• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

IMG_0580.jpeg

BĂ„t, bad & turtle!

Är pĂ„ jakt efter en gammal turtle och sĂ„g denna pĂ„ tradera, vad sĂ€ger ni om den?
FÄr tveksamma vibbar av annonsen överlag, mkt dravel utan innehÄll och helt nyreggad utan omdömen. Sen Àr jag skeptisk till urtavlan, tveksam till att det skulle vara original? Lysmassan ser skum ut tycker jag.

FÄr tveksamma vibbar av annonsen överlag, mkt dravel utan innehÄll och helt nyreggad utan omdömen. Sen Àr jag skeptisk till urtavlan, tveksam till att det skulle vara original? Lysmassan ser skum ut tycker jag.

Jag hÄller helt med om texten och innehÄllet. Med det sagt sÄ har jag sett mÄnga 76 och 77 frÀmst 6306 men Àven hos 6309 som varit vÀldigt mkt krÀmigare och gula precis som denna Àr.
Jag skulle sÀga att tavlan och massan kan vara orginal.
Jag letar sjÀlv efter en 77:a och gÀrna dÄ en 6306.

Jag blir mer reserverad för att det det ju svÄrt att köpa sÀljaren och för fÄ bilder med ocentrerad bezel.

Kan nÀstan svÀra pÄ att jag sett denna klockan tidigare med samma bilder, samma icke rÀtt stÀllda bezel
 men kan var snett ute

Jag hÄller helt med om texten och innehÄllet. Med det sagt sÄ har jag sett mÄnga 76 och 77 frÀmst 6306 men Àven hos 6309 som varit vÀldigt mkt krÀmigare och gula precis som denna Àr.
Jag skulle sÀga att tavlan och massan kan vara orginal.
Jag letar sjÀlv efter en 77:a och gÀrna dÄ en 6306.

Jag blir mer reserverad för att det det ju svÄrt att köpa sÀljaren och för fÄ bilder med ocentrerad bezel.

Kan nÀstan svÀra pÄ att jag sett denna klockan tidigare med samma bilder, samma icke rÀtt stÀllda bezel
 men kan var snett ute
Jo, du kan förstÄs ha helt rÀtt. Men det kÀnns fuffens, tavlan och visarna lirar inte riktigt, men det Àr svÄrt att veta. Men hur som, med Àldre klockor vill man gÀrna ha sÄ mkt konkret fakta man kan fÄ vilket den hÀr annonsen inte bjuder pÄ.

Differensen mellan tavlans lime och visarna har jag ocksÄ sett innan, letade upp denna tidigare sÄlda pÄ KS som har samma.
Sedan Àr jag 100% enig med dig att vad som Àr "utbytes", fake/AM eller normalt Àr rackarn inte enkelt pÄ vintage. Normalspannet Àr stort och trovÀrdighet Àr allt
Men nÄgot med den Àr lite off, kanske Àr det skicket överlag kontra info och pris.....

Men att sÀlja en sÄdan unik klocka med sÄ dÄliga bilder, sÄ lite info om det som en köpare skulle vilja veta Àr mÀrkligt.

SÄg nÄgot klipp pÄ Youtube men nÄgon Spencer som har mÀngder med klipp om gamla Seikos han renoverar dÀr han sÀger att nÀsta alla frÄn dom Ären har krÀmiga index men vitare visare sÄ det kan allt stÀmma. Men ibliderna Àr ju bedrövliga och vad jag vet sÄ kan man inte kontaka nÄgon pÄ Trandera för att stÀlla frÄgor och be om flera bilder

Jo, du kan förstÄs ha helt rÀtt. Men det kÀnns fuffens, tavlan och visarna lirar inte riktigt, men det Àr svÄrt att veta. Men hur som, med Àldre klockor vill man gÀrna ha sÄ mkt konkret fakta man kan fÄ vilket den hÀr annonsen inte bjuder pÄ.

Differensen mellan tavlans lime och visarna har jag ocksÄ sett innan, letade upp denna tidigare sÄlda pÄ KS som har samma.
Sedan Àr jag 100% enig med dig att vad som Àr "utbytes", fake/AM eller normalt Àr rackarn inte enkelt pÄ vintage. Normalspannet Àr stort och trovÀrdighet Àr allt
Men nÄgot med den Àr lite off, kanske Àr det skicket överlag kontra info och pris.....

Men att sÀlja en sÄdan unik klocka med sÄ dÄliga bilder, sÄ lite info om det som en köpare skulle vilja veta Àr mÀrkligt.

Bilderna behöver definitivt vara bÀttre för att kunna dra en slutsats. TyvÀrr har de ju samma tavelkod bÄde -7001 och -7000, dock vÀldigt sÀllan man ser en -7000. Generellt stÀmmer det att visarna brukar behÄlla en vitare ton medans index gulnar pÄ de tidiga 6306: orna. För referens min 6306-7000 frÄn Juli -76:
IMG_2985.jpeg

Om det inte hĂ€nt nĂ„got i dag sĂ„ ligger vĂ€l 1-2 hĂ€r pĂ„ KS för vettiga pengar. Den ena av dem Är en riktig forumveteran dessutom

Red: kollade nu och hittade 2. En 84 och en 83
Allt sett dom men Àr lite för hÀrjade för min smak.
Har haft ett gÀng 7548or som ju Àr mycket lÀttare att hitta. BÄde i antal och i bÀttre skicka.
Undra varför alla 6309 Ă€r sĂ„ jĂ€kla patinerade pĂ„ tavla och visare. Är dom svĂ„rare att fĂ„ tĂ€ta eller Ă€r det bara hardcore-dykare som burit dom nĂ€r det begav sig??

Allt sett dom men Àr lite för hÀrjade för min smak.
Har haft ett gÀng 7548or som ju Àr mycket lÀttare att hitta. BÄde i antal och i bÀttre skicka.
Undra varför alla 6309 Ă€r sĂ„ jĂ€kla patinerade pĂ„ tavla och visare. Är dom svĂ„rare att fĂ„ tĂ€ta eller Ă€r det bara hardcore-dykare som burit dom nĂ€r det begav sig??
OcksĂ„ tĂ€nkt samma sak, just 7548 Ă€r ju lĂ€tt att hitta jĂ€ttefina, turtle ser ofta ut som de nyttjats i krig 😄 Men kan förvisso ha sin charm det med.

Fick en turtle i byte hĂ€r i veckan, blev smĂ„tt förvĂ„nad över en sak, kan Seiko ha slĂ€ppt en klocka genom QC med ett sĂ„ pass snett förstoringsglas😂 Inget större problem för mej att ta loss o linjera bĂ€ttre men blev mer bara paff.
1000006858.jpg

1000006857.jpg
Tycker det verkar vara mer regel Ă€n undantag att det sitter snett som attan 😄

Tillbaka
Topp