Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
BumpKastar ut lÄngreven i bukten för att se om möjligtvis nÄgon har en Grandfather Tuna 6159-7010 som kan tÀnkas sÀljas vidare?
Och hunden som ska vara mĂ€nniskans bĂ€sta vĂ€n...Dubbelpostar denna frĂ„n fredagstrĂ„denâŠ
HÀlsningar frÄn Siquijor, Filippinerna. Vaknat jetlaggad pÄ eftermiddagen efter en gÄrdag som var minst sagt omtumlande.
Efter trettio timmar anlÀnde vi till hotellet med dÄlig sömn. Middag med gamla och nya vÀnner pÄ en karaokebar. NÀr vi sjungit hade nÄgon jÀvel snott min hustrus magvÀska med pass, bankkort, mobiltelefon och pengar. Kollade övervakningskameran och kunde se tjuven. Det var en hund pÄ filmen
Ficklampor och halva byn som letade och till slut var allt tillbaka.
Over and out!
HÀr Àr det wet season, men just nu vÀxlande mellan moln och sol. Killgissar pÄ 28 grader sÄ vÀldigt behagligt ute.Och hunden som ska vara mÀnniskans bÀsta vÀn...
Blir lite avis, men en liten men ÀndÄ tröst Àr att det Àr fredag och solen skiner Àven i Stockholm
HĂ€rlig combo
Och hÀr hemma höststÀdas det uppe i fritidshuset i Roslagen...Vi Äker oceanjet frÄn Siquijor till Tagbilaran.
Ja 4 veckor nu. Ska Ă„ka mot ett flygplatshotell i Cebu i eftermiddag innan Ă„ker mot Arlanda imorgon.Fortfarande!?
Ălskar i övrigt den dĂ€r brytningen. Det Ă€r vad som fĂ„r mig att tveka pĂ„ att flippa min 017 mot 025.
DÀr har vi den, drömmen!I sitt rÀtta element!
Har inte men har haft ett gÀng olika. 300m bÀrs bÀttre enligt mig. 1000m Àr verkligen som en "burk" om man tittar pÄ den pÄ handleden frÄn sidan. 300m Àr bekvÀmare pÄ olika band dÄ jag upplever 1000m som extremt topptung.Ni som har bÄde 1000 och 300m. BÀrs de lika eller tycker ni nÄgon av dom Àr bekvÀmare? TÀnker att dÄ 1000 har boett i titan och Àr lÀttare sÄ pÄverkar det kÀnslan pÄ handleden.
Sen undrar jag om det finns 1000m med original seikolÀnk (ej hittat) alternativt om de görs nÄgon bra aftermarket av nÄgon.
Jag hĂ„ller med @KlockTotte. 300âan sitter pĂ„ handleden medan 1000m sitter ovanpĂ„ handleden. Jag hade kanske gillat 1000m om shrouden hade gĂ„tt lĂ€ngre ner mot handleden som den gör pĂ„ 300m. Nu sticker boettens baksida ner under shrouden och gör att den lyfts upp frĂ„n armen vilket gör att den kĂ€nns Ă€nnu högre och âfrĂ„nkoppladâ frĂ„n handleden.Ni som har bĂ„de 1000 och 300m. BĂ€rs de lika eller tycker ni nĂ„gon av dom Ă€r bekvĂ€mare? TĂ€nker att dĂ„ 1000 har boett i titan och Ă€r lĂ€ttare sĂ„ pĂ„verkar det kĂ€nslan pĂ„ handleden.
Sen undrar jag om det finns 1000m med original seikolÀnk (ej hittat) alternativt om de görs nÄgon bra aftermarket av nÄgon.
Har inte men har haft ett gÀng olika. 300m bÀrs bÀttre enligt mig. 1000m Àr verkligen som en "burk" om man tittar pÄ den pÄ handleden frÄn sidan. 300m Àr bekvÀmare pÄ olika band dÄ jag upplever 1000m som extremt topptung.
Ok tack. Jag har aldrig provat nĂ„gon. Har 18,5 handleder och tycker att 300m bĂ€r bra men pĂ„ lĂ€nk vĂ€ger den ju en del, dĂ€rav frĂ„gan. Sen upplever jag att den varianten jag har med vridring i stĂ„l och svart tavla ser nĂ€ttare ut Ă€n de andra varianterna av 300z sannolikt för att ögat ser diametern pĂ„ urtavlan separerat frĂ„n boetten. Tack för svar!Jag hĂ„ller med @KlockTotte. 300âan sitter pĂ„ handleden medan 1000m sitter ovanpĂ„ handleden. Jag hade kanske gillat 1000m om shrouden hade gĂ„tt lĂ€ngre ner mot handleden som den gör pĂ„ 300m. Nu sticker boettens baksida ner under shrouden och gör att den lyfts upp frĂ„n armen vilket gör att den kĂ€nns Ă€nnu högre och âfrĂ„nkoppladâ frĂ„n handleden.
Jag tycker ocksÄ att 300m Àr stor nog. Större Àn sÄ blir faktiskt lite pajigt i mina ögon om man inte har riktigt grova underarmar.
Min 1000 pÄ 15.6 cm handledOk tack. Jag har aldrig provat nÄgon. Har 18,5 handleder och tycker att 300m bÀr bra men pÄ lÀnk vÀger den ju en del, dÀrav frÄgan. Sen upplever jag att den varianten jag har med vridring i stÄl och svart tavla ser nÀttare ut Àn de andra varianterna av 300z sannolikt för att ögat ser diametern pÄ urtavlan separerat frÄn boetten. Tack för svar!
Har med 18.5-19cm handled och rakt uppifrÄn, som bilderna ovan sÄ ser det sjÀlvklart bra ut. Hittade denna bild i arkivet som visar frÄn sidan. Men som alltid Àr det bÀttre att testa sjÀlv för att fÄ en korrekt uppfattning.Ok tack. Jag har aldrig provat nÄgon. Har 18,5 handleder och tycker att 300m bÀr bra men pÄ lÀnk vÀger den ju en del, dÀrav frÄgan. Sen upplever jag att den varianten jag har med vridring i stÄl och svart tavla ser nÀttare ut Àn de andra varianterna av 300z sannolikt för att ögat ser diametern pÄ urtavlan separerat frÄn boetten. Tack för svar!
Min 1000 pÄ 15.6 cm handled
1000m pÄ 18,5cm.
HmmmHar med 18.5-19cm handled och rakt uppifrÄn, som bilderna ovan sÄ ser det sjÀlvklart bra ut. Hittade denna bild i arkivet som visar frÄn sidan. Men som alltid Àr det bÀttre att testa sjÀlv för att fÄ en korrekt uppfattning.
Ja det tycker jag absolut du ska göra. De Àr ju jÀkligt coolaHmmm
FÄr nog prova innan jag bestÀmmer mig. RÀknar jag rÀtt har jag haft sju 300m och tÀnkte att det var dags att slÀppa sargen nu