• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

jocklas

Cartier
2-Faktor
Börjar fundera pÄ bandalternativ till guldis hÀr. Har original gummi, blÄtt Seiko original, guld Jubilee frÄn strapcode och diverse enklare 22mm band som inte passar sÀrskilt bra.

Förslag? :)

image.jpg
 

SkÀgglurk

Panerai
2-Faktor
Börjar fundera pÄ bandalternativ till guldis hÀr. Har original gummi, blÄtt Seiko original, guld Jubilee frÄn strapcode och diverse enklare 22mm band som inte passar sÀrskilt bra.

Förslag? :)

image.jpg
NÄgon integrerad historia frÄn crafter blue kanske?


GĂ„r att bestĂ€lla med guld-spĂ€nne/keeper och de skickar med gummi alternativ till keeper’n Ă€ven. Dock importkostnad, svag vaniljdoft och lite stelt mot boetten (om du har större handled) pĂ„ minussidan.
C359A0CD-2B1B-4330-B99F-6CB4218FD5A7.jpeg
 
Senast Àndrad:

faxefad

Breitling
Hittade denna i skrÀplÄda efter morfar som dog 89 legat orörd sen dess börjar ticka nÀr jag rörde den
Seiko 6105-8110

Glaset Àr repigt

Vad har denna för vÀrde
 

Bilagor

  • 20221106_140055.jpg
    20221106_140055.jpg
    274.3 KB · Visningar: 36
  • 20221106_140100.jpg
    20221106_140100.jpg
    354.3 KB · Visningar: 33
  • 20221106_140112.jpg
    20221106_140112.jpg
    406.5 KB · Visningar: 30
  • 20221106_140127.jpg
    20221106_140127.jpg
    291.1 KB · Visningar: 30
  • 20221106_140135.jpg
    20221106_140135.jpg
    310.9 KB · Visningar: 26

Viskan

Panerai
2-Faktor
Hittade denna i skrÀplÄda efter morfar som dog 89 legat orörd sen dess börjar ticka nÀr jag rörde den
Seiko 6105-8110

Glaset Àr repigt

Vad har denna för vÀrde
Jag försöker igen. Det brukar vara svÄrt att fÄ nÄgon att sÀtta ett definitivt vÀrde i pengar, till och med i vÀrderingstrÄden. Kan bero pÄ att man inte vill göra nÄgra utfÀstelser eller sÄ beror det pÄ att intresset för klockor Àr större Àn intresset för pengar.

Med det sagt sĂ„ Ă€r din klocka en riktig pĂ€rla. Högt eftertraktad av Seikofantaster. Den bars av huvudpersonen Captain Benjamin Willard igenom hela filmen ”Apocalypse Now”. Den bars ocksĂ„ i verkligheten av den Japanska Ă€ventyraren och bergsklĂ€ttraren Naomi Uemura nĂ€r han gjorde sina resor.
Den Àr fullt jÀmförbar med klockor frÄn andra samtida tillverkare t.ex. Rolex, Omega etc.etc. nÀr det gÀller kvalitet och finish. Visst, urverket Àr inget Schweiziskt precisionsarbete men det Àr av hög kvalitet och Àr driftsÀkert. NÄgot mer behövs inte i ett dykarur.
 

faxefad

Breitling
Jag försöker igen. Det brukar vara svÄrt att fÄ nÄgon att sÀtta ett definitivt vÀrde i pengar, till och med i vÀrderingstrÄden. Kan bero pÄ att man inte vill göra nÄgra utfÀstelser eller sÄ beror det pÄ att intresset för klockor Àr större Àn intresset för pengar.

Med det sagt sĂ„ Ă€r din klocka en riktig pĂ€rla. Högt eftertraktad av Seikofantaster. Den bars av huvudpersonen Captain Benjamin Willard igenom hela filmen ”Apocalypse Now”. Den bars ocksĂ„ i verkligheten av den Japanska Ă€ventyraren och bergsklĂ€ttraren Naomi Uemura nĂ€r han gjorde sina resor.
Den Àr fullt jÀmförbar med klockor frÄn andra samtida tillverkare t.ex. Rolex, Omega etc.etc. nÀr det gÀller kvalitet och finish. Visst, urverket Àr inget Schweiziskt precisionsarbete men det Àr av hög kvalitet och Àr driftsÀkert. NÄgot mer behövs inte i ett dykarur.
Var kan man fÄ tag pÄ ett nytt glas. Eller Àr det bÀttre o behÄlla orginal glaset
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Hittade denna i skrÀplÄda efter morfar som dog 89 legat orörd sen dess börjar ticka nÀr jag rörde den
Seiko 6105-8110

Glaset Àr repigt

Vad har denna för vÀrde


Fin klocka! HÀr har du en pÄgÄende auktion pÄ Tradera pÄ en likadan. Kan ge en rÀtt god fingervisning.

