• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Ni har ju rÀtt @frere och @yonsson ! Den sitter ju skitbra med nato, stabilt utan rotation. Nu ska jag bara fixa ett par 22mm natoremmar.
DB2B2AA7-7A7B-437E-BEE5-C9082A517A66.jpeg

Köper förmodligen en beater och hade diskvalificerat tonfisken pga diameter/höjd. Var helt inne pÄ en sbdc053 nÀr jag fick se den hÀr bilden. NÀtt kanske Àr fel ord men hÀr ser tonfisken mindre ut:)
NÄgon som kan bekrÀfta eller spelar bildvinkeln ett spratt?
8DDC28E2-7743-4916-98D8-2B8BDD71A0C0.jpeg

Köper förmodligen en beater och hade diskvalificerat tonfisken pga diameter/höjd. Var helt inne pÄ en sbdc053 nÀr jag fick se den hÀr bilden. NÀtt kanske Àr fel ord men hÀr ser tonfisken mindre ut:)
Otroligt svÄrt att hitta en bekvÀmare klocka/beater Àn 300m Tuna!

Min SBBN031 ser klossig ut men Àr skön att bÀra. HÀr pÄ Yobokies BoR. Kombinationen rekommenderas alla dagar i veckan.
IMG_0007.jpg

IMG_2810.JPG

PÄ MN-strap sitter klumpedunsen som en öm smekning! Jag jobbar normalt inte med keepers men den hÀr fÄr Ätminstone stanna tills jag snubblar över en 82:a med lite bÀttre visare. Grym klocka som firar ett Är i klocklÄdan typ idag.

Jag Àr ny pÄ forumet och helt frÀlst i tonfiskarna. Inför ett köp kÀnner jag mig osÀker pÄ modellerna. Finns det nÄgon sammanfattning med specs pÄ modellerna ute pÄ nÀtet?

Vissa bilder hÀr av medlemmar som har flera visar att nÄgon/nÄgra modeller Àr högre. Jag Àr intresserad av den lÀgre varianten, men det Àr ju inte lÀtt att tyda pÄ en bild pÄ enbart en klocka om den Àr hög/lÄg.

Edit: jag tror det Ă€r en sbbn017 jag vill ha med rostfri bezel. Är den hög eller lĂ„g?

Senast Àndrad:
Jag Àr ny pÄ forumet och helt frÀlst i tonfiskarna. Inför ett köp kÀnner jag mig osÀker pÄ modellerna. Finns det nÄgon sammanfattning med specs pÄ modellerna ute pÄ nÀtet?

Vissa bilder hÀr av medlemmar som har flera visar att nÄgon/nÄgra modeller Àr högre. Jag Àr intresserad av den lÀgre varianten, men det Àr ju inte lÀtt att tyda pÄ en bild pÄ enbart en klocka om den Àr hög/lÄg.

Edit: jag tror det Ă€r en sbbn017 jag vill ha med rostfri bezel. Är den hög eller lĂ„g?
300m Àr mindre Àn den 1000/600m varianter. Men 300m har ett kuperade glass och visa iaf 1000m klockar har platt. Men jag tror att hela klockan Àr ÀndÄ lÀgre, 300m alltsÄ.

here's some info: https://thespringbar.com/blogs/guides/the-seiko-tuna-collectors-guide
https://www.tapatalk.com/topic/1378...shopping-four-model-comparison-and-a-purchase

300m Àr tunnast, c:a 15 mm mot 16 för de fetare tusenmetarna. Allra smÀckrast tror jag sbbn007 Àr. 017 Àr annars ett bra val för den som vill testa en klassisk och lÀttburen tonfisk, kör hÄrt!

HÀr finns en sammanstÀllning av specifikationer som ibland brukar lÀnkas till: http://forum.watch.ru/attachment.php?attachmentid=249786&d=1335337672 Oklar kÀlla dock!

Funkar det att ha en 300m tuna som en daglig kvarts beater, grab n go klocka typ? Eller kommer man att tycka den Àr förstor och klumpig och mest ivÀgen?

Tillbaka
Topp