Finns det nÄgon liknande app till Android?
Jag anvÀnder Watchcheck
WatchCheck - Apps on Google Play
WatchCheck is an app to easily measure the precision of mechanical watches.
play.google.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Finns det nÄgon liknande app till Android?
Laddade hem den, ungefÀr hur funkar den?Jag anvÀnder Watchcheck
WatchCheck - Apps on Google Play
WatchCheck is an app to easily measure the precision of mechanical watches.play.google.com
Ăsch, vĂ€rt ju! Jag gjorde det med tvĂ„ av mina. I och för sig sĂ„lde jag bĂ„da utan att fĂ„ igen den kostnaden men menOk, fĂ„r nog leva med det ett tag till dĂ„ ^^
Haha! ^^ Jo nĂ„n gĂ„ng fĂ„r jag fixa det men nyss blivit med tonfisk sĂ„ fĂ„r nog hĂ„lla mig ett tag nu sĂ„ det inte blir skilsmĂ€ssa inihĂ€rrĂsch, vĂ€rt ju! Jag gjorde det med tvĂ„ av mina. I och för sig sĂ„lde jag bĂ„da utan att fĂ„ igen den kostnaden men men
Jag har anvÀnt Toolwatch pÄ bÄde Android och Iphone om jag inte missminner mig men jag hittade Watchcheck av Christoph Lorenz pÄ Google play som jag tyckte var mycket bÀttre Àn Toolwatch. Den sparar alla mÀtningar i en överskÄdlig tabell vilket Toolwatch inte gjorde, om jag minns rÀtt.Finns det nÄgon liknande app till Android?
Jag har haft stycken SARB017 och precisionen har avvikt avsevÀrt. Specen Àr ju -15/+25 spd enligt Seiko, och min sÀmsta gick +20 spd. Fick den ruckad till +5 av den lokala urmakaren.
De andra har gÄtt +/- 5 spd, vilket stÀmmer bra med övriga klockor jag haft med Seikos 6R-verk.
Det tar flera dagar. De behöver ha den i winder och jÀmföra olika lÀgen.efter lite mer mÀtning sÄ visar den -19.6sek vilket kÀnns lite vÀl
ska kolla med min lokala urmakare ifall han kan rucka den.
hur lÄng tid tar det att fÄ de ruckade? tar det flera dagar, eller man kan vÀnta i stan medans de gör de?
Det har vÀl diskuterats en miljon gÄnger men det gÄr ju snabbare att dra fram kl 20 sekunder Àn att vÀnta 20 sekunder. Jag hÄller med om att pluss Àr bÀttre men av anledningen att det Àr bÀttre att vara i god tid Àn att vara lite senDet tar flera dagar. De behöver ha den i winder och jÀmföra olika lÀgen.
Jag hade ruckat den. Just minus Àr riktigt störande. BÀttre med plus. DÄ kan man bara stanna den nÄgra sek.
Hm. Nu vet jag inte om jag tÀnker fel men: Du kan ju inte dra fram sekundvisaren? Man fÄr vÀnta tills den nÄr 0, stanna den, och vÀnta in nÀsta helminut för att sÀkerstÀlla synk mellan sekund och minutvisare.Det har vÀl diskuterats en miljon gÄnger men det gÄr ju snabbare att dra fram kl 20 sekunder Àn att vÀnta 20 sekunder. Jag hÄller med om att pluss Àr bÀttre men av anledningen att det Àr bÀttre att vara i god tid Àn att vara lite sen
Oj vad förvirrad jag blev nÀr jag lÀste! Jag sitter med gshock nu men mÄste testa senare. Jag Àr vÀl i nattmössan som vanligt jag har för mig att jag har brukat stÀlla fram klockor som gÄr lÄngsamt med det dubbla. AlltsÄ om den gÄr - 20 sÄ stÀller jag den pÄ +20 ungefÀr och dÄ tar det ju tvÄ dygn innan den Àr pÄ - 20 igen. Sedan repetera. Det kÀnns som att det brukar vara ett snabbt ingrepp, ingen idé att synka pÄ sekunden nÀr tidhÄllningen inte Àr bÀttre Àn sÄ.Hm. Nu vet jag inte om jag tÀnker fel men: Du kan ju inte dra fram sekundvisaren? Man fÄr vÀnta tills den nÄr 0, stanna den, och vÀnta in nÀsta helminut för att sÀkerstÀlla synk mellan sekund och minutvisare.
Du menar sÄ! Jag tÀnker att man stÀller alltid exakt och sen korrigerar, men du menar nog att man stÀller fram den i förvÀg och sedan kommer riktiga tiden ikapp.Oj vad förvirrad jag blev nÀr jag lÀste! Jag sitter med gshock nu men mÄste testa senare. Jag Àr vÀl i nattmössan som vanligt jag har för mig att jag har brukat stÀlla fram klockor som gÄr lÄngsamt med det dubbla. AlltsÄ om den gÄr - 20 sÄ stÀller jag den pÄ +20 ungefÀr och dÄ tar det ju tvÄ dygn innan den Àr pÄ - 20 igen. Sedan repetera. Det kÀnns som att det brukar vara ett snabbt ingrepp, ingen idé att synka pÄ sekunden nÀr tidhÄllningen inte Àr bÀttre Àn sÄ.
Ifall det Àr nÄgon som har en TT Jubilee frÄn Strapcode som de inte anvÀnder sÄ Àr jag intresserad av att köpa
ErkÀnn: du saknar sarb! (017)Körde sjÀlv med en no name lÀnk frÄn Cousins dÄ jag Àr snÄl
Körde sjÀlv med en no name lÀnk frÄn Cousins dÄ jag Àr snÄl
ErkÀnn: du saknar sarb! (017)
Det Ă€r min enda automat nu. Har sĂ„lt av allt annat! Men â jag behöver nĂ„gon som Ă€r mer allround. Jag tĂ€nker svart och vit. Ska bara komma pĂ„ vad. Klockfonden Ă€r inte vad den varit, men visst kapital finns. Det rĂ€cker till en Sinn i alla fall.MĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€r lite förvĂ„nad över att den fortfarande Ă€r kvar
du kan ju skaffa en svart Alpinist spb117j1Det Ă€r min enda automat nu. Har sĂ„lt av allt annat! Men â jag behöver nĂ„gon som Ă€r mer allround. Jag tĂ€nker svart och vit. Ska bara komma pĂ„ vad. Klockfonden Ă€r inte vad den varit, men visst kapital finns. Det rĂ€cker till en Sinn i alla fall.
(sen Àr jag sugen pÄ en Seiko dykare ocksÄ)
Den hĂ€r Ă€r ju riktigt nice, orkar dock knte fixa och trixa med att frigöra kapitalDet Ă€r min enda automat nu. Har sĂ„lt av allt annat! Men â jag behöver nĂ„gon som Ă€r mer allround. Jag tĂ€nker svart och vit. Ska bara komma pĂ„ vad. Klockfonden Ă€r inte vad den varit, men visst kapital finns. Det rĂ€cker till en Sinn i alla fall.
(sen Àr jag sugen pÄ en Seiko dykare ocksÄ)
Jag gör inte det. Jag byter lite efter humör och för omvÀxling.Alternerar ni mellan lÀnk och lÀderarmband beroende pÄ Ärstid?