Den var jÀkligt tuff
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den var jÀkligt tuff
RG plating.
Ah, det sÄg sÄ grovt ut pÄ den första (inzoomade) bilden men jag mÀrkte nu att det ser annorlunda ut pÄ den andra bilden. Riktigt snyggt!RG plating.
Kul med en pÄ riktigt limiterad Seiko. 50st Àr inge mÄnga det
Mig veterligen har den ingen formell referens/modellnr, se sammanstÀllning nedan (snodd frÄn nÀtet).nÀ men fyfan va grann, ref?
Har ju sett att du har en del coola Tunas. Har du nÄgon samlingsbild pÄ dom? Hade varit kul att seMig veterligen har den ingen formell referens/modellnr, se sammanstÀllning nedan (snodd frÄn nÀtet).
Vad jag hört sĂ„ gjordes den Ă„t i samarbete med ett japanskt livsstilsmagasin (Dime MD) som hade ett temanummer typ âfrom boardroom to beachâ. Vet inte ens om de fanns att köpa hos AD eller om alla klockor förmedlades av tidningen men just detta exemplar Ă€r inhandlat hos tidningen iaf.
Har sÄlt nÀstan alla under senaste Äret sÄ det Àr tyvÀrr för sent för en sÄn bild.Har ju sett att du har en del coola Tunas. Har du nÄgon samlingsbild pÄ dom? Hade varit kul att se
22mm Strapcode Endmill fungerar utmÀrkt pÄ min SBBN033 -18Tja
Hur Ă€r det med igentligen med "lug width:en" pĂ„ dessa tunas? Om man köper ett 22mm straight end typ endmill, hexad, BoR osv frĂ„n strapcode eller watchgecko, mĂ„ste man dĂ„ fila till sĂ„ det passar? stod nĂ„t pĂ„ strapcode's sida om att det gĂ€ller vissa modeller innan -09 o efter -09 ska det va lugnt? Dom har ordnat med en lösning pĂ„ nĂ„t rasslande 21.5 mm som Ă€r slutsĂ„lt. FörstĂ„r att dessa underbara burkar med nĂ€stintill avsaknad av skĂ€nklar kan stĂ€lla till det med just detta. Men med en sĂ„dan pjĂ€s vill man ju ha ordentlig bandbredd. Ăr sugen pĂ„ sbbn031 och hoppas nĂ„gon hĂ€r kan upplysa mig om hur det ligger till med detta.
Snyggt, tack!22mm Strapcode Endmill fungerar utmÀrkt pÄ min SBBN033 -18
Filen Äker fram? Kan du/nÄgon utveckla?Lite nya klÀder till SBBN031 idag. Ingen av de nya lÀnkarna var lika bra som BoR men ibland behövs det lite omvÀxling. Som vanligt sÄ fick man fila pÄ lÀnken för att fÄ den att passa.
Verkar som att tonfisken har nÄgot smalare mellan bandhornen Àn de 22mm som uppges. Jag har inte haft en enda lÀnk som har passat utan att man fÄr fila ner ÀndlÀnkarna till runt 21,5mm. Har testat fyra olika lÀnkar frÄn tre olika leverantörer och det har varit samma pÄ alla.Snyggt, tack!
Filen Äker fram? Kan du/nÄgon utveckla?
Okej. Men du anvÀnder dom 2.5mm springbars som följer med? Tar lÀnkarna i underkant pÄ boett, eller hÀnger dom fritt rakt ned sÄ att sÀga?Verkar som att tonfisken har nÄgot smalare mellan bandhornen Àn de 22mm som uppges. Jag har inte haft en enda lÀnk som har passat utan att man fÄr fila ner ÀndlÀnkarna till runt 21,5mm. Har testat fyra olika lÀnkar frÄn tre olika leverantörer och det har varit samma pÄ alla.
De lÀnkarna jag har tar 1,8mm eller 2mm, kommer inte ihÄg vilket. Var svÄrt att hitta dÄ smala sprintar med tjocka Àndar men min lokala urmakare fixade det. Ingen av de lÀnkarna jag har tar i undersidan av boetten, de hÀnger fritt.Okej. Men du anvÀnder dom 2.5mm springbars som följer med? Tar lÀnkarna i underkant pÄ boett, eller hÀnger dom fritt rakt ned sÄ att sÀga?
De lÀnkarna jag har tar 1,8mm eller 2mm, kommer inte ihÄg vilket. Var svÄrt att hitta dÄ smala sprintar med tjocka Àndar men min lokala urmakare fixade det. Ingen av de lÀnkarna jag har tar i undersidan av boetten, de hÀnger fritt.
Ok, tack.De lÀnkarna jag har tar 1,8mm eller 2mm, kommer inte ihÄg vilket. Var svÄrt att hitta dÄ smala sprintar med tjocka Àndar men min lokala urmakare fixade det. Ingen av de lÀnkarna jag har tar i undersidan av boetten, de hÀnger fritt.
