• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Ulitmata arbetsklockan!
IMG_0893.JPG

NÄn som sitter pÄ en 7c46-0ab0 Golden Tuna frÄn 2000 talet? Har nÀmligen en frÄga om gummilÀngd.
S23611.jpg
Jag har ett DAL1BZ med titan-hardware hemma jag kan mĂ€ta, som sitter pĂ„ min 7549. Är det band du ska ha till den. Har ocksĂ„ det extra lĂ„nga bandet som den levererades pĂ„ men det Ă€r ju typ oanvĂ€ndbart:)

Jag har ett DAL1BZ med titan-hardware hemma jag kan mĂ€ta. Är det band du ska ha till den. Har ocksĂ„ det extra lĂ„nga bandet som den levererades pĂ„ men det Ă€r ju typ oanvĂ€ndbart:)
LĂ€ser pĂ„ om olika gummivarianter speciellt pĂ„ de tidigare tonfiskarna och Ă€r nyfiken pĂ„ vilket band som kom original med just 0ab0 eftersom det Ă€r en lite annorlunda modell. Vad stĂ„r pĂ„ insidan? B22? Är det till en Ă„rsmodell 2011 eller en tidigare? fĂ„r hemskt gĂ€rna mĂ€ta och skicka en bild pĂ„ dal1bz ocksĂ„ :).
Kanske slÀnga upp en duobild pÄ 7549 och 7c46 1000m golden tuna ocksÄ?

LĂ€ser pĂ„ om olika gummivarianter speciellt pĂ„ de tidigare tonfiskarna och Ă€r nyfiken pĂ„ vilket band som kom original med just 0ab0 eftersom det Ă€r en lite annorlunda modell. Vad stĂ„r pĂ„ insidan? B22? Är det till en Ă„rsmodell 2011 eller en tidigare? fĂ„r hemskt gĂ€rna mĂ€ta och skicka en bild pĂ„ dal1bz ocksĂ„ :).
Kanske slÀnga upp en duobild pÄ 7549 och 7c46 1000m golden tuna ocksÄ?
Vad jag vet sÄ kom 0ab0 pÄ det lÄnga bandet, ZLM09. Tror dock de flesta ersatte det med ett DAL1BZ om man nu inte var oljeriggsdykare:D PÄ insidan av bandet med guld-hardware stÄr DAL1BZ och pÄ det lÄnga ZLM09 stÄr Z-22. BZ-bandet jag har Àr nytt och det som seikos servicecenter sÀtter dit pÄ alla guldtunor, sÄ det Àr korrekt för din klocka. HÀr en bild pÄ DAL1BP, DAL1BZ utan guldkeeper och ZLM09 med svart hardware:
20161203_144437.jpg

BZ-bandet Àr exakt lika lÄngt som BP. Har tyvÀrr ingen side-by side, har sÄlt min 1000m tuna:)

Vad jag vet sÄ kom 0ab0 pÄ det lÄnga bandet, ZLM09. Tror dock de flesta ersatte det med ett DAL1BZ om man nu inte var oljeriggsdykare:D PÄ insidan av bandet med guld-hardware stÄr DAL1BZ och pÄ det lÄnga ZLM09 stÄr Z-22. BZ-bandet jag har Àr nytt och det som seikos servicecenter sÀtter dit pÄ alla guldtunor, sÄ det Àr korrekt för din klocka. HÀr en bild pÄ DAL1BP, DAL1BZ utan guldkeeper och ZLM09 med svart hardware:
20161203_144437.jpg

BZ-bandet Àr exakt lika lÄngt som BP. Har tyvÀrr ingen side-by side, har sÄlt min 1000m tuna:)
Tack! Nu blev jag mycket klokare :)

Snabb demontering av mögel-tunan efter att det börjat skramla om den. Visade sig vara tavlan/verket som rör sig mot ringen som sitter runt om. Lyckades inte fatta hur det skall kunna tajtas till, men den ska ÀndÄ in pÄ service för nya packningar osv :) Var ovÀntat lÀtt att skruva isÀr den i alla fall.

IMG_0371.JPG

Leviathan!

20161204_110615-01.jpeg

Det Àr en jÀkligt knepig klocka att fotografera. Men med en gnutta dagsljus och en vit plastlÄda frÄn Ikea kan man fÄ fram det blÄ i tavla och vridring till slut.

Ruskigt trevlig modell Àr det i alla fall och jag vet inte varför det dröjde sÄ lÀnge innan jag slog till pÄ en. Kan ha varit modellförvirring, svÄrt att veta vad man ska söka efter helt enkelt. Som tur Àr dök denna upp pÄ K&S precis nÀr jag rÄkade ha en klump med deg att spendera. KÀnslan sÀger att denna kommer stanna lÀÀÀnge.

Tillbaka
Topp