Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nice! SĂ€lja?
Aldrig i livet!Nice! SĂ€lja?
Hahaha!Aldrig i livet!
TyvÀrr? Brutalt bra...Blir tyvÀrr tvungen att korsposta denna 7549-7010 frÄn 1981
Tack Jag la in massa bilder och info i officiella seikotrÄden medTyvÀrr? Brutalt bra...
Lovely!
Tack, fixat!Lovely!
Glöm inte Ref.
Ăr det den som kallas the grandfather ?SBDX005
NĂ€, SBDX005 Ă€r en s.k âhistorical reissueâ frĂ„n Ă„r 2000 och en modern tolkning av 6159-7010 som Ă€r âThe Grandfather Tunaâ och ser ut sĂ„ hĂ€r,Ăr det den som kallas the grandfather ?
Det var dĂ„ sjĂ€lva f.n. DĂ„ var det vĂ€l en sĂ„n jag köpte 84? Hoppas den fick ett bra hem av en KS medlemNĂ€, SBDX005 Ă€r en s.k âhistorical reissueâ frĂ„n Ă„r 2000 och en modern tolkning av 6159-7010 som Ă€r âThe Grandfather Tunaâ och ser ut sĂ„ hĂ€r,
Ligger ett fint ex pÄ Kaplans kvalitet ifall du vill Äteruppta relationen med modellen?Det var dÄ sjÀlva f.n. DÄ var det vÀl en sÄn jag köpte 84? Hoppas den fick ett bra hem av en KS medlem
FÄr vÀl grÄta mig till söms. Kunskap Àr makt var det nÄgon som sa. Livet gÄr vidare och jag fÄr vÀl trösta mig med min 6105-8110/74Ligger ett fint ex pÄ Kaplans kvalitet ifall du vill Äteruppta relationen med modellen?
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3628/vara/1581689
Grymt!!HÀr Àr en 7549-7010 som jag hjÀlpte @KlockTotte med.
Den har fÄtt lite saker fixade som ny bom och fjÀder. Nya packningar i hela klockan. Och nytt glas frÄn kleinvintagewatches.
Sedan avslutades det med lite reparation av timvisaren.
Lite före Ä efter
AssÄ.. otroligBlir tyvÀrr tvungen att korsposta denna 7549-7010 frÄn 1981
Ja den blev trevligAssÄ.. otrolig
Nice! Cermet Àr ett hÀftigt material?Jaha dÄ tog man över den hÀr "stafettpinnen" RÀtt shroud pÄ denna @yonsson SBBN029 "Platinum Ocean"
Ajjemen Ja antingen har den inte blivit brukad mkt eller Àr det ett riktigt schysst material. Inte en skrÄma Riktigt nöjd Nu saknas bara ett Àkta ISOfraneNice! Cermet Àr ett hÀftigt material?
Min gamla kanske..?
Cermet verkar helt oförstörbart hĂ„rt faktiskt, den har Ă€ndĂ„ varit âi brukâ i 4 Ă„r. Bilder med samma pjĂ€s frĂ„n i somrasJaha dĂ„ tog man över den hĂ€r "stafettpinnen" RĂ€tt shroud pĂ„ denna @yonsson SBBN029 "Platinum Ocean"
Tack!Cermet verkar helt oförstörbart hĂ„rt faktiskt, den har Ă€ndĂ„ varit âi brukâ i 4 Ă„r. Bilder med samma pjĂ€s frĂ„n i somras
Grattis!
Klart en av de bÀttre verktygsklockorna jag testat, men fick span pÄ annat sÄ som det kan vara. Kör denna gamling nu..Tack!
Ja det Àr riktigt coolt att den fortfarande Àr i sÄ bra skick. Men nu fÄr den stanna hos mig ett tag Kul med lite bilder pÄ den. Finns ju mÄnga hÀr frÄn din tid med den. Du har ju varit duktig pÄ att skriva referens
Edit; Finns mÄnga bilder pÄ den frÄn olika medlemmar
7549-7010 Àr fantastiskt finKlart en av de bÀttre verktygsklockorna jag testat, men fick span pÄ annat sÄ som det kan vara. Kör denna gamling nu..
Vilken shroud har du pÄ den förresten? SÄg ny utKlart en av de bÀttre verktygsklockorna jag testat, men fick span pÄ annat sÄ som det kan vara. Kör denna gamling nu..