Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SvÄrknÀckt.I love the smell of Tuna in the morning.
Tacktack!SvÄrknÀckt.
Helt rÀtt ocksÄ med bara kvartsare. 4st tonfiskar som kompletterar varandra Àr en bra bedrift.
En frÄga. Lite ny pÄ det hÀr men Àr en seiko skz255-k1 en tuna?
Tack för svaret. Anade det dÄ den kallas FrankenMonsterNepp, mer Seiko monster
Tack för svaret. Anade det dÄ den kallas FrankenMonster
Blev iaf en sÄdan i fredags
HÄller medTillbaka pÄ ett dal1bp, tyvÀrr hundra gÄnger skönare Àn vÄffelbandet :-(
I love the smell of Tuna in the morning.
You like?Dagens tonfisk, SBBN029 med cermet-shroud.
Typiskt, jag fÄr helt enkelt erkÀnna mig besegrad!Nice try, xHenke.
Jag synar ditt fjolliga fyrtal med en full hand (femtal) , Àven kallad Japansk straight flush!
Mycket bra klocka, I like!You like?
Den funkade mycket bra pÄ nato! Fet!
Lite bonusbilder.
Den funkade mycket bra pÄ nato! Fet!
Den Ă€r ju snuskigt bra den dĂ€r. Ăr det den som har lume i bezeln ocksĂ„ (eller det kanske det Ă€r flera som har)?
Var var lite "meeeh" nÀr jag bestÀllde den men vÀl hemma kÀnns den grymt nice.
Den Ă€r ju snuskigt bra den dĂ€r. Ăr det den som har lume i bezeln ocksĂ„ (eller det kanske det Ă€r flera som har)?
Funderar pÄ om en modern tusenmetare kanske Àr det naturliga steget efter SBBN031 och 7549-7009...
Beror pÄ vilken modell du Àr ute efter. Vissa sÀljs i Sverige men det Àr sÀllan de finns i sortimentet.Var köper man en Tuna? Helst ny.
Jag kan tyvĂ€rr inte bjuda pĂ„ den önskade jĂ€mförelsebilden, men jag kör 7549-7009 pĂ„ 17 cm tanig akademikerarm och det funkar kanon tycker jag! Urtavla och bezel har egentligen ungefĂ€r samma mĂ„tt som turtlen, det som tillkommer Ă€r ju frĂ€mst shrouden som gör den vĂ€sentligt bredare och sĂ„ bygger den mer pĂ„ höjden. I gengĂ€ld saknar den ju bandhorn - jag har mycket lĂ€ttare att bĂ€ra 49x49 mm tuna Ă€n 44x53 mm sumo. Med det sagt sĂ„ förstĂ„r jag Ă€ndĂ„ din nojja, mĂ„tten Ă€r galna pĂ„ pappret...Ăr galet sugen pĂ„ en vintage tuna. Antingen 7549-7009 eller -7010.
Nojjar dock över storleken pÄ mina tjÀnstemannaarmar. Om nÄgon har lust/möjlighet att lÀgga upp en bild bredvid en "turtle" variant, SRP77x/Padi/6309/... SÄ vore jag tacksam
-JL-
Kan du bĂ€ra en SRP sĂ„ kan du bĂ€ra en 300m tonfisk utan problem, det kan jag garantera dig. Kort lug2lug precis som @frere sĂ€ger. 600m och 1000m Ă€r dessutom i titan. De Ă€r större men att de Ă€r lĂ€ttare kompenserar för den större storleken. SĂ„ kör i medvind.Ăr galet sugen pĂ„ en vintage tuna. Antingen 7549-7009 eller -7010.
Nojjar dock över storleken pÄ mina tjÀnstemannaarmar. Om nÄgon har lust/möjlighet att lÀgga upp en bild bredvid en "turtle" variant, SRP77x/Padi/6309/... SÄ vore jag tacksam
-JL-
Gött, dÄ Àr det bara att köra dÄ ....sÄ fort ekonomin tillÄter...Kan du bÀra en SRP sÄ kan du bÀra en 300m tonfisk utan problem, det kan jag garantera dig. Kort lug2lug precis som @frere sÀger. 600m och 1000m Àr dessutom i titan. De Àr större men att de Àr lÀttare kompenserar för den större storleken. SÄ kör i medvind.