• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

7C50BEB9-87C6-4DC0-9BD5-AEB494CEEE73.jpeg
Crisp!

Precis fĂ„tt hem denna skönhet frĂ„n @Mikko Luiro. Stort tack för en smidig affĂ€r, otroligt fin klocka 🐱
AC2F47C7-8933-4BBA-8049-F204611644C4.jpeg
Ja, den Ă€r fin och det var inte utan att affĂ€ren var förknippad med en viss "sellers remorse". Har bara anvĂ€nt den som typ finklocka sĂ„ skicket Ă€r ju dĂ€refter. 🙂 Hoppas att du trivs med den!

Edit; ta gĂ€rna en bild med mycket ljus - dĂ„ vaknar fĂ€rgerna verkligen till liv! 😍

Verkligen! Jubilee-lĂ€nken sitter som en flĂ€sklĂ€pp pĂ„ sköldpaddan, har alltid föresprĂ„kat president-lĂ€nken (heter den sĂ„? syftar iallafall pĂ„ originallĂ€nken 😂) men denna kom med Jubilee lĂ€nken pĂ„ och mĂ„ste erkĂ€nna att dom kompletterar varandra bra! 😍 LĂ€ngtar tills jag fĂ„r hem min Grey Dawn, Ă€r sugen pĂ„ att se hur den gör sig med den lĂ€nken. Tror det kan bli en fin symbios! â˜Żïž
HĂ€rlig klocka, 🐱 Ă€r sĂ„ bra.
Blir jubilee-lĂ€nken över kan du ju sĂ€ga till, skulle passa fint pĂ„ nĂ„gon av mina sköldpaddor 😎

Haha helt galet. Är den du har nu godkĂ€nd i linjeringen? Har för mig det var dĂ€rför du sĂ€ljer sĂ„ ofta? Jag har bezeln "lös" mellan tvĂ„ klick kl12.
StĂ€mmer. Men ett par haft haft ganska bra linjering. DĂ„ har det istĂ€llet varit att jag inte burit dem för att jag haft andra klockor konkurrerat ut den, men det har jag inte nu. Och en Turtle ska jag ha i samlingen – det Ă€r ju en underbar modell.

En frĂ„ga till alla Turtle-fellows hĂ€r i trĂ„den, har ni nĂ„got tips pĂ„ hur man enklast fĂ„r ditt originallĂ€nken pĂ„ sin turtle? Skulle testa gummibandet, inga problem att montera pĂ„ eller av. Men att fĂ„ dit originallĂ€nken, hur svĂ„rt ska det vara egentligen? FĂ„r inte till det och vill absolut inte vĂ„lda eller repa nĂ„got. Är det kĂ€nt för att vara allmĂ€nt pillrigt eller Ă€r det bara jag som nĂ€stintill fĂ„r psykbryt nĂ€r sprinten flyger ivĂ€g som en projektil rĂ€tt ner i skrevet pĂ„ en nĂ€r man precis tror att man fĂ„tt till det? Nu sitter jag med en whiskey i handen och försöker fĂ„ mitt tĂ„lamod tillbaka, övervĂ€ger ett besök hos lokala urmakaren imorgon 😂 Det börjar med en Seiko och övergĂ„r i PTSD och KBT, skĂ€mt Ă„sido, har ni nĂ„gra knep? 😂

UPDATE: En whiskey genererade i en stadigare hand som löste biffen. No need for KBT, över ett Ă„r sen jag gav mig pĂ„ detta senast. Hade inget minne utav att det var sĂ„ hĂ€r pillrigt! Inget man gör pĂ„ en handvĂ€ndning eller tvĂ„ 🐱

Senast Àndrad:
En frĂ„ga till alla Turtle-fellows hĂ€r i trĂ„den, har ni nĂ„got tips pĂ„ hur man enklast fĂ„r ditt originallĂ€nken pĂ„ sin turtle? Skulle testa gummibandet, inga problem att montera pĂ„ eller av. Men att fĂ„ dit originallĂ€nken, hur svĂ„rt ska det vara egentligen? FĂ„r inte till det och vill absolut inte vĂ„lda eller repa nĂ„got. Är det kĂ€nt för att vara allmĂ€nt pillrigt eller Ă€r det bara jag som nĂ€stintill fĂ„r psykbryt nĂ€r sprinten flyger ivĂ€g som en projektil rĂ€tt ner i skrevet pĂ„ en nĂ€r man precis tror att man fĂ„tt till det? Nu sitter jag med en whiskey i handen och försöker fĂ„ mitt tĂ„lamod tillbaka, övervĂ€ger ett besök hos lokala urmakaren imorgon 😂 Det börjar med en Seiko och övergĂ„r i PTSD och KBT, skĂ€mt Ă„sido, har ni nĂ„gra knep? 😂

UPDATE: En whiskey genererade i en stadigare hand som löste biffen. No need for KBT, över ett Ă„r sen jag gav mig pĂ„ detta senast. Hade inget minne utav att det var sĂ„ hĂ€r pillrigt! Inget man gör pĂ„ en handvĂ€ndning eller tvĂ„ 🐱
Knepet Ă€r att fĂ„ till rĂ€tt vinkel mot boetten. Om du vinklar upp lĂ€nken litet mer Ă€n du tror ska behövas sĂ„ brukat det underlĂ€tta. Med det sagt sĂ„ ska jag erkĂ€nna att originallĂ€nken Ă€r litet klurig att montera. Sugpassning vettu! 😂

