• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Fick hem denna skönhet idag! Mer Àn nöjd

Bilagor

• IMG_3111.JPG
    IMG_3111.JPG
    116.8 KB · Visningar: 82
Hur gÄr era 4r36-verk? Den jag har nu Àr nog den bÀsta av dem jag haft, den tredje i ordningen.

Har inte kollat sĂ„ vetenskapligt noga utan bara lĂ€st av om dagarna pĂ„ "rĂ€tt tid pĂ„ nĂ€tet" efter att nollat den för tvĂ„ veckor sen. NĂ„n dag under första veckan gick den nĂ€stan ner i fjĂ€dern och tappade dĂ„ ca 10 sekunder men övriga dagar har den fĂ„tt dra upp som jag tror helt eller nĂ€stan, och tagit igen en del. Ligger sĂ„ledes pĂ„ mellan -5 och -6 s efter tvĂ„ veckor. Överraskande bra imo. FĂ„ se om det hĂ„ller i sig.

Man skulle vÀl haft en timegrapher för att veta sÀkert...

Hur gÄr era 4r36-verk? Den jag har nu Àr nog den bÀsta av dem jag haft, den tredje i ordningen.

Har inte kollat sĂ„ vetenskapligt noga utan bara lĂ€st av om dagarna pĂ„ "rĂ€tt tid pĂ„ nĂ€tet" efter att nollat den för tvĂ„ veckor sen. NĂ„n dag under första veckan gick den nĂ€stan ner i fjĂ€dern och tappade dĂ„ ca 10 sekunder men övriga dagar har den fĂ„tt dra upp som jag tror helt eller nĂ€stan, och tagit igen en del. Ligger sĂ„ledes pĂ„ mellan -5 och -6 s efter tvĂ„ veckor. Överraskande bra imo. FĂ„ se om det hĂ„ller i sig.

Man skulle vÀl haft en timegrapher för att veta sÀkert...

Min SRP gÄ lite lustigt, Àr nog starkt behov av en riktig service och jag antar att det var skÀlet till att den hamnade hÀr i forumet pÄ köp&sÀlj, det andra har fungerat felfritt, inga konstigheter, tidsavvikelser Àr dÀr sÀkerligen men inget jag direkt notertat denna köptes ny frÄn bukten och har gÄtt som en klocka :D

Min SRP gÄ lite lustigt, Àr nog starkt behov av en riktig service och jag antar att det var skÀlet till att den hamnade hÀr i forumet pÄ köp&sÀlj, det andra har fungerat felfritt, inga konstigheter, tidsavvikelser Àr dÀr sÀkerligen men inget jag direkt notertat denna köptes ny frÄn bukten och har gÄtt som en klocka :D
Idag Àr det tre veckor och tvÄ dagar sedan min stÀlldes. Den handuppdrogs inte innan eller efter dess. Den har tappat 13 sekunder pÄ den tiden. SÄ jag Àr nöjd.

mÄste vara jag som missuppfattat det hela, trodde du lÀmnat in verket för att fÄ det stÀllt av en urmakare. dÀrav undrade jag vad det "kalaset"(arbetet) kostade :D
Nej den Àr vad jag vet ojusterad. Desto mer förvÄnad och nöjd Àr jag. Men det Àr inte sÀkert den hÄller sig sÄ hÀr pass, kanske börjar gÄ helt galet nÀr som helst.

De har fÄtt en del kritik av vissa. NÄt med balansen vad det nu var.

Senast Àndrad:
Finns nu en recension pÄ turtle reissue pÄ recensionssidan HÀr

Fyll gÀrna pÄ med erfarenheter och tyckanden om klockorna i recensionstrÄden.

Senast Àndrad:
Jag har pÄ kort tid skaffat mig en rÀtt besvÀrlig fixering vid Seikos paddor. Den Àr sÄ extremt rÀtt formgiven och det dessutom till ett orimligt bra pris. Love it.

Men om jag vore Seiko skulle jag göra en "Super Turtle"-version med lite vassare urverk, lite uppsnoffsad polering och kanske den Àldre boettformen. Skulle vara oemotstÄndlig.

Tillbaka
Topp