 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Var kan man fÄ tag pÄ ett nytt glas. Eller Àr det bÀttre o behÄlla orginal glaset
Klein vintage watch i USA har glas. Det finns sÀkert nÀrmare att fÄ tag i men hans Àr nog mest likt originalet. Det gÄr Àven att polera men det krÀvs ett speciellt medel o mycket gnidande. Om du ska sÀlja den Àr det nog bÀst att göra det som den Àr, orörd.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Klein vintage watch i USA har glas. Det finns sÀkert nÀrmare att fÄ tag i men hans Àr nog mest likt originalet. Det gÄr Àven att polera men det krÀvs ett speciellt medel o mycket gnidande. Om du ska sÀlja den Àr det nog bÀst att göra det som den Àr, orörd.
Det finns tre olika typer av glas till dom beroende pÄ nÀr den Àr tillverkad. Alla tre passar nog men bara en typ Àr korrekt(tror jag)
 
Hej, hoppas at nÄgon i den hÀr turtle-trÄden kan ge mig lite mer kunskap om denna 6309-7040. Köpte den lite spontant, eftersom den indikerar inte bara min birthyear men ocksÄ rÀtt mÄnad. Jag har bekrÀftat att sjÀlva urtavlan Àr after market, och jag misstÀnker att bezel, och visare inte Àr original. Men skulle gÀrna fÄ lite mer feedback frÄn nÄgon som kan mer om denna modellen...

Turtle1.PNG

Turtle2.PNG

Turtle3.PNG
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Hej, hoppas at nÄgon i den hÀr turtle-trÄden kan ge mig lite mer kunskap om denna 6309-7040. Köpte den lite spontant, eftersom den indikerar inte bara min birthyear men ocksÄ rÀtt mÄnad. Jag har bekrÀftat att sjÀlva urtavlan Àr after market, och jag misstÀnker att bezel, och visare inte Àr original. Men skulle gÀrna fÄ lite mer feedback frÄn nÄgon som kan mer om denna modellen...

Turtle1.PNG

Turtle2.PNG

Turtle3.PNG
VridningsinlÀgg Àr inte original, inte heller minut- och timvisare. VÄgar inte uttala mig om sekundvisaren, men vore ju underligt om man inte bytt den med.
 

erssonnn

Omega
Blivit nyförÀlskad i Willard igen, trots en varierad prisklass i samlingen med bÄde upp och ner sÄ Àr detta den enda som med sÀkerhet aldrig kommer lÀmna :)
Vi drömmer oss tillbaka till varmare klimat idag nu nÀr det Àr slaskigt och ruskigt utomhus

4730122F-87E3-4444-B3C6-D8332E114080.jpeg
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Blivit nyförÀlskad i Willard igen, trots en varierad prisklass i samlingen med bÄde upp och ner sÄ Àr detta den enda som med sÀkerhet aldrig kommer lÀmna :)
Vi drömmer oss tillbaka till varmare klimat idag nu nÀr det Àr slaskigt och ruskigt utomhus

4730122F-87E3-4444-B3C6-D8332E114080.jpeg
Hade en Willard fast den grÄ/svarta i höstats, den vart vÀldigt trÄkig pÄ armen. Den gröna har nÄgon skum charm :)
 

erssonnn

Omega
Hade en Willard fast den grÄ/svarta i höstats, den vart vÀldigt trÄkig pÄ armen. Den gröna har nÄgon skum charm :)
Har inte sett den irl, men den gröna Àr riktigt mysig! Gör sig vÀldigt fin i solen med den gröna tavlan. Tycker generellt att mÄnga gröna tavlor inte riktigt passar dÄ de ofta görs pÄ ganska dressars klockor, men pÄ dykare som denna blir den vÀldigt lekfulla och roliga!
 
Topp