• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktråden

1km från 85
IMG_20180129_165141_154.jpg

Blev lite ledsen när jag fick listpriset på S23626J1. 26950kr. Kanske var naivt av mig men trodde den skulle kosta ca 16-18, max 20K. Så, frågan är: är det värt det?
Låter jävligt ovärt, löjligt pris. Men då hamnar den väl på Y270000 vilket blir 19000kr i Japan, knappt värt det heller men med lite rabatt så.

Låter jävligt ovärt, löjligt pris. Men då hamnar den väl på Y270000 vilket blir 19000kr i Japan, knappt värt det heller men med lite rabatt så.
Är det så ovärt och löjligt egentligen? Man hostade ju upp 30k för en SLA017 utan att blinka när det begav sig även om vintage-ex och MM300 var mycket billigare.
Här får man ju dessutom en riktigt bra klocka! :D

Fortfarande kvarts. Finns ju andra billigare med samma spec.
Om den landar på 20k i Japan är ju prisskillnaden mot SBBN025 (kostar cirka 14k ny) med samma spec mycket mindre än den mellan SBDX017 och SLA017.

Tunan är ju också en viktig reissue likt SLA017, limiterad och jävligt cool så jag tycker att priset är rimligt.

Om den landar på 20k i Japan är ju prisskillnaden mot SBBN025 (kostar cirka 14k ny) med samma spec mycket mindre än den mellan SBDX017 och SLA017.

Tunan är ju också en viktig reissue likt SLA017, limiterad och jävligt cool så jag tycker att priset är rimligt.
Du har ju redan beställt dig för att köpa. :D
Jag köper den billigt av dig när du tröttnar.

Har börjat fundera på att det vore kul att testa några olika tunas, men har dålig koll på om de finns hos någon AD i Sverige. Har försökt googla runt lite utan några resultat, jag antar att någon här förmodligen sitter på svaret.

Tack på förhand

Har börjat fundera på att det vore kul att testa några olika tunas, men har dålig koll på om de finns hos någon AD i Sverige. Har försökt googla runt lite utan några resultat, jag antar att någon här förmodligen sitter på svaret.

Tack på förhand
Misstänker att Klockmaster Globen eller Fältöversten kan ha några.

• Like
Reactions: iap
Härligt att se! Fyra med gamla tavlan och visarna också, sen är du hemma!
Gillar tanken med att dessa är ett komplett "set", dvs alla 300M tunas med nya visarna/tavlan. (Räknar inte Padi SBBN039 eftersom den är ful och saknar "marinemaster" på tavlan). Skulle gärna komplettera med några från föregående generation också såklart, fyra tunas klarar man sig inte långt på! :D

Tillbaka
Topp