• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Defreud

Panerai
2-Faktor
Har inte sett den irl, men den gröna Àr riktigt mysig! Gör sig vÀldigt fin i solen med den gröna tavlan. Tycker generellt att mÄnga gröna tavlor inte riktigt passar dÄ de ofta görs pÄ ganska dressars klockor, men pÄ dykare som denna blir den vÀldigt lekfulla och roliga!
Nej precis, den Àr ju lite mörkare grön ocksÄ. Vilket Àr en fördel. Har en Alpinist sÄ Àr rÀdd att det blir för mycket grönt i mitt fall dock :)
 
Älskar denna srpe93 :)

20230114_175700.jpg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Har för mig att jag lĂ€st att pluppen kl 3 tillkommit ett tag efter de började sĂ€lja den ref:en. De byter ref pga nĂ„n justerad text pĂ„ baksidan men inte nĂ€r de Ă€ndrar tavlan 🙃
Japp, det hÀr kunde vi ju inte lÀmna outforskat. Verkar vara precis sÄ, pga ny ISO-standard sÄ dök det upp lume kl 3. Trodde det va dÀrför srp777 pensionerades, men tydligen sÄ blev det en justering pÄ srpe93.
nedladdning.jpeg
nedladdning (1).jpeg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Kan det ha nÄgot att göra med nÀr klockorna tillverkades? Min srpe93 Àr tillverkad i juni Är 2020.
Jo, verkar ju sĂ„. Vet inte riktigt nĂ€r srpe93 dök upp men det kan vĂ€l ha vart 2020, och sĂ„g att modeller frĂ„n 2021 hade lume kl 3. Mitt googlande gav inte sĂ„ tydliga svar. Personligen tycker jag det Ă€r snyggare utan sĂ„ som din ser ut 🙂
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
5A529F82-FF4C-4B90-99D9-0973059FF344.jpeg


Köpte ett blĂ„tt isofrane stil band frĂ„n watchwear för att anvĂ€nda till min srpc44 och Ă€ven padi samurai. Men! Problemet uppstod nĂ€r barsen som kom med Ă€r för smĂ„ för att fĂ€sta i hĂ„len pĂ„ sköldpaddan. Och barsen frĂ„n sköldpaddan Ă€r för grova för att gĂ„ igenom bandet. NĂ„gon som har nĂ„got förlag? 😅 Eller kanske till och med gjort samma matchning och har en lösning?
 

rickards

Rolex
2-Faktor
5A529F82-FF4C-4B90-99D9-0973059FF344.jpeg


Köpte ett blĂ„tt isofrane stil band frĂ„n watchwear för att anvĂ€nda till min srpc44 och Ă€ven padi samurai. Men! Problemet uppstod nĂ€r barsen som kom med Ă€r för smĂ„ för att fĂ€sta i hĂ„len pĂ„ sköldpaddan. Och barsen frĂ„n sköldpaddan Ă€r för grova för att gĂ„ igenom bandet. NĂ„gon som har nĂ„got förlag? 😅 Eller kanske till och med gjort samma matchning och har en lösning?
Man kan vĂ„ldföra sig och mula i bandstiften i bandet om man vill med vĂ„ld och lite glid av nĂ„t slag, gjorde det hĂ€romveckan pĂ„ ett likadant band 🙂 Men annars sĂ€ljer Watchwear bandstift men tunna diameter och feta Ă€ndar.
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Man kan vĂ„ldföra sig och mula i bandstiften i bandet om man vill med vĂ„ld och lite glid av nĂ„t slag, gjorde det hĂ€romveckan pĂ„ ett likadant band 🙂 Men annars sĂ€ljer Watchwear bandstift men tunna diameter och feta Ă€ndar.
Jag lekte med tanken att borra upp bandet lite med det kÀnns vanskligt! Ska kolla upp stift pÄ watchwear, lÄter som att det kanske Àr den sÀkraste vÀgen.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Jag lekte med tanken att borra upp bandet lite med det kÀnns vanskligt! Ska kolla upp stift pÄ watchwear, lÄter som att det kanske Àr den sÀkraste vÀgen.
Seikos fatbars verkar vara 2.5mm, med toppar pĂ„ 1.1mm, sĂ„ de jag lĂ€nkade till Ă€r iallafall lite tunnare diameter. Bör passa bĂ€ttre 🙂
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
FĂ„r testa! Tack för tipset. :) MĂ„ste bara vĂ€nta mars ut innan jag fĂ„r se resultatet pĂ„ armen! đŸ’©
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
5A529F82-FF4C-4B90-99D9-0973059FF344.jpeg


Köpte ett blĂ„tt isofrane stil band frĂ„n watchwear för att anvĂ€nda till min srpc44 och Ă€ven padi samurai. Men! Problemet uppstod nĂ€r barsen som kom med Ă€r för smĂ„ för att fĂ€sta i hĂ„len pĂ„ sköldpaddan. Och barsen frĂ„n sköldpaddan Ă€r för grova för att gĂ„ igenom bandet. NĂ„gon som har nĂ„got förlag? 😅 Eller kanske till och med gjort samma matchning och har en lösning?

GĂ„r nog med 80% sĂ€kerhet trycka in Seiko fat bars, lite glidmedel pĂ„ sprinten (eller olivolja etc). och tryck ned den mot en hĂ„rd yta sĂ„ brukar den gĂ„ igenom 🙈

FĂ„ ut den dĂ€remot krĂ€ver lite mer vĂ„ld 😅
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har vi fler som kör Turtle som OWG klocka?
20230226_082247.jpg

Finns collers till orginalÀnken i gruppen Àr jag intresserad ;)
Den lĂ€nken sĂ„g trevlig ut vad Ă€r det för nĂ„gon? 😊

Tar gĂ€rna emot tips pĂ„ lĂ€nkar till turtle, vill ha nĂ„tt som Ă€r bĂ€ttre Ă€n original och som gĂ€rna sitter tight mot boetten. Gör inget om den smalnar av heller för den delen 😊👍
 
Topp