Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
42:a? Ref.?Modern slim Willard pÄ nato
Spb317. SÄlde den förra veckan42:a? Ref.?
Det var en stilig och hÀrjad baddareSeiko söndag hehe
33:an pÄ passFin och varm morgon.
FĂ„r tveksamma vibbar av annonsen överlag, mkt dravel utan innehĂ„ll och helt nyreggad utan omdömen. Sen Ă€r jag skeptisk till urtavlan, tveksam till att det skulle vara original? Lysmassan ser skum ut tycker jag.Ăr pĂ„ jakt efter en gammal turtle och sĂ„g denna pĂ„ tradera, vad sĂ€ger ni om den?
Seiko âTurtleâ 6306-7000
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2024-09-24 22:34:19. Köp & sÀlj begagnade & oanvÀnda Automatiska klockor pÄ Tradera.www.tradera.com
FÄr tveksamma vibbar av annonsen överlag, mkt dravel utan innehÄll och helt nyreggad utan omdömen. Sen Àr jag skeptisk till urtavlan, tveksam till att det skulle vara original? Lysmassan ser skum ut tycker jag.
Jo, du kan förstÄs ha helt rÀtt. Men det kÀnns fuffens, tavlan och visarna lirar inte riktigt, men det Àr svÄrt att veta. Men hur som, med Àldre klockor vill man gÀrna ha sÄ mkt konkret fakta man kan fÄ vilket den hÀr annonsen inte bjuder pÄ.Jag hÄller helt med om texten och innehÄllet. Med det sagt sÄ har jag sett mÄnga 76 och 77 frÀmst 6306 men Àven hos 6309 som varit vÀldigt mkt krÀmigare och gula precis som denna Àr.
Jag skulle sÀga att tavlan och massan kan vara orginal.
Jag letar sjÀlv efter en 77:a och gÀrna dÄ en 6306.
Jag blir mer reserverad för att det det ju svÄrt att köpa sÀljaren och för fÄ bilder med ocentrerad bezel.
Kan nÀstan svÀra pÄ att jag sett denna klockan tidigare med samma bilder, samma icke rÀtt stÀllda bezel⊠men kan var snett ute
Jo, du kan förstÄs ha helt rÀtt. Men det kÀnns fuffens, tavlan och visarna lirar inte riktigt, men det Àr svÄrt att veta. Men hur som, med Àldre klockor vill man gÀrna ha sÄ mkt konkret fakta man kan fÄ vilket den hÀr annonsen inte bjuder pÄ.
Differensen mellan tavlans lime och visarna har jag ocksÄ sett innan, letade upp denna tidigare sÄlda pÄ KS som har samma.
Sedan Àr jag 100% enig med dig att vad som Àr "utbytes", fake/AM eller normalt Àr rackarn inte enkelt pÄ vintage. Normalspannet Àr stort och trovÀrdighet Àr alltAvslutad - Seiko 6306-7000
SÀljer en seiko 6306-7000 frÄn juli 1976. Dessa 7000 gjordes endast under 1Är innan dom gick över till 7001 ref. Den har grövre kronan som 6306 modellerna har. Sen Àr Urverket med hack och högre juvel antal. Bezelinsert har lite blÄ ton. Vissa brukar fÄ det medans andra gÄr imot det grÄa...klocksnack.se
Men nÄgot med den Àr lite off, kanske Àr det skicket överlag kontra info och pris.....
Men att sÀlja en sÄdan unik klocka med sÄ dÄliga bilder, sÄ lite info om det som en köpare skulle vilja veta Àr mÀrkligt.
Om det inte hĂ€nt nĂ„got i dag sĂ„ ligger vĂ€l 1-2 hĂ€r pĂ„ KS för vettiga pengar. Den ena av dem Ăr en riktig forumveteran dessutomIngen som har en fin turtle att sĂ€lja? Gammal och fin alltsĂ„, ingen nyare
Allt sett dom men Ă€r lite för hĂ€rjade för min smak.Om det inte hĂ€nt nĂ„got i dag sĂ„ ligger vĂ€l 1-2 hĂ€r pĂ„ KS för vettiga pengar. Den ena av dem Ăr en riktig forumveteran dessutom
Red: kollade nu och hittade 2. En 84 och en 83
OcksÄ tÀnkt samma sak, just 7548 Àr ju lÀtt att hitta jÀttefina, turtle ser ofta ut som de nyttjats i krig Men kan förvisso ha sin charm det med.Allt sett dom men Àr lite för hÀrjade för min smak.
Har haft ett gÀng 7548or som ju Àr mycket lÀttare att hitta. BÄde i antal och i bÀttre skicka.
Undra varför alla 6309 Ă€r sĂ„ jĂ€kla patinerade pĂ„ tavla och visare. Ăr dom svĂ„rare att fĂ„ tĂ€ta eller Ă€r det bara hardcore-dykare som burit dom nĂ€r det begav sig??
Tycker det verkar vara mer regel Àn undantag att det sitter snett som attanFick en turtle i byte hÀr i veckan, blev smÄtt förvÄnad över en sak, kan Seiko ha slÀppt en klocka genom QC med ett sÄ pass snett förstoringsglas Inget större problem för mej att ta loss o linjera bÀttre men blev mer bara paff.