• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

TotteH

Patek
2-Faktor
IMG_20200115_191826.jpg


Köpte loss denna av @AB igÄr. Tog nÄtt dygn innan frugan mÀrkte nÄtt. Reaktionen blev "Och den tyckte du var snygg?". Tur att det enda som rÀknas Àr vad NI tycker!
Äh det dĂ€r begriper inte alla :D Men det allra viktigaste Ă€r vad DU tycker ;) Den Ă€r riktigt bra! :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
IMG_20200115_191826.jpg


Köpte loss denna av @AB igÄr. Tog nÄtt dygn innan frugan mÀrkte nÄtt. Reaktionen blev "Och den tyckte du var snygg?". Tur att det enda som rÀknas Àr vad NI tycker!
Ser bra ut :) vad Àr det för storlek pÄ den dÀr och hur stor handled har du?

Smygkikar ofta i denna trÄd och har Ànnu inte testat en tonfisk. Funderar pÄ att testa till sommaren
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Ser bra ut :) vad Àr det för storlek pÄ den dÀr och hur stor handled har du?

Smygkikar ofta i denna trÄd och har Ànnu inte testat en tonfisk. Funderar pÄ att testa till sommaren
Har sannolikt Stockholms minsta handled pÄ en ca 15,3 cm omkrets. Klockan Àr 46,7 mm och lug2lug ligger nÄn mm mindre pÄ ca 46 mm typ. KÀnns mindre Àn t ex turtlen dÄ den Àr bÄde lÀttare, kortare och tunnare. Ligger vÀldigt platt och fint pÄ handleden.
Inser att jag kommer behöva köpa en riktig 7549-7009 en vacker dag..
 

HSK

Patek
2-Faktor
Min 031 ligger lite, lite off mellan ca 9 till ungefÀr 3. SÄ verkar vara lite olika :)
Det Àr relativt vanligt att de trÀffar index perfekt pÄ ena halvan men bommar lite pÄ motsatt sida. Har för mig att det till och med finns ett begrepp för detta men minns inte vad det kallas.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ser bra ut :) vad Àr det för storlek pÄ den dÀr och hur stor handled har du?

Smygkikar ofta i denna trÄd och har Ànnu inte testat en tonfisk. Funderar pÄ att testa till sommaren
Faktiskt mÄnga hÀr i trÄden som Àger en Tuna (eller flera ;)) som skriver att den upplevs mindre dÄ det Àr dolda bandhorn. SjÀlv har jag 18.5cm och tycker de sitter som en smÀck :) 1000m tyckte jag var lite hög pÄ NATO/Zulu men klockren pÄ 2 delat. 300m bra pÄ vilket som :happyhappy: De Àr för bra för att inte testas enligt mig. Min 7549-7010 Àr ju helt klart en av mina favoriter :)
IMG_20191110_113335.jpg
 
Senast Àndrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Har sannolikt Stockholms minsta handled pÄ en ca 15,3 cm omkrets. Klockan Àr 46,7 mm och lug2lug ligger nÄn mm mindre pÄ ca 46 mm typ. KÀnns mindre Àn t ex turtlen dÄ den Àr bÄde lÀttare, kortare och tunnare. Ligger vÀldigt platt och fint pÄ handleden.
Inser att jag kommer behöva köpa en riktig 7549-7009 en vacker dag..
Åfan, trodde jag hade de smalaste pĂ„ 16cm :D ja, fĂ„r nog bli att testa en snart. 300m modellerna Ă€r vĂ€l de minsta riktiga tunas som finns?
Faktiskt mÄnga hÀr i trÄden som Àger en Tuna (eller flera ;)) som skriver att den upplevs mindre dÄ det Àr dolda bandhorn. SjÀlv har jag 18.5cm och tycker de sitter som en smÀck :) 1000m tyckte jag var lite hög pÄ NATO/Zulu men klockren pÄ 2 delat. 300m bra pÄ vilket som :happyhappy: De Àr för bra för att inte testas enligt mig. Min 7549-7010 Àr ju helt klart en av mina favoriter :)
IMG_20191110_113335.jpg
Jo jag kommer nöja mig med 300m. Behövs inte mycket mer för att duscha dottern eller diska :p
Kör bara kör, det Àr den ultimata verktygsklockan. Funderar pÄ den lite ovanliga blÄ SBBN037 till sommaren.
D64D33CE-5DA8-4CEC-B3EC-1EB8A2A4E204.jpeg
Cool! Jag vet inte vad de blir för ref. NÄgon 300m som kommer ut till vettigt pris hÀr pÄ KS
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Åfan, trodde jag hade de smalaste pĂ„ 16cm :D ja, fĂ„r nog bli att testa en snart. 300m modellerna Ă€r vĂ€l de minsta riktiga tunas som finns?

