Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Pulled the trigger pÄ en ny-i-lÄda SARB017. MÄste testa.
FÄr ge den en chans dÄ.
Visst Ă€r det charmigt med lite ârappelâ, men nĂ€r det kommer till min Landshark sĂ„ blir det mer till ett störningsmoment
Den sÄg ju riktigt nice ut!
För mig som inte klÀmt och kÀnt pÄ en alpinist, hur Àr kvalitetskÀnslan pÄ den? TÀnker dÄ nÀrmast pÄ kompassringen och justeringen av den.
Har en Landshark och den lever om som bara den. Blir galen pÄ att behöva justera den hela tiden. Synd pÄ en annars trevlig klocka.
TyvÀrr inte mer Àn att alla de dÀr verkar ha producerats under kort tid och Àr vÀldigt svÄra att fÄ tag pÄ.NÄgon som sitter pÄ lite info om dessa? Tror det ska vara modellerna innan Sarb017?
Ref: Scvf009 pÄ den gröna, ingen aning för den svarta. Finns i vit ocksÄ, men den har nog alla sett redan.
TyvÀrr inte mer Àn att alla de dÀr verkar ha producerats under kort tid och Àr vÀldigt svÄra att fÄ tag pÄ.
Har du lÀst den hÀr fina sammanstÀllningen?
TyvÀrr inte mer Àn att alla de dÀr verkar ha producerats under kort tid och Àr vÀldigt svÄra att fÄ tag pÄ.
Har du lÀst den hÀr fina sammanstÀllningen?
Ăr ocksĂ„ den bĂ€st sammanstĂ€llningen som jag kĂ€nner till.
NÄgon som sitter pÄ lite info om dessa? Tror det ska vara modellerna innan Sarb017?
Ref: Scvf009 pÄ den gröna, ingen aning för den svarta. Finns i vit ocksÄ, men den har nog alla sett redan.
Fin! De ligger pÄ runt 8kkr?007 pÄ den vita och 005 pÄ den svarta. SlÀngde pÄ originallÀnken idag efter att ha kört den pÄ jubilee ett tag.
Oj, en red alpinist? Ăr inte de bra mycket dyrare Ă€n sĂ„? (TyvĂ€rr) (och sĂ€llsynta)Fin! De ligger pĂ„ runt 8kkr?
Minns en red alpinist uppe hĂ€r pĂ„ KS till salu, det sĂ„ldes runt 8kkr om jag minns rĂ€tt. Kan ha blandad ihop det med nĂ„got annat dock.Oj, en red alpinist? Ăr inte de bra mycket dyrare Ă€n sĂ„? (TyvĂ€rr) (och sĂ€llsynta)
Kan stÀmma! Det var bara en magkÀnsla att de Àr jÀttedyra.Minns en red alpinist uppe hÀr pÄ KS till salu, det sÄldes runt 8kkr om jag minns rÀtt. Kan ha blandad ihop det med nÄgot annat dock.
HÀr Àr den, sÄldes för 7kkr, ca en och halv mÄnad sedan.Kan stÀmma! Det var bara en magkÀnsla att de Àr jÀttedyra.
Bra. Jag tÀnkte nog att det var dubbelt sÄ dyrt som en grön, men det var nog nÀr de gröna kostade 3,5 nya.HÀr Àr den, sÄldes för 7kkr, ca en och halv mÄnad sedan.
https://klocksnack.se/threads/prisbump-seiko-scvf007-red-alpinist.122832/
Mycket möjligt att tillgÀngligheten blir ett större hinder Àn priset för spekulanter.Red tycker jag Àr en intressant klocka av flera anledningar.
1. att den bara tillverkades under ett par Är, vilket gör den mer intressant för mig som samlare att Àga.
2. High-beat verket i den Àr helt fantastiskt. Stor skillnad mellan hur min Red och en Sarbs sekundvisare rör sig.
3. Storleken. Red Àr ett par mm mindre Àn de senare modellerna vilket, för mig som gillar mindre klockor, Àr ett stort plus!
Kommer ha den hÀr ett tag till, sen finns det nÄgra som stÄr pÄ kö efter att ha kontaktat mig med pm.
Men de fÄr som sagt vÀnta ett tag till. Den Àr helt enkelt lite för bra.
Oj, tjusigt! Ăr det lĂ€nken frĂ„n 556?Sarb017 och Sinn H-lĂ€nk fungerade förvĂ„nansvĂ€rt bra
Blev riktigt bra ja!Oj, tjusigt! Ăr det lĂ€nken frĂ„n 556?
Haha, lÄter som en bra plan! Har redan en Alpinist men mÄste skaffa mig en 556i!Blev riktigt bra ja!
Det stÀmmer Den kanske fÄr stanna pÄ alpinisten sÄ fÄr jag komplimentera med en finelÀnk till 556:an istÀllet...
556 har blivit min favoritklocka trots att det finns en del konkurrens i lÄdan, passar verkligen alla tillfÀllen. SÄ det tycker jag verkligen att du ska göraHaha, lÄter som en bra plan! Har redan en Alpinist men mÄste skaffa mig en 556i!
Edit: OT, men finns det borstad finelÀnk till 556?
FÄr göra det!556 har blivit min favoritklocka trots att det finns en del konkurrens i lÄdan, passar verkligen alla tillfÀllen. SÄ det tycker jag verkligen att du ska göra
Vet inte om det finns borstad finelÀnk som passar 556, fÄr frÄga i sinntrÄden
Sarb017 och Sinn H-lÀnk fungerade förvÄnansvÀrt bra
GÄr att bestÀlla frÄn Eriksson Urhandel och kostar 2800kr.Gillade den dÀr lÀnken, finns den att köpa löst?
https://www.eriksonurhandel.se/sinn/original-bandlankar/556/h-lank.htmlGillade den dÀr lÀnken, finns den att köpa löst?
GÄr att bestÀlla frÄn Eriksson Urhandel och kostar 2800kr.
Tror inte samma lÀnk som passar till 017 passar till 035 men Àr inte helt 100 sÀker. NÄgon som kan bekrÀfta /dementera?Tack!
Hoppsan, kostar nÀstan lika mycket som klockan jag vill sÀtta den pÄ (sarb035).