• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

1000078138.jpg

Lite nya varianter pÄ ingÄng, slÀpps 8 nov i Är :)
Alpinist pÄ tavlan, det Àr mycket bra. Men det börjar bli lite överbefolkat med text.

Den turkosa skulle göra sig fint med de hajtandande indexen som finns pÄ den svarta idag, utan siffror, som en throwback till SSASS-alpinisten.

Jmf
IMG_6840.png
IMG_6841.jpeg

Eller vafasen, re-releasa bara den hÀr, kvarts-GMT och allt.

Hur mycket Àr rimligt att lÀgga pÄ en service? Har haft min Alpinist i fem Är och skickade in den pÄ service och packningsbyte. Det kommer ta tre mÄnader och kommer gÄ pÄ 4000 sek.
För mig kÀnns det mycket, men det kanske Àr dyrare nÀr Optura gör det?

Hur mycket Àr rimligt att lÀgga pÄ en service? Har haft min Alpinist i fem Är och skickade in den pÄ service och packningsbyte. Det kommer ta tre mÄnader och kommer gÄ pÄ 4000 sek.
Vilken modell gÀller det?

Vanligtvis Àr det inte lönt att serva dessa, utan det lönar sig att köpa nytt urverk och ersÀtta den gamla.

Jag tycker att det lÄter rÀtt billigt. Service av ett mekaniskt ur kan kosta betydligt mer. (Men som Erf skriver, kanske inte vÀrt det för en Seiko dock.)
Det jag dÀremot tycker lÄter orimligt Àr att det ska ta tre mÄnader. Om det inte bara Àr att de har lÄng kö sÄ att det mesta Àr vÀntetid. (Och dÄ kanske man ska försöka nÄgon annanstans. FramgÄr inte var detta Àr nÄgonstans.)

Vilken modell gÀller det?

Vanligtvis Àr det inte lönt att serva dessa, utan det lönar sig att köpa nytt urverk och ersÀtta den gamla.
Det Àr en SARB017, tÀnkte lite samma sak som du dÀr. Vet dock inte om urmakare gÄr med pÄ sÄdant om man köper ett verk sjÀlv?

Jag tycker att det lÄter rÀtt billigt. Service av ett mekaniskt ur kan kosta betydligt mer. (Men som Erf skriver, kanske inte vÀrt det för en Seiko dock.)
Det jag dÀremot tycker lÄter orimligt Àr att det ska ta tre mÄnader. Om det inte bara Àr att de har lÄng kö sÄ att det mesta Àr vÀntetid. (Och dÄ kanske man ska försöka nÄgon annanstans. FramgÄr inte var detta Àr nÄgonstans.)
Jag lÀmnade in den pÄ Mollstedts i Karlstad, det verkar som att dom skickar in Seikos till Optura som har hand om Seiko i Sverige.
Nu var jag lite förhastad med att sÀga ja tyvÀrr sÄ fÄr bita i det sura Àpplet.

Jag lÀmnade in den pÄ Mollstedts i Karlstad, det verkar som att dom skickar in Seikos till Optura som har hand om Seiko i Sverige.
Nu var jag lite förhastad med att sÀga ja tyvÀrr sÄ fÄr bita i det sura Àpplet.
Servade min sarb017 hos urbrev i vÄras för 3000 i vÄras med mkt bra resultat. VÀntade ocksÄ ca 3 mÄn.

Tillbaka
Topp