BRATTĂ S
Silver
Capt. Willard pÄ riktigt.morgonrockar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Capt. Willard pÄ riktigt.morgonrockar
Blev inspirerad. Fick bytaCapt. Willard pÄ riktigt.
Köp en till. Det Àr ju perfekt att ha en i patinerat skick och en i fint skick. Det har sÄlts nÄgra fina faktiskt hÀr de senaste mÄnaderna.Hela dagen idag med!!!
Verkligen formidabelt bra
Ănskar ibland att den hade den lilla röda och vita pluppen kvar pĂ„ sekundvisaren för de tycker jag Ă€r sĂ„ fina.
Men men. Det mesta man kan ha Àr vÀl en klocka som vÀcker att man vill ha en klocka till
Hela dagen idag med!!!
Verkligen formidabelt bra
Ănskar ibland att den hade den lilla röda och vita pluppen kvar pĂ„ sekundvisaren för de tycker jag Ă€r sĂ„ fina.
Men men. Det mesta man kan ha Àr vÀl en klocka som vÀcker att man vill ha en klocka till
Exakt sÄ!!Hade ocksÄ föredragit om min hade kvar det röda men samtidigt sÄ tycker jag slitaget skÀnker en oerhörd charm
Det Àr nog svÄrare att hitta en 6105 i bra skick Àn en Tudor sub, eller? Jag har dÄlig koll pÄ Tudor. Aldrig Àgt nÄgon faktiskt, varken nytt eller vintage.Exakt sÄ!!
SÄ @Viskan har vÀl helt rÀtt: Vi fÄr fundera pÄ att köpa en till
Hade funderingar pÄ en tudor sub, vilket ocksÄ dykt upp mÄnga fina det sista med dessutom priser som börjar nÀrmar sig "normala" men vi fÄr vÀl se....
Jo det har du helt rÀtt i.Det Àr nog svÄrare att hitta en 6105 i bra skick Àn en Tudor sub, eller? Jag har dÄlig koll pÄ Tudor. Aldrig Àgt nÄgon faktiskt, varken nytt eller vintage.
Ja, varför inte.
Riktigt fint skick pÄ den!Plockade fram en gammal favorit, -79as 6306.
Den Àr given!Riktigt fint skick pÄ den!
Har ingen 06 i samlingen Àn men en dag sÄ.
Wow vilket skick alltsĂ„. Man undrar ju hur det Ă€r möjligt att dessa klockor som Ă€r av âbruksnaturâ kan hĂ„lla sig sĂ„?En till pĂ„ 6306an sĂ„ hĂ€r i morgonljuset, nytt Uncle Seiko GL-band pĂ„. Kan verkligen rekommendera för er som inte testat.
De hĂ„ller sig för att de Ă€r av vĂ€ldigt hög kvalitet. De risiga exemplaren har förmodligen brukats hĂ„rt och inte blivit omhĂ€ndertagna pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt. FörstĂ„eligt eftersom de inte kostade en förmögenhet som nya. Betydligt dyrare schweiziska dykararur har antagligen klarat sig bĂ€ttre genom Ă„ren just för att Ă€garna har skött om dem. Jag menar, det Ă€r kanske inte lika vanligt att man undrar varför en Rolex sub frĂ„n 60,70-talet klarat sig sĂ„ bra, trots att de ocksĂ„ var av âbruksnaturâ.Wow vilket skick alltsĂ„. Man undrar ju hur det Ă€r möjligt att dessa klockor som Ă€r av âbruksnaturâ kan hĂ„lla sig sĂ„?
Jag har sjÀlv en 6309 som Àr i magiskt skick, köpt hÀr pÄ forat. Typ NOS nÀr den köptes, inte lÀngre för jag anvÀnder den ju.
Vet du historien bakom din?
FörstĂ„r vad du menar och du har garanterat helt rĂ€tt.De hĂ„ller sig för att de Ă€r av vĂ€ldigt hög kvalitet. De risiga exemplaren har förmodligen brukats hĂ„rt och inte blivit omhĂ€ndertagna pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt. FörstĂ„eligt eftersom de inte kostade en förmögenhet som nya. Betydligt dyrare schweiziska dykararur har antagligen klarat sig bĂ€ttre genom Ă„ren just för att Ă€garna har skött om dem. Jag menar, det Ă€r kanske inte lika vanligt att man undrar varför en Rolex sub frĂ„n 60,70-talet klarat sig sĂ„ bra, trots att de ocksĂ„ var av âbruksnaturâ.
Det skiljde ju inte riktigt lika mycket mellan en 6306 och en sub pÄ den tiden som det gör pÄ vintagemarknaden idag. Jag har nog sagt det tidigare, det Àr vÀl ofarligt i denna trÄden, att jag tycker att Seiko gjorde dykarur som iaf delvis var minst lika bra som de schweiziska jÀttarna. Schweiz satsade i gammal god tradition pÄ bÄde precision och rubusthet medan Japan nöjde sig med rubusthet. Behöver ett dykarur gÄ -4/+6? TvÄ olika filosofier, jag gillar bÄda.FörstÄr vad du menar och du har garanterat helt rÀtt.
Men med tanke pÄ hur olika kostnadslÀge dessa har blir jag ÀndÄ glad varje gÄng jag ser en seiko som Àr lika vÀlbehÄllen som en klocka som en stÄl sub.
Gagnar vÄr hobby om inte annat
Preaching to the choir!!Det skiljde ju inte riktigt lika mycket mellan en 6306 och en sub pÄ den tiden som det gör pÄ vintagemarknaden idag. Jag har nog sagt det tidigare, det Àr vÀl ofarligt i denna trÄden, att jag tycker att Seiko gjorde dykarur som iaf delvis var minst lika bra som de schweiziska jÀttarna. Schweiz satsade i gammal god tradition pÄ bÄde precision och rubusthet medan Japan nöjde sig med rubusthet. Behöver ett dykarur gÄ -4/+6? TvÄ olika filosofier, jag gillar bÄda.
Jag vet inte hur mycket du doppat tÄn/ner i kaninhÄlet i övrigt med vintage Seiko men de satsade ju pÄ precision ocksÄ med GS/KS pÄ 60,70-talet. Hi-beat m.m. Fantastiska klockor.Preaching to the choir!!
SkÄl
Inte alls faktiskt.Jag vet inte hur mycket du doppat tÄn/ner i kaninhÄlet i övrigt med vintage Seiko men de satsade ju pÄ precision ocksÄ med GS/KS pÄ 60,70-talet. Hi-beat m.m. Fantastiska klockor.
Kul! Nu Ă€r det ju typ sport/dress sĂ„ gillar man inte det sĂ„ kanske det inte Ă€r nĂ„got men dĂ„ finns ju Seikos kronografer frĂ„n samma tid, 6138,6139 och Ă€ven 7016,7018. DĂ€r kan man verkligen âgo nutsâ.Inte alls faktiskt.
Bara kÀnt turtlar i princip
Jag har nog uppenbarligen en del att utforska.
Kul! Nu Ă€r det ju typ sport/dress sĂ„ gillar man inte det sĂ„ kanske det inte Ă€r nĂ„got men dĂ„ finns ju Seikos kronografer frĂ„n samma tid, 6138,6139 och Ă€ven 7016,7018. DĂ€r kan man verkligen âgo nutsâ.