Kan tÀnka mig att den Àr eftertraktadNoterar det Du fÄr brÄka med övriga intressenter om det blir dags lÀngre fram helt enkelt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kan tÀnka mig att den Àr eftertraktadNoterar det Du fÄr brÄka med övriga intressenter om det blir dags lÀngre fram helt enkelt
Yes, juni -78 om jag lÀser rullorna rÀtt. Dessutom Ärsklocka för migEn -78, trevligt! DÄ Àr vÄra tonfiskar av samma unga Älder
Lagom tills jag börjar kika pÄ detta inser jag att @xBjörne precis sÄlde den perfekta tunan för migSBBN 031, 033, 035 Àr dom vanligaste 300m riktig tonfisk.
Soldrivna wannabe tonfiskar SNE497, 498, 499, 518 (finns kanske fler)
Seiko Street series Àr en annan wannabe tonfisk
SRPE29, 31 ny streetseries med dag/datum
edit. mer fiskar
SlÀpptes inte streetmodellerna i jÀttebegrÀnsad upplaga? Jag har för mig att @Chuck postade om dem i en annan trÄd och skrev att man typ var tvungen att förhandsboka via Japan och att de sÄlde slut direkt.Lagom tills jag börjar kika pÄ detta inser jag att @xBjörne precis sÄlde den perfekta tunan för mig
Om det ska bli en riktig tuna fÄr de blir sbbn033, den verkar ligga nÀrmst min priside. Annars gillar jag faktisk alla SNE modeller förutom padin. Framförallt 498 (svart och guld)
Streetmodellerna skulle funka de med
FÄr se vad som dyker upp först pÄ K&S. NÄgon som vet vad sne samt street modellerna listar pÄ KM globen? Var ett tag sedan jag var dÀr och glömde kolla
à h fan, ingen aning. Fick möjligheten att testa @Molle s gröna variant nÀr vi sÄgs pÄ ett annat gruppköp och den var ju faktiskt rÀtt cool. Men dÄ kan jag slÀppa dom ocksÄ dÄ, ÄterstÄr bara SNE modellerna.SlÀpptes inte streetmodellerna i jÀttebegrÀnsad upplaga? Jag har för mig att @Chuck postade om dem i en annan trÄd och skrev att man typ var tvungen att förhandsboka via Japan och att de sÄlde slut direkt.
Jag höll faktiskt pÄ att PMa dig men jag ville inte vara för pÄflugen, vilken otur!Lagom tills jag börjar kika pÄ detta inser jag att @xBjörne precis sÄlde den perfekta tunan för mig
Om det ska bli en riktig tuna fÄr de blir sbbn033, den verkar ligga nÀrmst min priside. Annars gillar jag faktisk alla SNE modeller förutom padin. Framförallt 498 (svart och guld)
Streetmodellerna skulle funka de med
FÄr se vad som dyker upp först pÄ K&S. NÄgon som vet vad sne samt street modellerna listar pÄ KM globen? Var ett tag sedan jag var dÀr och glömde kolla
https://www.klockmaster.se/sokresultat?search=Streetà h fan, ingen aning. Fick möjligheten att testa @Molle s gröna variant nÀr vi sÄgs pÄ ett annat gruppköp och den var ju faktiskt rÀtt cool. Men dÄ kan jag slÀppa dom ocksÄ dÄ, ÄterstÄr bara SNE modellerna.
Tack för lÀnken men vad fan var det för streetmodeller jag tÀnkte pÄ?
Strö salt i sÄret bara!Jag höll faktiskt pÄ att PMa dig men jag ville inte vara för pÄflugen, vilken otur!
Just den grÄe var ju vÀldigt bra pris pÄ, hmm.https://www.klockmaster.se/sokresultat?search=Street
Globen ska ha alla utom den grÄ i lager.
Det gÄr utmÀrktGÄr det att trÀ natoband igenom en 300m tuna eller Àr det 100% tvÄdelat som gÀller? Det Àr förmodligen inga problem rent fysiskt men jag tÀnkte mer pÄ hur utformningen pÄverkar tjockleken osv. dÄ bandhornen sitter sÄ pass nÀra boetten och baklocket buktar ut.
Tack. Jag hittade den hÀr detaljerade guiden och det verkar som att det Àr rÀtt tight Àven om det gÄr:Det gÄr utmÀrkt
fan ninja tuna med annan shroud Àr ju jÀvligt cool!!!
Det gÄr utmÀrkt
Jag förstÄr inte alls. Har provat alla möjliga band, aldrig stött pÄ nÄgra hinder.Tack. Jag hittade den hÀr detaljerade guiden och det verkar som att det Àr rÀtt tight Àven om det gÄr:
https://strapcode.wordpress.com/2017/09/21/you-gotta-know-your-seiko-marinemaster/
Vad tror vi om att fÄ pÄ ett tropic i stil med denna? Enligt artikeln ska det vara nÀst intill omöjligt Àven med smalare stift men jag har ju sett bilder pÄ det sÄ uppenbarligen gÄr det. Bildbevis: https://klocksnack.se/threads/seiko-tuna-sbbn031-bonus.100930/
@Bagarebergstrom
KÀnner igen den lÄdan, och fötterna
Ville inte outa dig (och dina fötter).KÀnner igen den lÄdan, och fötterna
Ăh! Jag har inga hemligheter, jag menar, har ju bara 10 tĂ„rVille inte outa dig (och dina fötter).
Hojta nÀr du Àr less pÄ den
Det kan jag göra. Det kÀnns inte aktuellt just nu, men sÄ Àr det ju för det mesta.Hojta nÀr du Àr less pÄ den
Du ser, riktigt pinsamt och nu Àr klockan förstörd. Jag finns pÄ PMHahaha! SÄg nu att det satt en bit av en tandpetare i nedre högra hÄlet i bandhornet. Lite som att gÄ med gylfen öppen och ingen sÀger nÄgot
Snyggt försök, men klockan stannar! Ska du bara ha en tonfisk, sÄ satsa pÄ en SBBN031/033/35 beroende pÄ smak. SjÀlv tycker jag att en 035 Àr mer som tonfisk i olja och 033 som tonfisk i vatten ;-)Du ser, riktigt pinsamt och nu Àr klockan förstörd. Jag finns pÄ PM
Du ser, riktigt pinsamt och nu Àr klockan förstörd. Jag finns pÄ PM
Snyggt försök, men klockan stannar! Ska du bara ha en tonfisk, sÄ satsa pÄ en SBBN031/033/35 beroende pÄ smak. SjÀlv tycker jag att en 035 Àr mer som tonfisk i olja och 033 som tonfisk i vatten ;-)