• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Snart tre Är sedan jag sÄlde min SBBN025. Darth Tunan har varit saknad men denna S23626J Àr enligt mig bÀttre pÄ alla punkter bortsett frÄn att den saknar kanji (samt marginellt svagare lume). :)

1000001479.jpg

FYFAN vad bra! FÄr man frÄga varför du fick för en 013-tavla och inte 015? TillgÄng?

En 015 med platt glas Àr ju drömklockan. Denna kommer nÀra.
Prio 1 var att stoppa in Darth-visare och dÄ passade det bra med en Darth-tavla, dessutom kan jag köra svart dag/datum nu. Darth-tavlan var den enda jag kunde hitta NOS frÄn förra generationen utan att slakta en annan komplett klocka.

Kanske skulle testa att trycka till 1000m och sedan gravera om backlocket med ny spec sĂ„ blir det inga konstigheter. 😁

Prio 1 var att stoppa in Darth-visare och dÄ passade det bra med en Darth-tavla, dessutom kan jag köra svart dag/datum nu. Darth-tavlan var den enda jag kunde hitta NOS frÄn förra generationen utan att slakta en annan komplett klocka.

Kanske skulle testa att trycka till 1000m och sedan gravera om backlocket med ny spec sĂ„ blir det inga konstigheter. 😁
Med tanke pÄ att 013 pallade 3284m nÀr JAMSTEC testade sÄ Àr vÀl det ÀndÄ ganska sannolikt att 045 skulle palla 1000m!

Tycker att vridringen pÄ min SBBN045 gÄr för lÀtt. SÄ lÀtt att den flyttar sig sjÀlv ibland. Klockan har nog inte anvÀnts sÄ mycket, sÄ jag tror inte att det Àr att betrakta som ett fel egentligen utan mer av en egenskap jag inte vill ha.
Kan man fixa det? Det sitter vÀl en o-ring under bezeln som hÄller ordning pÄ friktionen, Àr det inte sÄ? Byta till en annan?

Tillbaka
Topp