• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Back on the factory bracelet.
IMG_7543.jpeg
IMG_7715.jpeg

Köpte ju ett nytt armband som kom idag i brevlÄdan och efter en stund fick jag idén att flytta över spÀnne och det andra frÄn originalbandet som kom med klockan. FÄr se om det fÄr sitta kvar.

IMG_1353.jpeg

Hur Àr kvalitén pÄ vÄffelgummit du köpte? Passar bandstiften som följer med? Det Àr vÀl med quick release?

Senast Àndrad:
20250114_174928.jpg

UngefĂ€r ett dygn efter den hĂ€r bilden sĂ„ ramlade gummit i bitar. SĂ„ nu har jag slitit ut ett Uncle Seiko vĂ„ffla och ett Seiko DAL1BP. Det mĂ„ste ju iofs betyda att jag anvĂ€nder klockan ganska flitigt. 😃

SÄ vad rekommenderar ni för gummi?
GÀrna med passande bandstift, jag tycker alltid att det Àr krÄngligt eftersom hÄlen i bandhornen Àr ju rÀtt stora.

Jag har ett 20mm waffle frÄn Uncle Seiko om nÄgon Àr intresserad av ett ev byte. Helt oanvÀnt. Det var tÀnkt till en annan klocka men det blev aldrig av, just pga bandstiften.

20250114_174928.jpg

UngefĂ€r ett dygn efter den hĂ€r bilden sĂ„ ramlade gummit i bitar. SĂ„ nu har jag slitit ut ett Uncle Seiko vĂ„ffla och ett Seiko DAL1BP. Det mĂ„ste ju iofs betyda att jag anvĂ€nder klockan ganska flitigt. 😃

SÄ vad rekommenderar ni för gummi?
GÀrna med passande bandstift, jag tycker alltid att det Àr krÄngligt eftersom hÄlen i bandhornen Àr ju rÀtt stora.

Jag har ett 20mm waffle frÄn Uncle Seiko om nÄgon Àr intresserad av ett ev byte. Helt oanvÀnt. Det var tÀnkt till en annan klocka men det blev aldrig av, just pga bandstiften.
SÄna hÀr stift passar bÀttre med vanliga gummin, dÄ kan du köpa vilket 22mm gummi du vill och det bör passa.

Tillbaka
Topp