Vad har du för mÄtt pÄ dina heavy duty bars i endmillen till 003:an? Det skiljer alltsÄ pÄ 003:an frÄn 031:an i mÄtten mellan hornen. Jag blir inte klok pÄ det hÀr. Kan nÄgon som doktorerat i det hÀr förklara ingÄende22mm Strapcode Endmill fungerar utmÀrkt pÄ min SBBN033 -18
Verkar som att tonfisken har nÄgot smalare mellan bandhornen Àn de 22mm som uppges. Jag har inte haft en enda lÀnk som har passat utan att man fÄr fila ner ÀndlÀnkarna till runt 21,5mm. Har testat fyra olika lÀnkar frÄn tre olika leverantörer och det har varit samma pÄ alla.
Okej. Men du anvÀnder dom 2.5mm springbars som följer med? Tar lÀnkarna i underkant pÄ boett, eller hÀnger dom fritt rakt ned sÄ att sÀga?
Vad har du för mÄtt pÄ dina heavy duty bars i endmillen till 003:an? Det skiljer alltsÄ pÄ 003:an frÄn 031:an i mÄtten mellan hornen. Jag blir inte klok pÄ det hÀr. Kan nÄgon som doktorerat i det hÀr förklara ingÄende
Ok, dÄ anvÀnder du dom som följer med originallÀnken nÀr du byter ut? Va Àr det för diameter pÄ dom, vet du?Hmm, vad skumt.
Det Àr "tight fit" absolut men varken klocka eller lÀnk verkar vara modifierad pÄ nÄgot sÀtt.
ĂndlĂ€nkarna (mĂ€rkta MT.033S) rymmer Seikos fat spring bars, vilka ocksĂ„ anvĂ€nds nĂ€r lĂ€nken Ă€r monterad...
SBBN033 levereras med B22 dykargummi. Seikos original bandstift Àr 2,5x22mm.Ok, dÄ anvÀnder du dom som följer med originallÀnken nÀr du byter ut? Vad Àr dom pÄ tro? 19, 20 eller 22 mm?
Vart fel, Àndrade. Men dÄ anvÀnder du feta 2,5x22mm med endmillen och det gÄr, pÄ 003:an iaf. Tack!SBBN033 levereras med B22 dykargummi. Seikos original bandstift Àr 2,5x22mm.
Dubbelkollade nu och lÀnkarna jag har tar 1,8mm sÄ de du lÀnkade till passar inte. Jag har dock lÀnkar frÄn Watchgecko.
SÄ "fat springbars set" med dvs diameter + fil rekommenderas om man vill byta 22mm lÀnkar vid köp av en sbbn031. Vad kör du med för fil?Dubbelkollade nu och lÀnkarna jag har tar 1,8mm sÄ de du lÀnkade till passar inte. Jag har dock lÀnkar frÄn Watchgecko.
Ja sÄ Àr det i mitt fall pÄ SBBN033.Vart fel, Àndrade. Men dÄ anvÀnder du feta 2,5x22mm med endmillen och det gÄr, pÄ 003:an iaf. Tack!
Har du aldrig testat Strapcode? För i mitt fall var det med tajt med Watchgecko. Kan ju vara sÄ att de Àr nÄgot bredare jÀmfört med Strapcode?Dubbelkollade nu och lÀnkarna jag har tar 1,8mm sÄ de du lÀnkade till passar inte. Jag har dock lÀnkar frÄn Watchgecko.
Verkar vara sÄ i fallet med Watchgecko lÀnk Köp en av varje annars sÄ kan vi lÀra oss vad som gÀllerSÄ "fat springbars set" med dvs diameter + fil rekommenderas om man vill byta 22mm lÀnkar vid köp av en sbbn031. Vad kör du med för fil?
Men strapcodes 22mm lÀnkar funkar pÄ 031:an för dig? Med mindre springbars dvs, men utan att behöva fila ned?Verkar vara sÄ i fallet med Watchgecko lÀnk Köp en av varje annars sÄ kan vi lÀra oss vad som gÀller
En vanlig liten fil frÄn Biltema.SÄ "fat springbars set" med dvs diameter + fil rekommenderas om man vill byta 22mm lÀnkar vid köp av en sbbn031. Vad kör du med för fil?
Strapcode Àr nog en annan sak, tror att deras ÀndlÀnkar Àr smalare.Har du aldrig testat Strapcode? För i mitt fall var det med tajt med Watchgecko. Kan ju vara sÄ att de Àr nÄgot bredare jÀmfört med Strapcode?
Edit: och jag kunde ej heller anvÀnda fat bars utan andra smalare med breda Àndar
Jag mÀtte en Strapcode tidigare (se bild lÀngre upp) och den var 22mm.Strapcode Àr nog en annan sak, tror att deras ÀndlÀnkar Àr smalare.