Jo jag kommer nöja mig med 300m. Behövs inte mycket mer för att duscha dottern eller diska :p

Cool! Jag vet inte vad de blir för ref. NÄgon 300m som kommer ut till vettigt pris hÀr pÄ KS
300m Àr klart bÀst i storlek för vardagsbruk, Àven om 1000m Àr Ànnu mer tool.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jo den ligger helt klart i överkant för en med repigt glas.
Men tids nog :cool:
Tycker med det, men man vill ju inte trampa folk pÄ tÄrna i onödan :bookworm: Har personligen inget emot repor eller annat om det Àr prissatt dÀrefter. DÄ kan man ju anvÀnda den "nÀr man ska ut och drÀnga" ;) Det Àr ju bara kul nÀr det anvÀnds som det Àr tÀnkt :) och man slipper grÄta över första mÀrkena sjÀlv :D
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Tycker med det, men man vill ju inte trampa folk pÄ tÄrna i onödan :bookworm: Har personligen inget emot repor eller annat om det Àr prissatt dÀrefter. DÄ kan man ju anvÀnda den "nÀr man ska ut och drÀnga" ;) Det Àr ju bara kul nÀr det anvÀnds som det Àr tÀnkt :) och man slipper grÄta över första mÀrkena sjÀlv :D


Precis sÄ Àr det.
Jag Àr mÀstare pÄ att repa och dings... ;)
 
Senast Àndrad:

Subsec

Rolex
2-Faktor
Jo den ligger helt klart i överkant för en med repigt glas.
Men tids nog :cool:
Jag fÄr nog svara :) Klockan Àr i vÀldigt fint skick, inga repor pÄ boetten eller lÀnken och ngn microrepa pÄ lÄset. Glaset har nÄgra mindre mÀrken/repor varvav en lite tydligare (tror man ser den pÄ bilderna) men absolut inget som stör.
Om priset Àr rÀtt eller inte varje person fundera pÄ dock ligger det i linje med tidigare försÀljningar :)

För övrigt Àr det en riktigt kickass Seiko med rejÀlt mycket klocka för pengarna!
 

Zissou

Breitling
2-Faktor
Äntligen Ă€r jag ocksĂ„ med en tonfisk! Har velat lĂ€nge, och nu i jul var det Ă€ntligen dags. SĂ€kert en hel del av er som kĂ€nner igen den, dĂ„ den passerat ett gĂ€ng armar hĂ€r pĂ„ forumet! Det Ă€r iaf en platinum tuna, SBBN029. Det blev riktigt snyggt med en BoR strap tycker jag. Ska bli kul att följa trĂ„den fortsĂ€ttningsvis!
 

Bilagor

  • FB8B37AC-6B8C-4602-AA6C-CFAB25F15F77.jpeg
    FB8B37AC-6B8C-4602-AA6C-CFAB25F15F77.jpeg
    376.6 KB · Visningar: 6

TotteH

Patek
2-Faktor
Äntligen Ă€r jag ocksĂ„ med en tonfisk! Har velat lĂ€nge, och nu i jul var det Ă€ntligen dags. SĂ€kert en hel del av er som kĂ€nner igen den, dĂ„ den passerat ett gĂ€ng armar hĂ€r pĂ„ forumet! Det Ă€r iaf en platinum tuna, SBBN029. Det blev riktigt snyggt med en BoR strap tycker jag. Ska bli kul att följa trĂ„den fortsĂ€ttningsvis!
Gratulerar till en riktigt cool klocka :happyhappy:
 

Bergets

Panerai
TvÄ dagar tog det för att fÄ en repa pÄ glaset, jag kan inte dra mig till minnes att jag slagit i klockan nÄgonstans.
tur att jag köpte klockan för att anvÀnda den, annars hade jag blivit lite ledsen :p

Är det nĂ„gon som uppgraderat till Safirglas?
https://usa.crystaltimes.net/shop/brands/seiko-watch-mod-parts/ct007/
Det Àr vÀll inget jag sjÀlv planerat pÄ att göra. Men Àr det nÄgon som vet vad en urmakare kan tÀnkas ta för att byta glas?

IMG_2445.jpg
 

Zissou

Breitling
2-Faktor
Tack! Min kollega pÄ jobb har ocksÄ gott igÄng, och idag hade vi en storleksjÀmförelse med hans automatiska marinemaster... Shrouden avgjorde det hela:)
 
Topp