• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Fast i Àrlighetens namn sÄ Àr det ju höjden dÀr det gör skillnad...1000m bÀrs bra mkt klumpigare Just pga höjden IMHO...
Det upplevde jag som det största problemet med just den re-issuen som du nu har lagt vantarna pÄ, svincool, men höjden gör att den nÀstan bÀrs som en hockeypuck pÄ armen. Jag mÄste prova en 300M ocksÄ.

Fast i Àrlighetens namn sÄ Àr det ju höjden dÀr det gör skillnad...1000m bÀrs bra mkt klumpigare Just pga höjden IMHO...
Visst Àr den tjock men diametern krÀver ju sin höjd för att inte se konstig ut, tycker inte att den bÀrs klumpigare Àn vad den har "rÀtt" att göra. Men det Àr klart att man mÄste gilla designen och tycka att det Àr lite kul med en burk pÄ handleden för att det ska funka.
..och om du bara fick vÀlja en av dom?
SBBN040!

Det upplevde jag som det största problemet med just den re-issuen som du nu har lagt vantarna pÄ, svincool, men höjden gör att den nÀstan bÀrs som en hockeypuck pÄ armen. Jag mÄste prova en 300M ocksÄ.

En 300m Tuna gÄr att anvÀnda till allt, en 1000m krÀver att man har andra klockor att varva med, men den Àr hardcore....

Tonfisk & tonfisksallad!
301BB10F-9D3C-4C10-8C54-133E568437E0.jpeg

man tror ju att 48mm Àr stort men hÀr Àr det fan inte sÄ stort!
dessa Àr riktigt nice!
Jag tillhör nog de som fortfarande skulle sÀga att dessa Àr stora. Provade att byta till ett mindre skrymmande gummi men dÄ sÄg det oproportionerligt ut i förhÄllande till klockan sÄ bytte tillbaka till original direkt.

Vad kostar ett originalgummi?

Jag tillhör nog de som fortfarande skulle sÀga att dessa Àr stora. Provade att byta till ett mindre skrymmande gummi men dÄ sÄg det oproportionerligt ut i förhÄllande till klockan sÄ bytte tillbaka till original direkt.

Typ $70 verkar det som: https://www.seiyajapan.com/collections/accessories/products/p-22da0c1dr
Det hÀr med Seikos artikelnummer Àr dock en riktig djungel. Mitt Àr bara mÀrkt med B22 som det tydligen finns flera varianter av men det pÄ Seiya ska vara det officiella bandet sÄ jag antar att det Àr det fullstÀndiga och korrekta artikelnumret. Finns Àven i helsvart för SBBN035 men den verkade inte finnas hos Seiya.

billigaste jag sett Àr ungefÀr 400 spÀnn

mwn jag har fÄtt ett tips utav @JensBP att pröva uncle seikos GL831 som finns i 22mm short.

tyvÀrr Àr dessa slut hos uncle seiko UK men han lovade att höra av sig nÀr han fÄr in dom igen och skulle fixa en bra KS rabattkod

Typ $70 verkar det som: https://www.seiyajapan.com/collections/accessories/products/p-22da0c1dr
Det hÀr med Seikos artikelnummer Àr dock en riktig djungel. Mitt Àr bara mÀrkt med B22 som det tydligen finns flera varianter av men det pÄ Seiya ska vara det officiella bandet sÄ jag antar att det Àr det fullstÀndiga och korrekta artikelnumret. Finns Àven i helsvart för SBBN035 men den verkade inte finnas hos Seiya.
SÄpass alltsÄ, dÄ skippar jag att kapa flÀrpen pÄ detta :p
Vanesak :) Ser bra ut tycker jag. Jag hade hellre satsat pÄ ett vettigt flatvent. Uncle seiko gl831 den korta modellen hade nog kÀnts bra för dig :) Min personliga Äsikt ;)
Ja det sÄg riktigt trevligt ut och dessutom Àr det grymt med band som finns i kort modell för mig precis som du sÀger.

