăr detta 197 eller 199?Helt enig, Ă€ven om den inte sitter pĂ„ just ikvĂ€ll.