• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

71664784923__44FAB6C5-B08B-4F01-8C19-B8BB6DD286EF.jpeg

Dubbelpostar denna frÄn fredagstrÄden

HÀlsningar frÄn Siquijor, Filippinerna. Vaknat jetlaggad pÄ eftermiddagen efter en gÄrdag som var minst sagt omtumlande.
Efter trettio timmar anlĂ€nde vi till hotellet med dĂ„lig sömn. Middag med gamla och nya vĂ€nner pĂ„ en karaokebar. NĂ€r vi sjungit hade nĂ„gon jĂ€vel snott min hustrus magvĂ€ska med pass, bankkort, mobiltelefon och pengar. Kollade övervakningskameran och kunde se tjuven. Det var en hund pĂ„ filmen😅
Ficklampor och halva byn som letade och till slut var allt tillbaka.
Over and out!
IMG_6032.jpeg

Dubbelpostar denna frÄn fredagstrÄden

HÀlsningar frÄn Siquijor, Filippinerna. Vaknat jetlaggad pÄ eftermiddagen efter en gÄrdag som var minst sagt omtumlande.
Efter trettio timmar anlĂ€nde vi till hotellet med dĂ„lig sömn. Middag med gamla och nya vĂ€nner pĂ„ en karaokebar. NĂ€r vi sjungit hade nĂ„gon jĂ€vel snott min hustrus magvĂ€ska med pass, bankkort, mobiltelefon och pengar. Kollade övervakningskameran och kunde se tjuven. Det var en hund pĂ„ filmen😅
Ficklampor och halva byn som letade och till slut var allt tillbaka.
Over and out!
IMG_6032.jpeg
Och hunden som ska vara mĂ€nniskans bĂ€sta vĂ€n... 😁
Blir lite avis, men en liten men ÀndÄ tröst Àr att det Àr fredag och solen skiner Àven i Stockholm;)

Och hunden som ska vara mĂ€nniskans bĂ€sta vĂ€n... 😁
Blir lite avis, men en liten men ÀndÄ tröst Àr att det Àr fredag och solen skiner Àven i Stockholm;)
HÀr Àr det wet season, men just nu vÀxlande mellan moln och sol. Killgissar pÄ 28 grader sÄ vÀldigt behagligt ute.

Stockholm
Lördag 30/9, 2023
Kl. 16.58

Njuter jag Ă€ntligen min 1:a Tuna🐟
I bakgrunden ; en ohemult nöjd handled Ärsmodell 1983
I förgrunden; Seiko Tuna 7549-7010 JDM Ärsmodell 1983
Eufori!!!

Kan inte tacka kanon-gubben; @MrWaldemar nog för en fantastiskt smidig affÀr och ett ljuvligt insteg i Tuna-vÀrlden!

Simma lungt och trevlig lördag

Bilagor

• IMG_2195.jpeg
    IMG_2195.jpeg
    336.6 KB · Visningar: 28
Åkt mc ett gĂ€ng mil med hustrun bakom. Hyrt bankabĂ„t och tagit oss till den ö pĂ„ Camiguin som kanske Ă€r essensen av paradiset. Andra gĂ„ngen hĂ€r pĂ„ Mantigue Island. SĂ„ lugnt och fint hĂ€r. Snorklat i fiskstim runt korallrevet utanför ön.
Sen med den referens av tonfisk jag gillar allra bĂ€st pĂ„ handleden sĂ„ Ă€r dagen total. Ha det sĂ„ bra i Svedala😎
Strax middag!
IMG_0150.jpeg
IMG_0152.jpeg

Fortfarande!?

Älskar i övrigt den dĂ€r brytningen. Det Ă€r vad som fĂ„r mig att tveka pĂ„ att flippa min 017 mot 025.

Fortfarande!?

Älskar i övrigt den dĂ€r brytningen. Det Ă€r vad som fĂ„r mig att tveka pĂ„ att flippa min 017 mot 025.
Ja 4 veckor nu. Ska Ă„ka mot ett flygplatshotell i Cebu i eftermiddag innan Ă„ker mot Arlanda imorgon.

LÀrt mig nÄt nytt. SÀkerhetslÄset pÄ lÀnken Àr bra, men igÄr hoppade jag frÄn sex meter, sÄ lÄsbygeln trycktes upp. DÄ Äkte dykförlÀngningen ut helt. Risk finns, om Àn liten, att tappa klockan. Gick bra för mig dock. Dykning ok, men höga hopp Àr nog gummi bÀst.

Senast Àndrad:
Ni som har bÄde 1000 och 300m. BÀrs de lika eller tycker ni nÄgon av dom Àr bekvÀmare? TÀnker att dÄ 1000 har boett i titan och Àr lÀttare sÄ pÄverkar det kÀnslan pÄ handleden.
Sen undrar jag om det finns 1000m med original seikolÀnk (ej hittat) alternativt om de görs nÄgon bra aftermarket av nÄgon.