HÄller lite utkik pÄ köp och sÀlj hÀr först sen fÄr vi se vad det blir av det hela :)

billigaste jag sett Àr ungefÀr 400 spÀnn

mwn jag har fÄtt ett tips utav @JensBP att pröva uncle seikos GL831 som finns i 22mm short.

tyvÀrr Àr dessa slut hos uncle seiko UK men han lovade att höra av sig nÀr han fÄr in dom igen och skulle fixa en bra KS rabattkod
Grymt! Hör av dig nÀr du fÄr svar. Kan sÀkert bli bÀttre pris ÀndÄ om vi blir nÄgra fler som köper dessutom :)

deras gummiband kostar ocksÄ runt 400 men det Àr i riktigt gummi och man slipper den vidriga metallkeepern som seiko envisas med
Riktigt gummi Àr lite hÄrdare vill jag minnas? Fördelen Àr att man kan koka dom och sen lÄta stelna böjda för skönare passform. RÀtta mig gÀrna om jag har fel :)

Riktigt gummi Àr lite hÄrdare vill jag minnas? Fördelen Àr att man kan koka dom och sen lÄta stelna böjda för skönare passform. RÀtta mig gÀrna om jag har fel :)
ja jo men kokingen Àr vÀl mest flr att fÄ det klassiska seiko gummit att funka nÄgerlunda ok...?
riktiga gummin tex bonetto 284 behövs ej kokas för bra passform....

Mitt Àr klippt och sen har jag anvÀnt Àndbiten för att forma det nya snittet med sandpapper och en tÀndare för att försluta porerna, funkar kanonbra!
VÀldigt fina tips alla angÄende band.
Det slog mig nu att jag ska ha ett till gummi hemma nÄgonstans. MÄste leta rÀtt pÄ det, kanske ska prova att korta det isÄfall

Hittade och testade andra gummit men det var galet obekvÀmt.
IMG_20200610_201246-01.jpeg

Vill minnas det som rÀtt schyst nÀr jag hade det pÄ en turtle men inte pÄ denna.

Tror det Àr dessa "fjÀdrande" bitar som gör det oskönt pÄ smal handled. De hamnar sÄ pÄ sidorna och klÀmmer.
IMG_20200610_202229.jpg

SÄ blev ytterligare ett byte till canvas, superskönt men inte det snyggaste. Zuludiver 284 och bonetto gl831 verkar ju vara betydligt plattare sÄ tror precis som ni sÀger att nÄgot av dessa Àr the way to go.
IMG_20200610_202459-01.jpeg

Hittade och testade andra gummit men det var galet obekvÀmt.
IMG_20200610_201246-01.jpeg

Vill minnas det som rÀtt schyst nÀr jag hade det pÄ en turtle men inte pÄ denna.

Tror det Àr dessa "fjÀdrande" bitar som gör det oskönt pÄ smal handled. De hamnar sÄ pÄ sidorna och klÀmmer.
IMG_20200610_202229.jpg

SÄ blev ytterligare ett byte till canvas, superskönt men inte det snyggaste. Zuludiver 284 och bonetto gl831 verkar ju vara betydligt plattare sÄ tror precis som ni sÀger att nÄgot av dessa Àr the way to go.
IMG_20200610_202459-01.jpeg
Och jag tyckte det var snyggt med det grÄ canvas bandet :) Brukade sÀtta pÄ mitt sandfÀrgade Hadley Roma pÄ min. VÀldigt bekvÀmt :)

Och jag tyckte det var snyggt med det grÄ canvas bandet :) Brukade sÀtta pÄ mitt sandfÀrgade Hadley Roma pÄ min. VÀldigt bekvÀmt :)
Ja alltsÄ det Àr ju inte helt tokigt, tycker ocksÄ det ser ok ut men i mina ögon sÄ passar tonfisk bÀst pÄ gummi :) tror det jag har pÄ Àr Hadley roma ocksÄ, Àr lagom kort för mig

Tillbaka
Topp