• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

HĂ€mtade ut klockan idag och nu gĂ„r den mycket bĂ€ttre 👍 Har legat stabilt pĂ„ + 2 sekunder sen jag hĂ€mtade den vid 12.30 tiden.

IMG_2253.jpeg

FÄtt tillbaka min Sarb017 frÄn service pÄ Urbrev. GÄr nu bra för ett 6r15. Hoppas bara att den gÄr lika bra efter en tids anvÀndning. Innan service gick den -35 och med dÄliga vÀrden i övrigt. Dock första service pÄ en ca 10 Är gammal klocka.
1000018767.jpg
1000018766.jpg

En frÄga, ruckar KM direkt i butiken nu eller? Minns nÀr jag frÄgade för ett tag sedan, dÄ skickar de ivÀg klockorna till urmakeri...
Dom gjorde det i butiken sa dom i alla fall. LÀmnade in en lördag och hÀmtade pÄ onsdagen. PÄ timegraph-kvittot sÄ har dom fixat med den pÄ tisdagen sÄ det verkar stÀmma. 700 sek inkl trycktest.

Tjena!
Är ny till seiko Alpinists men blev snabbt dragen till modellerna efter jag sĂ„g en video pĂ„ SPB199/197.hexagon

Undrar om nÄgon pÄ nyligen lyckats fÄtt tag pÄ en? Vet ni annars om det finns nÄgon annan modell som möjligtvis skulle kunna scratcha den itchen?

HĂ€r Ă€r en bild pĂ„ modellen jag hittade frĂ„n nĂ€tet😊

Bilagor

• IMG_5847.jpeg
    IMG_5847.jpeg
    145 KB · Visningar: 1
Tjena!
Är ny till seiko Alpinists men blev snabbt dragen till modellerna efter jag sĂ„g en video pĂ„ SPB199/197.hexagon

Undrar om nÄgon pÄ nyligen lyckats fÄtt tag pÄ en? Vet ni annars om det finns nÄgon annan modell som möjligtvis skulle kunna scratcha den itchen?

HĂ€r Ă€r en bild pĂ„ modellen jag hittade frĂ„n nĂ€tet😊
Om du menar fÄ tag pÄ en ny i butik sÄ blir det nog svÄrt eftersom dom slutat tillverkas. Dock dyker det upp begagnade lite dÄ och dÄ om du hÄller utkik pÄ blocket/hÀr/tradera osv. SPB121 med grön tavla finns vanligtvis i butiker som sÀljer Seiko, kanske kan klia Alpinist itchen, men anatagligen inte glacier itchen.

Om du menar fÄ tag pÄ en ny i butik sÄ blir det nog svÄrt eftersom dom slutat tillverkas. Dock dyker det upp begagnade lite dÄ och dÄ om du hÄller utkik pÄ blocket/hÀr/tradera osv. SPB121 med grön tavla finns vanligtvis i butiker som sÀljer Seiko, kanske kan klia Alpinist itchen, men anatagligen inte glacier itchen.
Det var mest glacier fÀrgen som jag letade efter mest, men jag ska hÄlla utkik hÀr och pÄ blocket!
FÄr nog Äka förbi nÄgon affÀr och testa SPB121 eller kanske GMT modellen i blÄ ocksÄ!

Tillbaka
Topp