Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fan, nu vill man ju ha en bubbla! Stort grattisJag bombar pÄ med fler bilder. Fastnade för detta lÀder.
Fan, nu vill man ju ha en bubbla! Stort grattis
Har inte hunnit anvÀnda denna mer Àn kanske 3-5h sedan inköp. Men det har varit fantastiska timmar.
Personligen hade jag tagit president dÄ BOR inte riktigt faller mig i smaken. LÀgg gÀrna upp en review nÀr du fÄtt hem det du bestÀmt dig för!Funderar pÄ ny lÀnk till min SARB017 men kan verkligen inte bestÀmma mig mellan President eller BoR lÀnk frÄn Uncle Seiko. Tur det finns vÀrre problem att ha...
Jag hade valt President, snyggare! (Personligt sÄklart)Funderar pÄ ny lÀnk till min SARB017 men kan verkligen inte bestÀmma mig mellan President eller BoR lÀnk frÄn Uncle Seiko. Tur det finns vÀrre problem att ha...
Lutar nog mer Ät ett President ju mer jag funderar pÄ det. I vÀrsta fall fÄr det bli bÄde-och, man mÄste ju kunna variera sig.Jag hade valt President, snyggare! (Personligt sÄklart)
Hirsch sĂ„klart!Hej! Fick hem min SARB017 för en vecka sedan. MĂ„ste ha varit en av de sista i Gnomons lager. Otroligt nöjd med den, helt klart min favoritklocka. Nu letar jag efter band! Vill ha nĂ„got som passar lika bra pĂ„ fjĂ€llvandring som pĂ„ en finmiddag. Lutar Ă„t nĂ„got mörkbrunt lĂ€derband som vĂ€cker samma kĂ€nsla som originalbandet. Fast inte lika hĂ„rt och hemskt... Ăr osĂ€ker pĂ„ vart man ska bestĂ€lla ifrĂ„n, inte allt för sugen pĂ„ att bestĂ€lla nĂ„got frĂ„n andra sidan Jorden sĂ„ fraktkostnader och tull blir dyrare Ă€n sjĂ€lva bandet. SĂ„ det kanske finns nĂ„gra svenska alternativ?
Hej! Fick hem min SARB017 för en vecka sedan. MĂ„ste ha varit en av de sista i Gnomons lager. Otroligt nöjd med den, helt klart min favoritklocka. Nu letar jag efter band! Vill ha nĂ„got som passar lika bra pĂ„ fjĂ€llvandring som pĂ„ en finmiddag. Lutar Ă„t nĂ„got mörkbrunt lĂ€derband som vĂ€cker samma kĂ€nsla som originalbandet. Fast inte lika hĂ„rt och hemskt... Ăr osĂ€ker pĂ„ vart man ska bestĂ€lla ifrĂ„n, inte allt för sugen pĂ„ att bestĂ€lla nĂ„got frĂ„n andra sidan Jorden sĂ„ fraktkostnader och tull blir dyrare Ă€n sjĂ€lva bandet. SĂ„ det kanske finns nĂ„gra svenska alternativ?
Hirsch sÄklart!
Grand Duke Àr riktigt snyggt, och finns hos de flesta seriösa handlare i Sverige.
https://www.hirschstraps.com/produc...of-alligator-embossed-sport-watch-strap-brown
Hirsch sÄklart!
Grand Duke Àr riktigt snyggt, och finns hos de flesta seriösa handlare i Sverige.
https://www.hirschstraps.com/produc...of-alligator-embossed-sport-watch-strap-brown
Funderar pÄ ny lÀnk till min SARB017 men kan verkligen inte bestÀmma mig mellan President eller BoR lÀnk frÄn Uncle Seiko. Tur det finns vÀrre problem att ha...
Tack! Den första klockan jag blivit förÀlskad i! PlÄgades av den i ett halvÄr innan jag slutade hitta pÄ ursÀkter. Glad att jag kunde köpa den frÄn en Seiko ÄterförsÀljare dessutom.Grattis till den! Ett hÀrligt ur.
TÀnker ocksÄ hirsch duke, fast inte grand (som ocksÄ var snyggt).
https://www.klockmagasinet.se/hirsc...2SiQYGOepkEtQ0NJSz9Lu3yTCfjBEd_kaApdiEALw_wcB
Vart bor du?SÄg ju riktigt bra ut. Samma alligator-stil dessutom! Vad finns det för bra handlare hÀr i Sverige?
Gotland. Vet att det ligger en Klockia i Visby. Kanske kan vara ett alternativ?Vart bor du?
Gotland. Vet att det ligger en Klockia i Visby. Kanske kan vara ett alternativ?
Ja men dÄ sÄ! FÄr bli en utflykt till veckan. Tack för hjÀlpen!De har hirschgrejor i alla fall!
Grand Duke Àr rejÀlare, och mindre dressig, och passar dÀrför enligt mig bÀttre till alpinisten. Den Àr dessutom vattentÄlig, och slits inte allsJag upplevde att Hirsch Duke liksom vittrade sönder relativt fort. Kör med Barton Watchbands Alligator (https://www.bartonwatchbands.com/co...products/coffee-brown-alligator-grain-leather) och den Àr eventuellt en smula plastigare men mer följsam och verkar hÄlla bÀttre.
Nu finns nya alpinisten pÄ Gnomon, den svarta pÄ lÀnk. GÄr loss för $668. Ser riktigt fin ut
Den sÄg ju riktigt nice ut!Nu finns nya alpinisten pÄ Gnomon, den svarta pÄ lÀnk. GÄr loss för $668. Ser riktigt fin ut
Den Àr vÀldigt trevlig mÄste jag sÀga.. Ska man skaffa en sÄ att den sköna gröna fÄr ett syskon kanske?Nu finns nya alpinisten pÄ Gnomon, den svarta pÄ lÀnk. GÄr loss för $668. Ser riktigt fin ut
Jo faktiskt...Vill inte vara gnÀllig men ser inte kompassringen lite sned ut pÄ den ocksÄ?
Vill inte vara gnÀllig men ser inte kompassringen lite sned ut pÄ den ocksÄ?
Den sÄg ju riktigt nice ut!
För mig som inte klÀmt och kÀnt pÄ en alpinist, hur Àr kvalitetskÀnslan pÄ den? TÀnker dÄ nÀrmast pÄ kompassringen och justeringen av den.
Har en Landshark och den lever om som bara den. Blir galen pÄ att behöva justera den hela tiden. Synd pÄ en annars trevlig klocka.
Glöm inte den oemotstÄndliga charmen!Natuligtvis beror det pÄ vad man jÀmför med men om man betÀnker prislappen (i alla fall tidigare) Àr det
hög kvalitet tycker jag. I synnerhet pÄ finishen. Tavlan pÄ 017 Àr trolsk. Kompassringen Àr mer eller mindre olinjerad. Urverket Àr ok, gÄngavvikelsen kan variera rÀtt mycket och rotorn lÄter som bodde det ett litet djur i klockan. Men den pinnar pÄ bra. Bra specs.
Glöm inte den oemotstÄndliga charmen!