Nya band ramlade in idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag Àr försiktigt skeptisk till lÀnk pÄ tonfiskar, men det dÀr var snyggt!Jakten pÄ den perfekta lÀnken fortsÀtter!
OriginallÀnken Àr ju verkligen inget vidare med alla seikos sÀmsta sidor - för lÄnga lÀnkbitar, för dÄligt avsmalnande, för tjockt lÄs, klumpig dykförlÀngning osv. Man mÄste helt enkelt hitta nÄgot annat om man vill ha lÀnk pÄ sin tonfisk. Hittills tycker jag att BoR-lÀnk har varit bÀst, men stilen Àr i Àrlighetens namn mer sextiotal Àn tonfiskens sjuttiotal, och heller inte sÀrskilt Seiko-typisk.
Eftersom Uncle Seiko bÄde gör de bÀsta am-banden (irezumi! vÄfflan!) och stabila speedmasterlÀnkar var mina förvÀntningar rÀtt stora pÄ deras remake av seiko Z199. Z199 Àr populÀr pÄ de engelsksprÄkiga forumen, kom med en del 7548-dykare (ungefÀr samtida med de tidiga tonfiskarna), och har klassisk design med dramatisk avsmalning 22-16 mm. Onkels version Àr tunn och vintagerasslig, men har solida ÀndlÀnkar och skruvade lÀnkar. PÄ pappret lysande. Test och bilder!
Omdöme: snygg, nÀra originalet, bra vintagekÀnsla. Mindre bra: lite för tunn - borde ha varit ett par mm tjockare nÀrmast ÀndlÀnkarna. PlÄtigt och vÀl enkelt lÄs. Sammantaget 3,5 riskuddar av 5.
Nya band ramlade in idag.
SÄ sugen "mÄste" skaffa en Tuna igen!
Ăntligen skaffat en ninja
Vad jag kan se Àr den helt original. Om nÄgot bytts ut sÄ Àr det mot originaldelar i alla fall. Ett jÀttefint exemplar du fÄtt tag pÄLite efterforskningar frÄn mig sÀger att klockan Àr producerad 2001, dvs över 20 Är gammal. (Körnslaget 2006, 2001 plus fem Ärs batteritid styrker detta)
Ni som Àr kunniga pÄ historien. Ser nÄgot ut att vara bytt och inte original? Det borde vara det med tanke pÄ skicket efter sÄ mÄnga Är. TvÀttade den under kranen men ska nog trycktesta den innan jag badar för att vara sÀker med tanke pÄ Älder och att det Àr oklar servicehistorik.
Tack Hade en Doxa 300 pĂ„ beads of rice som jag gillade sĂ„ det Ă€r förmodligen nĂ„got sĂ„nt. Annars har jag egentligen inget mot Seikos egna lĂ€nkar Ă€ven om mĂ„nga andra verkar vara missnöjda. Ăverlag nĂ„got som flirtar med historien. Har inte koll pĂ„ vad som Ă€r historiskt korrekt dock. En annan frĂ„ga Ă€r varför jag ser en del lĂ€nkar som man filar ner till 21,5. Trodde alla var 22. Eller gĂ€ller det 1000m kanske.Vad jag kan se Ă€r den helt original. Om nĂ„got bytts ut sĂ„ Ă€r det mot originaldelar i alla fall. Ett jĂ€ttefint exemplar du fĂ„tt tag pĂ„
Vad gillar du för lÀnkar?
Beads of rice Ă€r trevligtTack Hade en Doxa 300 pĂ„ beads of rice som jag gillade sĂ„ det Ă€r förmodligen nĂ„got sĂ„nt. Annars har jag egentligen inget mot Seikos egna lĂ€nkar Ă€ven om mĂ„nga andra verkar vara missnöjda. Ăverlag nĂ„got som flirtar med historien. Har inte koll pĂ„ vad som Ă€r historiskt korrekt dock. En annan frĂ„ga Ă€r varför jag ser en del lĂ€nkar som man filar ner till 21,5. Trodde alla var 22. Eller gĂ€ller det 1000m kanske.
Vad Àr det dÀr för fantastisk fisk du hittat?! Aldrig sett den men gillar skarpt! Fotot du lyckats ta Àr ju riktigt schysst med!
Tackar!Vad Àr det dÀr för fantastisk fisk du hittat?! Aldrig sett den men gillar skarpt! Fotot du lyckats ta Àr ju riktigt schysst med!