det Àr aldrig för sentEn dag för sent.
sÄg bilden imorse pÄ fb och tyckte faktiskt tavlan var rÀtt snygg pÄ nÄt sÀtt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
det Àr aldrig för sentEn dag för sent.
Absolut! GÀrna fler varianter av Alpinisten vad mig anbelangar!det Àr aldrig för sent
sÄg bilden imorse pÄ fb och tyckte faktiskt tavlan var rÀtt snygg pÄ nÄt sÀtt
HallÄ i stugan! Glad pÄsk!
Idag kom den levererad till dörren med bud. Dyrare Àn mina tidigare, men nu Àr det dyrt med en ny. Tredje gÄngen gillt? Svar: ja!
Nu fÄr det banne mig vara nog!
Gött! Grattis! Jag har ocksÄ tÀnkt plocka hem en, ny. Det blir min första. Den har stÄtt pÄ listan i massa Är men det har aldrig blivit av. Var hittade du den vad landade slutnotan pÄ om jag fÄr frÄga?HallÄ i stugan! Glad pÄsk!
Idag kom den levererad till dörren med bud. Dyrare Àn mina tidigare, men nu Àr det dyrt med en ny. Tredje gÄngen gillt? Svar: ja!
Nu fÄr det banne mig vara nog!
Ă h, det gör du helt rĂ€tt i, Ă€ven om de blivit lite dyra. Men â snart finns det inga nys SARB017 kvar!Gött! Grattis! Jag har ocksĂ„ tĂ€nkt plocka hem en, ny. Det blir min första. Den har stĂ„tt pĂ„ listan i massa Ă„r men det har aldrig blivit av. Var hittade du den vad landade slutnotan pĂ„ om jag fĂ„r frĂ„ga?
Fint! Tack för lĂ€nken. Jag har hittat nĂ„gra frĂ„n Japan och Schweiz men dĂ„ blir det ju tull som du sĂ€ger. Vilket ju Ă€r sexigt att betala men jag slipper gĂ€rna.Ă h, det gör du helt rĂ€tt i, Ă€ven om de blivit lite dyra. Men â snart finns det inga nys SARB017 kvar!
Jag har köpt mina frÄn eBay, av handlare med goda omdömen. Tidigare frÄn Japan med tull och moms men nu finns det Àven med lager inom EU (Tyskland)! Detta Àr inte bara bra ur tull/moms-synpunkt utan ger snabbare och framförallt tryggare leverans i dessa tider.
Lite svÄrhittade pÄ eBay men denna har jag köpt ifrÄn:
https://www.ebay.com/itm/263974404388
Obs pÄ att vissa sÀljare som anger Schweiz har möjlighet att skicka frÄn inom EU om man frÄgar dem, var sÄ för mig pÄ en annan Seiko en gÄng.Fint! Tack för lÀnken. Jag har hittat nÄgra frÄn Japan och Schweiz men dÄ blir det ju tull som du sÀger. Vilket ju Àr sexigt att betala men jag slipper gÀrna.
Tack, kÀnner mig nöjd.Det blir riktigt snyggt!
HÀr Àr klockan ocksÄ!
Inget X! NÀ, men det dÀr med display caseback och sen trycka text pÄ har jag vÀldigt svÄrt för. Sen Àr ju bergen pÄ alpinisten klassiska!Bra grejer!
HÀr fÄr ni nu lite fler bilder.
Monterade pĂ„ en ny Oyst...förlĂ„t, Super OâBoyer! lĂ€nk frĂ„n Strapcode/Miltat. Min tredje, det ocksĂ„.
Nu har jag betalat ca 1100 kr mer för Alpinisten, och ca 300 kr mer för lÀnken, Àn jag gjorde sist. SÄ nu Àr jag förhoppningsvis motiverad att behÄlla dem. Keeper!!
(Har inte stÀllt tiden Àn, fÄr klÀmma in bÄde paketöppningar och lÀnkförkortningar nÀr 1-Äringen tillÄter. Tar det snart!)
En underbar klocka som fortfarande Ă€r vĂ€rd sitt pris, om man kan hitta en ny. landar pĂ„ en 5.800-6.000 kanske. Fan, lĂ„ter dyrt nu nĂ€r jag tĂ€nker efter, men kostar det sĂ„ smakar det. ĂndĂ„ billigare Ă€n nya Alpinisten som listar 8.798 kr (hutlöst, Ă€rligt talat) men som sjĂ€lvklart har en del nyare teknologier.Verkligen clean!
Sarb Ă€r mycket snyggare Ă€n de nya tycker jag Ă€ven om den vita med guld lockar mig, hĂ„ller med dig om att priset Ă€r högt för dem, de som gör att jag drar mig frĂ„n att köpa en.En underbar klocka som fortfarande Ă€r vĂ€rd sitt pris, om man kan hitta en ny. landar pĂ„ en 5.800-6.000 kanske. Fan, lĂ„ter dyrt nu nĂ€r jag tĂ€nker efter, men kostar det sĂ„ smakar det. ĂndĂ„ billigare Ă€n nya Alpinisten som listar 8.798 kr (hutlöst, Ă€rligt talat) men som sjĂ€lvklart har en del nyare teknologier.
Samma hÀr. Det Àr just den offwhite/cremevita med guld som lockar lite. Ser vÀldigt fin ut och sÄ gjorde TGV en sÄ fin recension av den hÀromsistens.Sarb Àr mycket snyggare Àn de nya tycker jag Àven om den vita med guld lockar mig, hÄller med dig om att priset Àr högt för dem, de som gör att jag drar mig frÄn att köpa en.
Sarb Àr mycket snyggare Àn de nya tycker jag Àven om den vita med guld lockar mig, hÄller med dig om att priset Àr högt för dem, de som gör att jag drar mig frÄn att köpa en.
Samma hÀr. Det Àr just den offwhite/cremevita med guld som lockar lite. Ser vÀldigt fin ut och sÄ gjorde TGV en sÄ fin recension av den hÀromsistens.
Yes, den Àr fin den rackaren.Vit med guld?
Ja! Vad gillar du det lyxiga gröna bandet som följer med?Vit med guld?
Ja! Vad gillar du det lyxiga gröna bandet som följer med?
Ser ut att vara samma typ av spÀnne som till Presage-modellerna, dÀr man först vÀljer ett hÄl och knÀpper fast och sedan trycker loss med tvÄ knappar, sÄ att sÀga. Du kanske förstÄr vad jag menar. Jag har haft flera Presage och gillar det lÄset, tÀnkte höra hur det stÄr sig i jÀmförelse med det?AvsevÀrt kliv upp i kvalitet mot originalbandet till t.ex Sarb017 men jag föll pladask för kombon med mitt rödbruna lÀder och har bara kört det faktiskt.
Frun, som annars Àr mÄttligt road, kommenterade dock att det gröna lÀdret var mycket snyggt pÄ. En ypperlig anledning att montera det istÀllet
Ser ut att vara samma typ av spÀnne som till Presage-modellerna, dÀr man först vÀljer ett hÄl och knÀpper fast och sedan trycker loss med tvÄ knappar, sÄ att sÀga. Du kanske förstÄr vad jag menar. Jag har haft flera Presage och gillar det lÄset, tÀnkte höra hur det stÄr sig i jÀmförelse med det?
Tack. Funderar lite pÄ att bestÀlla bandet separat. Vore galet att köpa en till klocka nu. Har köpt som en galning senaste mÄnaden!LÄter snarlikt ja. Har aldrig haft nÄgon presage sÄ kan inte hjÀlp till dÀr. Kan ju dock knÀppa nÄgra bilder pÄ spÀnnet.