Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Klockmaster FÀltöversten skulle jag gÄ till med min 7549:aHej
Tips pÄ bra stÀlle i sthlm att byta batteri pÄ en 7549-7010??
Ser bra ut. Hur Àr det egentligen? 22 lr 21,5mm ÀndlÀnkar? LÀser olika uppfattningar om vad det ska vara till tonfisken.Bifogar bilder av Strapcode Augus Jubilee och Strapcode Endmill.
Valde Endmill till min Tuna.
DÄ Tunan Àr helt matt tyckte jag att en helt matt lÀnk skulle passa bÀst.
Finns inga polerade partier pÄ klockan som matchar mot polerade partier pÄ lÀnk.
BestÀllde direkt frÄn Strapcode leverans via Fedex, Ingen moms betalades.
Har inte monterat mitt Endmill Ànnu men du fÄr vÀl en kÀnsla för hur det ser ut ÀndÄ.
Novis vad gÀller Tonfiskar och klockor i övrigt.Ser bra ut. Hur Àr det egentligen? 22 lr 21,5mm ÀndlÀnkar? LÀser olika uppfattningar om vad det ska vara till tonfisken.
Jag har fÄtt fila ner alla 22mm-lÀnkar jag haft till min tonfisk för den var mer 21,8mm mellan bandhornen. Vet inte om det Àr sÄ pÄ alla tonfiskar men min var en SBBN031. Det var ocksÄ tightare mellan bandhornen "uppe" sÄ det var mest den sidan som behövde filas. TÀnkte först att det var lÀnken som inte var jÀmn men hade fem olika lÀnkar till den och alla hade samma avvikelse.Ser bra ut. Hur Àr det egentligen? 22 lr 21,5mm ÀndlÀnkar? LÀser olika uppfattningar om vad det ska vara till tonfisken.
Intressant, undra om det var ett mÄndagsexemplar du rÄkade ut för eller om det Àr vanligt förekommande pÄ vissa modeller/batches?Jag har fÄtt fila ner alla 22mm-lÀnkar jag haft till min tonfisk för den var mer 21,8mm mellan bandhornen. Vet inte om det Àr sÄ pÄ alla tonfiskar men min var en SBBN031. Det var ocksÄ tightare mellan bandhornen "uppe" sÄ det var mest den sidan som behövde filas. TÀnkte först att det var lÀnken som inte var jÀmn men hade fem olika lÀnkar till den och alla hade samma avvikelse.
Tack. Ska mÀta upp min sbbn049. Haft 22mm gummi men lÀr vÀl flexa pÄ plats.Jag har fÄtt fila ner alla 22mm-lÀnkar jag haft till min tonfisk för den var mer 21,8mm mellan bandhornen. Vet inte om det Àr sÄ pÄ alla tonfiskar men min var en SBBN031. Det var ocksÄ tightare mellan bandhornen "uppe" sÄ det var mest den sidan som behövde filas. TÀnkte först att det var lÀnken som inte var jÀmn men hade fem olika lÀnkar till den och alla hade samma avvikelse.
Jag vet att det Àr vanligt pÄ tonfiskarna. Strapcode skriver till exempel detta pÄ sina Tuna-lÀnkar: "[...] bracelet is designed for 2009 onward SEIKO Tuna models such as SBBN013 or other 21.5mm lug SEIKO diver or sport watch case with straight lug."Intressant, undra om det var ett mÄndagsexemplar du rÄkade ut för eller om det Àr vanligt förekommande pÄ vissa modeller/batches?
(Jag har en SBBN015, har aldrig haft problem med 22mm lÀnkar.)
MÀter originallÀnken till 21,8 och avstÄnd mellan bandhornen till 22,3Tack. Ska mÀta upp min sbbn049. Haft 22mm gummi men lÀr vÀl flexa pÄ plats.
Plockade nu loss originallÀnken för att mÀta upp den och bredden mellan bandhornen mer noga. Visst Àr det en sbbn049 du har precis som jag?Min Endmill lÀnk passade inte, den var för bred.
Köpte en "standard lÀnk" pÄ 22 mm vilket tydligen var ett feltÀnk.
Slipat ner den nÄgot pÄ bredden med en ytterst fintandad tungstens fil och ett keramiskt bryne.
SĂ„ nu passar den.
Ăven sonens lĂ€nk anpassades inför montering pĂ„ hans Breitling.
Vi har likadana klockor.Plockade nu loss originallÀnken för att mÀta upp den och bredden mellan bandhornen mer noga. Visst Àr det en sbbn049 du har precis som jag?
Med risk för att bli anklagad för att vara en gravedigger..., men varifrÄn kom BoR-lÀnken mÄntro? @MaBrLite nya klÀder till SBBN031 idag. Ingen av de nya lÀnkarna var lika bra som BoR men ibland behövs det lite omvÀxling. Som vanligt sÄ fick man fila pÄ lÀnken för att fÄ den att passa.
Ăr rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att den Ă€r frĂ„n Strapcode eller Watchgecko. Det kan vara sĂ„ att jag har kvar den i gömmorna. Kan leta om du vill ha den?Med risk för att bli anklagad för att vara en gravedigger..., men varifrĂ„n kom BoR-lĂ€nken mĂ„ntro? @MaBr
Aha, okej.Ăr rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att den Ă€r frĂ„n Strapcode eller Watchgecko. Det kan vara sĂ„ att jag har kvar den i gömmorna. Kan leta om du vill ha den?
Yes, kollar imorgon!Aha, okej.
JA! Det vill jag gÀrna! Kika gÀrna om du har lust!
SedĂ€r, lyckades hitta det och jag hade till och med skrivit var jag köpt det! Ser ut att vara i fint skick förutom den polerade delen av lĂ„set som har lite repor men det Ă€r nĂ€stan oundvikligt. Ăr du sugen sĂ„ dra ett PM!Med risk för att bli anklagad för att vara en gravedigger..., men varifrĂ„n kom BoR-lĂ€nken mĂ„ntro? @MaBr
RĂ€kna med att det kommer ett svar inom kort!!SedĂ€r, lyckades hitta det och jag hade till och med skrivit var jag köpt det! Ser ut att vara i fint skick förutom den polerade delen av lĂ„set som har lite repor men det Ă€r nĂ€stan oundvikligt. Ăr du sugen sĂ„ dra ett PM!