Mycket imponerad av den hÀr som kom idag
HÄller med, vilken jÀdra finish för det priset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mycket imponerad av den hÀr som kom idag
Skandal pÄ öppen gata! DÀr Àr ju hÀr vi Alpie-torskar samlas! Jag Àr inne pÄ min tredje, den som ska vara keepern. (Ska vara ... törs inte lova)FörstÄr sjÀlv inte hur det har gÄtt till, men har Àgt den hÀr i typ 4 Är utan att posta i den hÀr trÄden!
SÄ hÀr kommer den i sommaroutfit
(trodde aldrig att det skulle flyga med orange gummi, men det gör det)
Alpen vart riktigt trevlig pÄ lÀnk, igen tack till @Ur_snygg för denna lÀnk. Ska bli trevligt med lÀnk nu nÀr sommaren har kommit.
Det Àr vÀl bara en gimmick. Om man har timvisaren mot solen sÄ har du syd (pÄ norra halvklotet) mitt mellan timvisaren och kl 12. Det gÄr att göra med vilken klocka som helst. NÄgon som har en annan uppfattning?Försöker klura ut hur kompassen fungerar. Finns det nÄgon bra guide? Manualen som följer med behandlar inte ens 6R35 urverket och kan inte hitta nÄgon information om kompassen.
GĂ€ller en SPB117J1
JassÄ den ryker ÀndÄ?Har tightat till kronan till kompassringen med nÄgra varv tandtrÄd. HjÀlper, men Àr inte perfekt. Den rör sig lite ÀndÄ vid dagligt bruk, och Àr sjÀlvklart inte helt linjerad.
Ska försöka en stund till. Jag vill inte sÀlja pÄ grund av detta. Har snart inga klockor kvar. Nu fÄr denna ta och hia sig!
Haha vafan. Ja Jag Àr för knÀpp för denna hobby. SÀljer sÄ snart jag kÀnner för att inte anvÀnda den för att en kompassring inte Àr linjerad (spela roll liksom?).JassÄ den ryker ÀndÄ?
Haha ja men full förstÄelse ÀndÄ. Det kan tyckas att folk Àr petiga med alla möjliga detaljer men man kan ju faktiskt vara petig nÀr det finns sÄ mycket roligt dÀr ute. Seiko ska ha en kÀnga ocksÄ för att de slÀpper igenom dumfel och det Àr inte bara pÄ Alpinisten. Ibland ser man dykare i deras egna sÀljbilder pÄ nÀtet som inte linjerar med minutmarkeringarna. (eller om det Àr handlarnas eller generalagentens bilder)Haha vafan. Ja Jag Àr för knÀpp för denna hobby. SÀljer sÄ snart jag kÀnner för att inte anvÀnda den för att en kompassring inte Àr linjerad (spela roll liksom?).
Sant. GÀller Àven deras egna produktbilder ibland. Som för övrigt ofta Àr pinsamt trÄkiga.Haha ja men full förstÄelse ÀndÄ. Det kan tyckas att folk Àr petiga med alla möjliga detaljer men man kan ju faktiskt vara petig nÀr det finns sÄ mycket roligt dÀr ute. Seiko ska ha en kÀnga ocksÄ för att de slÀpper igenom dumfel och det Àr inte bara pÄ Alpinisten. Ibland ser man dykare i deras egna sÀljbilder pÄ nÀtet som inte linjerar med minutmarkeringarna. (eller om det Àr handlarnas eller generalagentens bilder)
Du har ju verkligen fĂ„ngat essensen i den hĂ€r trĂ„den. Det lĂ„ter som att SARB017 plĂ„gar dig en smulaĂsch, kanske behĂ„ller den Ă€ndĂ„. Har ju betalat mycket för den, allt som allt. Att köpa om det igen vore förödande.
Du har ju verkligen fÄngat essensen i den hÀr trÄden. Det lÄter som att SARB017 plÄgar dig en smula
Ăsch, kanske behĂ„ller den Ă€ndĂ„. Har ju betalat mycket för den, allt som allt. Att köpa om det igen vore förödande.
Haha, vill du köpa den eller? Kanske nÀr den prisbumpats ned till pinsamt lÄga nivÄer?Men tÀnk pÄ kompassringen. Inte kan du vÀl gÄ runt med en olinjerad sÄdan!
Sant. Det Àr kompassringen! Men vafan. Kommer nog Ängra mig igen. Jag drar tillbaka annonsen!Du har ju verkligen fÄngat essensen i den hÀr trÄden. Det lÄter som att SARB017 plÄgar dig en smula
Haha, vill du köpa den eller? Kanske nÀr den prisbumpats ned till pinsamt lÄga nivÄer?
Sant. Det Àr kompassringen! Men vafan. Kommer nog Ängra mig igen. Jag drar tillbaka annonsen!
Keeper?SARB017 plÄgar mig inte lÀngre
Keeper?
Ja. Och jag hoppas hitta min snart! Inte bli owg, utan precis som du hitta min The One och sen kunna ha nÄgra andra som variationer osv.-Haha! Jag vÄgar inte svara pÄ frÄgan. Men du vet vilken min keeper Àr annars
Det plÄgar mig att alpien Àr ett sÄnt bandmonster, men jag vill bara bÀra den pÄ brunt lÀder, företrÀdesvis mocka. Kaaanske borde testa oysterlÀnk dock...
Det plÄgar mig att alpien Àr ett sÄnt bandmonster, men jag vill bara bÀra den pÄ brunt lÀder, företrÀdesvis mocka. Kaaanske borde testa oysterlÀnk dock...