Ni som har bÄde 1000 och 300m. BÀrs de lika eller tycker ni nÄgon av dom Àr bekvÀmare? TÀnker att dÄ 1000 har boett i titan och Àr lÀttare sÄ pÄverkar det kÀnslan pÄ handleden.
Sen undrar jag om det finns 1000m med original seikolÀnk (ej hittat) alternativt om de görs nÄgon bra aftermarket av nÄgon.
Har inte men har haft ett gÀng olika. 300m bÀrs bÀttre enligt mig. 1000m Àr verkligen som en "burk" om man tittar pÄ den pÄ handleden frÄn sidan. 300m Àr bekvÀmare pÄ olika band dÄ jag upplever 1000m som extremt topptung.

Jag hĂ„ller med @KlockTotte. 300’an sitter pĂ„ handleden medan 1000m sitter ovanpĂ„ handleden. Jag hade kanske gillat 1000m om shrouden hade gĂ„tt lĂ€ngre ner mot handleden som den gör pĂ„ 300m. Nu sticker boettens baksida ner under shrouden och gör att den lyfts upp frĂ„n armen vilket gör att den kĂ€nns Ă€nnu högre och ”frĂ„nkopplad” frĂ„n handleden.
Jag tycker ocksÄ att 300m Àr stor nog. Större Àn sÄ blir faktiskt lite pajigt i mina ögon om man inte har riktigt grova underarmar.

Gjorde de en 300m i denna design, med svart och guld/mÀssing, sÄ skulle jag hugga pÄ den som en packad vegan pÄ en kebab!
IMG_4611.jpeg

Senast Àndrad:
Har inte men har haft ett gÀng olika. 300m bÀrs bÀttre enligt mig. 1000m Àr verkligen som en "burk" om man tittar pÄ den pÄ handleden frÄn sidan. 300m Àr bekvÀmare pÄ olika band dÄ jag upplever 1000m som extremt topptung.
Jag hĂ„ller med @KlockTotte. 300’an sitter pĂ„ handleden medan 1000m sitter ovanpĂ„ handleden. Jag hade kanske gillat 1000m om shrouden hade gĂ„tt lĂ€ngre ner mot handleden som den gör pĂ„ 300m. Nu sticker boettens baksida ner under shrouden och gör att den lyfts upp frĂ„n armen vilket gör att den kĂ€nns Ă€nnu högre och ”frĂ„nkopplad” frĂ„n handleden.
Jag tycker ocksÄ att 300m Àr stor nog. Större Àn sÄ blir faktiskt lite pajigt i mina ögon om man inte har riktigt grova underarmar.
Ok tack. Jag har aldrig provat nÄgon. Har 18,5 handleder och tycker att 300m bÀr bra men pÄ lÀnk vÀger den ju en del, dÀrav frÄgan. Sen upplever jag att den varianten jag har med vridring i stÄl och svart tavla ser nÀttare ut Àn de andra varianterna av 300z sannolikt för att ögat ser diametern pÄ urtavlan separerat frÄn boetten. Tack för svar!

Ok tack. Jag har aldrig provat nÄgon. Har 18,5 handleder och tycker att 300m bÀr bra men pÄ lÀnk vÀger den ju en del, dÀrav frÄgan. Sen upplever jag att den varianten jag har med vridring i stÄl och svart tavla ser nÀttare ut Àn de andra varianterna av 300z sannolikt för att ögat ser diametern pÄ urtavlan separerat frÄn boetten. Tack för svar!
Min 1000 pÄ 15.6 cm handled

Har med 18.5-19cm handled och rakt uppifrÄn, som bilderna ovan sÄ ser det sjÀlvklart bra ut. Hittade denna bild i arkivet som visar frÄn sidan. Men som alltid Àr det bÀttre att testa sjÀlv för att fÄ en korrekt uppfattning.
IMG_20230601_122153.jpg

Min 1000 pÄ 15.6 cm handled
Har med 18.5-19cm handled och rakt uppifrÄn, som bilderna ovan sÄ ser det sjÀlvklart bra ut. Hittade denna bild i arkivet som visar frÄn sidan. Men som alltid Àr det bÀttre att testa sjÀlv för att fÄ en korrekt uppfattning.
IMG_20230601_122153.jpg
Hmmm
FĂ„r nog prova innan jag bestĂ€mmer mig. RĂ€knar jag rĂ€tt har jag haft sju 300m och tĂ€nkte att det var dags att slĂ€ppa sargen nu😁

Tillbaka
Topp