Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till nytillskottet! Guldtuna med kanji . Hur coolt som helst! Ser dessutom ut att vara i riktigt fint skick.En snabb presentation av nytillskottet. Det Àr alltsÄ en 7549-7009 frÄn 1985, men den ovanligare jdm-versionen med "non-SQ dial" (oklart hur "rare and important" just den detaljen Àr dock...) och daghjul pÄ kanji (vilket jag dÀremot ser som ett klart plus!).
Efter nÄgra mÄnader med sbbn031 kÀnde jag att jag behövde ha titan (och titankarbid inte minst!), klassiska visare och den tidiga tavelversionen, samtidigt som jag inte ville ge upp de nya visarna, den nya grymma tavlan och hardlexkupolen. Man mÄste ha minst tvÄ bitar tonfisk, helt enkelt!
Tack! Ja, skicket Àr ungefÀr som jag ville ha det, lite lagom slit pÄ shroud och vridring men inget djupt, och sÄ nyservad med nytt glas. Visarna Àr inte perfekta men de duger.Grattis till nytillskottet! Guldtuna med kanji . Hur coolt som helst! Ser dessutom ut att vara i riktigt fint skick.
Helt korrekt att man behöver minst en vintage + en nyare Tuna i samlingen.
Tuna med stÄlfinish funkar vÀldigt bra pÄ grönt zulu. Har min SBBN015 pÄ ett just nu.Dagens tonfisk.
Svart nato med guld-detaljer.En jÀmförande bild ocksÄ, konservburkarna fÄr mig osökt pÄ spam-humör!
Gamlingen Àr tjockare och sitter högre. I övrigt Àr de rÀtt lika i kÀnslan. FrÄgan Àr vilket band man ska köra pÄ den svarta om man tycker att gummi hör till sommaren? TvÄdelat pvd-zulu kanske? Vanligt bygger lite mycket pÄ höjden...
Blir nog sÄ, och svart/pvd. Men det skaver lite i nördsjÀlen att materialet blir fel, Àven om fÀrgen stÀmmer...Svart nato med guld-detaljer.
Tonfisk idag igen, lite otippat att den mer eller mindre har konkurrerat ut APn...
En jÀmförande bild ocksÄ, konservburkarna fÄr mig osökt pÄ spam-humör!
Gamlingen Àr tjockare och sitter högre. I övrigt Àr de rÀtt lika i kÀnslan. FrÄgan Àr vilket band man ska köra pÄ den svarta om man tycker att gummi hör till sommaren? TvÄdelat pvd-zulu kanske? Vanligt bygger lite mycket pÄ höjden...
Fullt förstÄeligt, en av de mest bekvÀma och stryktÄliga klockor jag Àgt. Tycker du ska testa en 031 ocksÄ.Tonfisk idag igen, lite otippat att den mer eller mindre har konkurrerat ut APn...
Fullt förstÄeligt, en av de mest bekvÀma och stryktÄliga klockor jag Àgt. Tycker du ska testa en 031 ocksÄ.
Du fÄr nog ge 6 i alla fall.Vad ligger SBBN015 pÄ numera? RÀcker 5k för ett bra ex (lÀnk, Box, cert etc. oviktigt)?
Du fÄr nog ge 6 i alla fall.
Underbar bild!
Du verkar laddad pÄ en Tonfisk -köp en du kommer inte bli missnöjd, tror det Àr den mest prisvÀrda klocka jag haft, Àlskar designern och historien, den e hard-core pÄ riktigt!