• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Funkar det att ha en 300m tuna som en daglig kvarts beater, grab n go klocka typ? Eller kommer man att tycka den Àr förstor och klumpig och mest ivÀgen?
Funkar alla dagar, hÀr min SBBN031 pÄ Yobokies BoR
IMG_0007.jpg

Senast Àndrad:
Det funkar garanterat, 300M Àr mycket smidigare Àn den ser ut!

Personligen tycker jag absolut inte att den Àr för stor. Jag anvÀnde den Sbbn031 jag hade dagligen i minst ett halvÄr utan problem.

Perfekta beatern enligt min mening:)

Funkar alla dagar, hÀr en SBBN031 pÄ Yobokies BoR
IMG_0007.jpg

Ett rungande ja med andra ord! ...och som av en hÀndelse finns en sbbn015 pÄ k&s;)
MĂ„ste varit en vĂ€ldigt korkad frĂ„ga :D. Okej inga större bekymmer alltsĂ„. De e nĂ„tt med den som fĂ„ngar mitt intresse, tycker ju inte att den Ă€r direkt snygg.... mer fulsnygg! Är nog mest att den Ă€r sĂ„ annorlunda allt annat samt att den verkar va byggd som en pansarvagn som lockar!
Kan man jÀmföra finish och kvalitets kÀnslan med typ nÄn av de andra serierna inom seiko som sarb eller brightz eller nÄtt liknande?

Senast Àndrad:
MĂ„ste varit en vĂ€ldigt korkad frĂ„ga :D. Okej inga större bekymmer alltsĂ„. De e nĂ„tt med den som fĂ„ngar mitt intresse, tycker ju inte att den Ă€r direkt snygg.... mer fulsnygg! Är nog mest att den Ă€r sĂ„ annorlunda allt annat samt att den verkar va byggd som en pansarvagn som lockar!
Kan man jÀmföra finish och kvalitets kÀnslan med typ nÄn av de andra serierna inom seiko som sarb eller brightz eller nÄtt liknande?
Mm300.

Nu har jag bara haft den i ett par timmar men den verkar riktigt vass. Storleken Àr, i alla fall för mig, perfekt! Har en massa SRP/SKX i klocklÄdan och det Àr en mÀrkbar skillnad i kvalitet.
Snart sitter du med bara tonfiskar i lÄdan! Kan sÀga att jag var millimeter frÄn att köpa tillbaka den dÀr (antar att det Àr min gamla som lÄg pÄ k&s) sÄ det var skönt att du rÀddade mig frÄn att falla Ànnu lÀngre ner i fördÀrvet! :D

Snart sitter du med bara tonfiskar i lÄdan! Kan sÀga att jag var millimeter frÄn att köpa tillbaka den dÀr (antar att det Àr min gamla som lÄg pÄ k&s) sÄ det var skönt att du rÀddade mig frÄn att falla Ànnu lÀngre ner i fördÀrvet! :D
Haha! Det skulle inte förvÄna mig! Jag har vissa tendenser att bli rÀtt fanatisk i mitt samlande :)

Blev lite ledsen nÀr jag fick listpriset pÄ S23626J1. 26950kr. Kanske var naivt av mig men trodde den skulle kosta ca 16-18, max 20K. SÄ, frÄgan Àr: Àr det vÀrt det?

Blev lite ledsen nÀr jag fick listpriset pÄ S23626J1. 26950kr. Kanske var naivt av mig men trodde den skulle kosta ca 16-18, max 20K. SÄ, frÄgan Àr: Àr det vÀrt det?
Det var saftigt! Hur mycket skiljer den sig egentligen frÄn en 90-talare för 10k, Àr inte spec typ samma?

AssÄ! Jag blir mer och mer sugen pÄ en tonfisk. Har en liten plan pÄ att fixa en vintage Seiko batteridykare till sommaren, och en tonfisk vore ju verkligen nÄt! Dessutom borde dom ju gÄ att fÄ som Ärsklocka för mig som Àr född 1985.

AssÄ! Jag blir mer och mer sugen pÄ en tonfisk. Har en liten plan pÄ att fixa en vintage Seiko batteridykare till sommaren, och en tonfisk vore ju verkligen nÄt! Dessutom borde dom ju gÄ att fÄ som Ärsklocka för mig som Àr född 1985.
Det Àr bara att övertyga @molinari om att sÀlja sin perfekta 82:a till mig, sÄ kan du ta över min lite mer hÀrjade 85:a sen!

Tillbaka
Topp