• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

ironcastle

Patek
2-Faktor
Trivs med min nyfunna vÀn.
Dock insÄg jag att den i a f för nu sitter bÀst pÄ originallÀnken.
Minns frÄn den förra jag hade, att originallÀnkens lÄs Àr en vattendelare. Det Àr ju rÀtt klossigt och finjusteringen Àr ju varken smidig eller snygg. Men det som störde mig mest var att den kan vara vass och spetsig pÄ nÄgra stÀllen. Det senare kan dock avhjÀlpas genom att t ex med ett bryne lÄngsamt slipa ned de omrÄden som irriterar skinnet.
Med det gjort mÄste jag sÀga att sÄvÀl lÀnk som spÀnne gör klockan rÀttvisa. En bra kombo helt enkelt!
20231216_123725.jpg
 

Hunter

Cartier
Planerar inköp av ett wafflegummi till en Tuna S23633J1.
Funderat pÄ ett svart wafflegummi frÄn Uncle Straps/Uncle Seiko.
Det aktuella bandet har inte QR utan anvÀnder traditionella bandstift.
  • Tunan har ju lite udda lugbredd, kommer ett 22 mm band enligt ovan att passa klockan?
  • NĂ„gon som kan bidra med sina erfarenheter i denna frĂ„ga?
  • Eller har andra tips pĂ„ ett snyggt svart bra wafflegummi utan QR som kommer att passa den aktuella klockan?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Planerar inköp av ett wafflegummi till en Tuna S23633J1.
Funderat pÄ ett svart wafflegummi frÄn Uncle Straps/Uncle Seiko.
Det aktuella bandet har inte QR utan anvÀnder traditionella bandstift.
  • Tunan har ju lite udda lugbredd, kommer ett 22 mm band enligt ovan att passa klockan?
  • NĂ„gon som kan bidra med sina erfarenheter i denna frĂ„ga?
  • Eller har andra tips pĂ„ ett snyggt svart bra wafflegummi utan QR som kommer att passa den aktuella klockan?
Varför tÀnker du att ett 22mm band inte skulle passa? M t p att ett Isofrane (som Àr rÀtt grovt) passar tror jag ocksÄ att ett 22 mm band frÄn US lÀr passa.
Nu skriver du lugbredd, sÄ jag tolkar in att du Àr rÀdd för att bandet kan vara för brett i förh till klockan (speciellt med tanke pÄ att det nÄgon sida tillbaka i trÄden nÀmns att man fÄr slipa ned ÀndlÀnken nÄgot för att fÄ den att passa). Om det nu skulle vara aningen bredare Àn lugmÄttet, sÄ gÄr det ju lÀtt att komprimera gummit aldrig sÄ lite, sÄ att det passar.
 

Hunter

Cartier
Du har uppfattat mig rÀtt.
Är orolig för att det aktuella bandet Ă€r för brett för klockans luggmĂ„tt.
DÀrav frÄgan om nÄgon har praktisk erfarenhet av att montera det aktuella bandet pÄ den aktuella modellen av Tuna.

Men du har vÀl en point i att det gÄr att att komprimera bandet nÄgot utifrÄn dina egna erfarenheter av Isofrane.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Du har uppfattat mig rÀtt.
Är orolig för att det aktuella bandet Ă€r för brett för klockans luggmĂ„tt.
DÀrav frÄgan om nÄgon har praktisk erfarenhet av att montera det aktuella bandet pÄ den aktuella modellen av Tuna.

Men du har vÀl en point i att det gÄr att att komprimera bandet nÄgot utifrÄn dina egna erfarenheter av Isofrane.
Ja, sÄ lÀnge det Àr bredden som Àr en ynka tiondel för bred lÀr det inte vara nÄgot problem. Om det nu skulle vara sÄ.
Men om det Àr för tjockt/hÄlet sitter för lÄngt in sÄ blir det problem. DÄ kommer det inte att passa. Men i detta fall tror jag inte att det kommer att hÀnda eftersom tonfiskens bandutrymme Àr tÀmligen generöst tilltaget.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Fundering - pÄ min 1000m sitter en prick vid första kvartalet 2023. Den gÄr fortfarande. Ska den lÀmnas in ÀndÄ med tanke pÄ att den Àr 1 Är overdue?
 
Topp