Knepet Ă€r att fĂ„ till rĂ€tt vinkel mot boetten. Om du vinklar upp lĂ€nken litet mer Ă€n du tror ska behövas sĂ„ brukat det underlĂ€tta. Med det sagt sĂ„ ska jag erkĂ€nna att originallĂ€nken Ă€r litet klurig att montera. Sugpassning vettu! 😂
Ska lĂ€gga det dĂ€r med vinkeln pĂ„ minnet! Skönt att fĂ„ det pĂ„ kvitto att det inte bara Ă€r jag som tycker att det Ă€r klurigt med originallĂ€nken 😂 kĂ€nde lite att failure is not an option, Ă€ven stort tack till Mackmyra Whisky och Bandit Rock som spelades i bakgrunden som underlĂ€ttade ingreppet😂

Hur gĂ„r de med Turtlarna, kommer det ingen ny variant snart? Ser gĂ€rna en med Full desert Camo tavla med sand fĂ€rgad keramisk boett. Svart inlĂ€gg, utan daydate 😍

Fan! Ingen som har en gammal schleten tavla till 6309-7040? Köpte en fulmoddad som jag vill ÄterstÀlla.

Den sitter som en smÀck! Turtlen blir sÄ bekvÀm pÄ armen med ett jubilee. Vad satte du pÄ din Blue Lagoon nu dÄ?
Den ligger naken och skĂ€ms just nu! 😂 Ville mest se hur Grey Dawn gjorde sig med Jubilee-lĂ€nken sĂ„ den ska strax fĂ„ Ă„tergĂ„ till Blue Lagoon igen. Kommer troligtvis inhandla en till Jubilee lĂ€nk dock! Är det Miltat Super-J Louie lĂ€nk? SĂ„g Ă€ven nĂ„gon som hade suttit pĂ„ ett brunt lĂ€derband pĂ„ sin Blue Lagoon, var sjukt snyggt! Men kĂ€nns lite tabu att ha det pĂ„ en dykare, Ă€sch vem bryr sig egentligen. Huvudsaken Ă€r ju att man sjĂ€lv tycker att det Ă€r snyggt sĂ„ kanske blir ett sĂ„nt ocksĂ„ đŸ€˜đŸ»

Den ligger naken och skĂ€ms just nu! 😂 Ville mest se hur Grey Dawn gjorde sig med Jubilee-lĂ€nken sĂ„ den ska strax fĂ„ Ă„tergĂ„ till Blue Lagoon igen. Kommer troligtvis inhandla en till Jubilee lĂ€nk dock! Är det Miltat Super-J Louie lĂ€nk? SĂ„g Ă€ven nĂ„gon som hade suttit pĂ„ ett brunt lĂ€derband pĂ„ sin Blue Lagoon, var sjukt snyggt! Men kĂ€nns lite tabu att ha det pĂ„ en dykare, Ă€sch vem bryr sig egentligen. Huvudsaken Ă€r ju att man sjĂ€lv tycker att det Ă€r snyggt sĂ„ kanske blir ett sĂ„nt ocksĂ„ đŸ€˜đŸ»
Det Àr inget fel med lÀder pÄ dykare, hÄll den borta frÄn vattnet med den kombon bara :D

Det Àr inget fel med lÀder pÄ dykare, hÄll den borta frÄn vattnet med den kombon bara :D
Skönt att höra! Var först rĂ€dd för att man skulle göra bort sig om man skaffade lĂ€derband till dykare 😂 Ă€r det frĂ€mst för att lĂ€der Ă€r ett ”levande” material och spricker nĂ€r det blir torrt nĂ€r det varit utsatt för vatten man ska undvika det? đŸ€˜đŸ»

Det dĂ€r med lĂ€der pĂ„ en dykare Ă€r en urgammal diskussion, ha ha! Folk fĂ„r vĂ€l göra som de vill sĂ„ tĂ€nker jag vad jag vill. 😂 Men ja, det Ă€r ett jubilee frĂ„n strapcode. De bytte ju namn pĂ„ dem för att Rolex stötte pĂ„ med rĂ€ttigheter till namnet. Det Ă€r vad jag hört iaf.

Det dĂ€r med lĂ€der pĂ„ en dykare Ă€r en urgammal diskussion, ha ha! Folk fĂ„r vĂ€l göra som de vill sĂ„ tĂ€nker jag vad jag vill. 😂 Men ja, det Ă€r ett jubilee frĂ„n strapcode. De bytte ju namn pĂ„ dem för att Rolex stötte pĂ„ med rĂ€ttigheter till namnet. Det Ă€r vad jag hört iaf.
Haha ja! KĂ€nner lite samma faktiskt 😂
Ofan, det var mer Ă€n jag visste! Skiljer det nĂ„got pĂ„ sprintarna till Jubilee-lĂ€nken frĂ„n originallĂ€nken? TĂ€nker om det Ă€r viktigt att hĂ„lla isĂ€r sprintarna sĂ„ man inte blandar ihop dom eller Ă€r det samma lĂ€ngd och diameter pĂ„ bĂ„da? Enkel sak att kolla upp nĂ€r man Ă€r hemma i och för sig men sitter ej hemma just nu đŸ€­

Tillbaka
Topp