Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag har haft fyra tonfiskar innan min 049. För min del finns det nÄgra anledningar varför Àven jag tycker detta Àr bÀsta referensen. Den första, och största, Àr att den upplevs nÀttare Àn de andra, vilket jag tror beror pÄ kontrasten mellan urtavla och vridring. Den andra att det sitter ett platt safirglas pÄ isf det kupade. Det tredje Àr att visarna estetiskt tilltalar mig mer Àn t.ex. den pÄ 031.( som jag haft). Den stora vattendelaren hÀr verkar vara prospex-loggan. Jag hör till dom lyckligt lottade som inte stör mig ett smack pÄ den. Skulle jag fÄ vÀlja helt sÄ skulle det bara stÄ proffesional, utan vare sig X eller marinemaster, som det gjorde pÄ min gamla 007.Det dök upp en tonfisk till.
SBBN049, den med stĂ„lbezel. Jag var skeptisk till den tidigare, eftersom stĂ„lbezel blir sĂ„ mycket stĂ„l och metall, men eftersom det ju Ă€r en sommarklocka, och man Ă€r brun pĂ„ sommaren sĂ„ tycker jag nĂ€stan att kontrasten blir Ă€n bĂ€ttre. Ăr det den bĂ€sta varianten? Ja, kan nĂ€stan tro det. Har förvisso inte hĂ„llit i den blĂ„, men den hĂ€r Ă€r nog i a f strĂ„et vassare Ă€n den svarta tror jag.
InstÀmmer i den platta ovansidan hos glaset, det Àr att föredra framför det kupade. Men jag gillar att de lagt en kupa pÄ insidan sÄ att förvrÀngningarna uppstÄr.Jag har haft fyra tonfiskar innan min 049. För min del finns det nÄgra anledningar varför Àven jag tycker detta Àr bÀsta referensen. Den första, och största, Àr att den upplevs nÀttare Àn de andra, vilket jag tror beror pÄ kontrasten mellan urtavla och vridring. Den andra att det sitter ett platt safirglas pÄ isf det kupade. Det tredje Àr att visarna estetiskt tilltalar mig mer Àn t.ex. den pÄ 031.( som jag haft). Den stora vattendelaren hÀr verkar vara prospex-loggan. Jag hör till dom lyckligt lottade som inte stör mig ett smack pÄ den. Skulle jag fÄ vÀlja helt sÄ skulle det bara stÄ proffesional, utan vare sig X eller marinemaster, som det gjorde pÄ min gamla 007.
Edit. Roligare med bild. Och⊠Gillar min jubileelÀnk mer Àr originalet. Flexar skönt.
LÀnken Àr köp hÀr pÄ forumet. Strapcode.InstÀmmer i den platta ovansidan hos glaset, det Àr att föredra framför det kupade. Men jag gillar att de lagt en kupa pÄ insidan sÄ att förvrÀngningarna uppstÄr.
InstÀmmer ocksÄ i att visarna pÄ den förra modellen inte alls var roliga. Var sugen pÄ den, inte minst p g a vridringens 12-symbol som jag tyckte var fin, men visarna var för mig en total no-go.
Och jag hÄller Àven med om att Marinemaster hade varit bÀttre Àn X:et.
Det lÄter som vi har en vinnare hÀr, hur svÄrt ska det vara att ta fram den optimala???
Vad Àr det för lÀnk du har skramlat fram?
Riktigt bra!Nytt band pÄ SBBN051, originalbandet till en -029a. SÄg denna kombo pÄ bild och var tvungen att testa, blev grymt bra!
Stor och fantastiskt trevlig
Snyggt, var köpte du bandet?Nytt band pÄ SBBN051, originalbandet till en -029a. SÄg denna kombo pÄ bild och var tvungen att testa, blev grymt bra!
Snyggt, var köpte du bandet?
Mycket bÀttre med orginalet Àn mina slÀta band.
Den Àr ju nÄgot större, men funkar bra pÄ min 15,6 cm handled dock mÀrks viktskillnaden och den Àr mer topptung Àn Quartz.Grymt fin! Hur upplever du storleken jÀmfört med en Quartz-1000metare?
Priserna har stuckit ivÀg rÀtt bra pÄ dessa sen tror jag att intresset för tonfiskarna har svalnat rejÀlt pÄ senare darKul att se sÄ mÄnga tonfiskentusiaster hÀr ute, denna trÄd doftar ljuvligt
Det jag inte förstÄr varför ingen rockar SBBN047 / S2363 ? Har den mÄgon snnan beteckning? Den sks tydligen ha AR coatkng och bÀttre lume Àn Darth tuna 013, och keramisk shroud?? Har jag missat nÄgot?
HÄller med föregÄende talare. 047 Àr ruggigt bra, men skulle aldrig vid mina sinnes fulla bruk betala 27 papp eller var dom kan tÀnkas ligga efter importkostnader. Inte nÀr man kan fÄ en 013 under 10.Kul att se sÄ mÄnga tonfiskentusiaster hÀr ute, denna trÄd doftar ljuvligt
Det jag inte förstÄr varför ingen rockar SBBN047 / S2363 ? Har den mÄgon snnan beteckning? Den sks tydligen ha AR coatkng och bÀttre lume Àn Darth tuna 013, och keramisk shroud?? Har jag missat nÄgot?
Sen tror jag det dog ut lite nÀr man tog bort marinemaster frÄn tavlan och började envisas med x'et pÄ tonfiskarna med....Kul att se sÄ mÄnga tonfiskentusiaster hÀr ute, denna trÄd doftar ljuvligt
Man blir ju lite nyfiken vad generella Ă„sikten skulle vara om gamla modellerna hade Prospex Xâet och dem nya Marinemaster texten i stĂ€llet Ibland blir vi lite brainwashade med âDet var bĂ€ttre innan!â.Sen tror jag det dog ut lite nĂ€r man tog bort marinemaster frĂ„n tavlan och började envisas med x'et pĂ„ tonfiskarna med....
Och samma diskussion var nÀr visarna byttes mot muspekarna. Och sÀkert samma sak nÀr man kladdade ner tavlan med marinemaster isf enbart professional. Enligt mig har den objektivt aldrig varit bÀttre Àn nu. Kastar sten i glashus jag vet. Har haft alla 300m varianterna jag beskriver ovan.Sen tror jag det dog ut lite nÀr man tog bort marinemaster frÄn tavlan och började envisas med x'et pÄ tonfiskarna med....