Vad kostade den?
Strax under 4.300:-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad kostade den?
Ăr inte det dyrt? Köpte ny för 3600 inkl. frakt och dylikt, ny.Strax under 4.300:-
Ăr inte det dyrt? Köpte ny för 3600 inkl. frakt och dylikt, ny.
Nya PN!De har ju slutat tillverka den och nu börjar lagren sina sÄ inte sÄ konstigt om de sticker lite i pris.
Jag har min pÄ tratten just nu. Oyster och jubilee. Köp bara köp.Ingen som funderar pÄ att sÀlja sin?
Ăr sugen pĂ„ att testa en och dĂ„ helst pĂ„ oysterlĂ€nk. "Sent ska syndaren vakna" som man sĂ€ger .
Hade inte tÀnkt mig ett "superset".Jag har min pÄ tratten just nu. Oyster och jubilee. Köp bara köp.
Tror det ligger iaf 3 st pÄ tradera nu.Hade inte tÀnkt mig ett "superset".
RÀcker med en oysterlÀnk för mig.
Brukar dyka upp hÀr allt som oftast sÄ jag vÀntar. Blir lÀtt lite överpris pÄ Tradera.Tror det ligger iaf 3 st pÄ tradera nu.
Edit: kanske inte med oyster
Min ligger pÄ -25 spd. OcksÄ besviken. Funderat pÄ om man ska försöka fÄ den justerad av urmakare.Jag plÄgas en smula av att min tvÄ mÄnader gamla Alpinist hÄller tiden sÀmre Àn den borde. 25-40 sek back per dygn. Katastrofer av större mÄtt har intrÀffat men likvÀl Àr det lite irriterande.
Ăr det vĂ€rt att försöka Ă„tgĂ€rda sjĂ€lv? Vore ju bĂ€ttre om den hamnade pĂ„ +20...
Jag plÄgas en smula av att min tvÄ mÄnader gamla Alpinist hÄller tiden sÀmre Àn den borde. 25-40 sek back per dygn. Katastrofer av större mÄtt har intrÀffat men likvÀl Àr det lite irriterande.
Ăr det vĂ€rt att försöka Ă„tgĂ€rda sjĂ€lv? Vore ju bĂ€ttre om den hamnade pĂ„ +20...
Min ligger pÄ -25 spd. OcksÄ besviken. Funderat pÄ om man ska försöka fÄ den justerad av urmakare.
@kapahoo och @Remofflan
Man kan ju testa att rucka den sjÀlv med tanke pÄ att det handlar om sÄ pass mycket de tappar. Men om ni inte kÀnner er bekvÀma med att göra det sÄ lÀmna in. Man ska kunna förvÀnta sig betydligt bÀttre tidshÄllning Àn vad ni har.
Min gÄr +2sek/dygn.
Aj sören. Det var beklagligt att höra. Hoppas att en urmakare kan fixa det. Kan ju vara sÄ att klockan var magnetiserad redan innan. Det kan orsaka avvikelsen. Vet du hur den gick som ny/ efter nÄgra veckor gÄng?Jag testade... och rackarns vilken fart den fick! +2-3 sekunder. Per minut!
Verkar inte spela nÄgon roll hur jag stÀller den nu. MÄste ha kommit Ät nÄgot annat eller lyckats magnetisera pÄ nÄgot sÀtt.
Ja, ja. Man skall inte Ängra att man försökte men nu fÄr jag nog gÄ till nÄgon med lite mer rutin...
Aj sören. Det var beklagligt att höra. Hoppas att en urmakare kan fixa det. Kan ju vara sÄ att klockan var magnetiserad redan innan. Det kan orsaka avvikelsen. Vet du hur den gick som ny/ efter nÄgra veckor gÄng?
Som ny gick den c:a -5 sekunder/dygn.
Som jag fattat det ger magnetisering oftast full fart framÄt?
Under natten har den stuckit ivÀg över en kvart. Jag lÀr inte komma sent till jobbet i alla fall!
Det gör inget! VÀlkommen!Plockade ut den hÀr pÄ lunchen. Helt ny sÄ armbandet har inte hunnit med att ersÀttas
Plockade ut den hÀr pÄ lunchen. Helt ny sÄ armbandet har inte hunnit med att ersÀttas
Blev riktigt hÀftigt!Fick hem ett nytt band idag, som nu Àr monterat. Enligt principen kaka-pÄ-kaka tÀnkte jag grönt lÀder med grön söm (tycker om grönt). Fastnade för ett band i British Racing Green. SÄ hÀr blev det!
Funkar?
Fick hem ett nytt band idag, som nu Àr monterat. Enligt principen kaka-pÄ-kaka tÀnkte jag grönt lÀder med grön söm (tycker om grönt). Fastnade för ett band i British Racing Green. SÄ hÀr blev det!
Funkar?
Blev riktigt hÀftigt!
Grönt ljus!