Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Köpte ju ett nytt armband som kom idag i brevlÄdan och efter en stund fick jag idén att flytta över spÀnne och det andra frÄn originalbandet som kom med klockan. FÄr se om det fÄr sitta kvar.
![]()
SÄna hÀr stift passar bÀttre med vanliga gummin, dÄ kan du köpa vilket 22mm gummi du vill och det bör passa.![]()
UngefÀr ett dygn efter den hÀr bilden sÄ ramlade gummit i bitar. SÄ nu har jag slitit ut ett Uncle Seiko vÄffla och ett Seiko DAL1BP. Det mÄste ju iofs betyda att jag anvÀnder klockan ganska flitigt.
SÄ vad rekommenderar ni för gummi?
GÀrna med passande bandstift, jag tycker alltid att det Àr krÄngligt eftersom hÄlen i bandhornen Àr ju rÀtt stora.
Jag har ett 20mm waffle frÄn Uncle Seiko om nÄgon Àr intresserad av ett ev byte. Helt oanvÀnt. Det var tÀnkt till en annan klocka men det blev aldrig av, just pga bandstiften.
Supertack! SÄ stiftet Àr lite smalare men med feta Àndar?SÄna hÀr stift passar bÀttre med vanliga gummin, dÄ kan du köpa vilket 22mm gummi du vill och det bör passa.
![]()
Bandstift Ăž 2.0mm (med axlar) - XL topp - Watchwear.se
Bandstift i rostfritt stÄl (med axlar), 2-pack. Diameter stift: 2.0 mm, topp: 1.1 mm. Perfekt för att fÀsta armband eller lÀnk pÄ er klocka.watchwear.se
Precis.Supertack! SÄ stiftet Àr lite smalare men med feta Àndar?
Precis.
Nja, inte direkt. Haft nÄgra Turtle men mestadels pÄ lÀnk.Tycker vÀl Seikos originalgummi Àr snyggt dock.Har du nÄgot förslag pÄ ett bra gummi?
Ja, jag gillar det ocksÄ. TyvÀrr Àr det lite styvt och lite plastigt. Precis nÀr det blev bekvÀmt sÄ gick det av.Nja, inte direkt. Haft nÄgra Turtle men mestadels pÄ lÀnk.Tycker vÀl Seikos originalgummi Àr snyggt dock.
Mm, jag gÄr i samma tankar. Har ju tvÄ nu och det kÀnns som att det fattas en...MÄste nog skaffa en turtle igen kÀnner jag![]()
Hur Àr kvalitén pÄ vÄffelgummit du köpte? Passar bandstiften som följer med? Det Àr vÀl med quick release?
Ăr det ett band frĂ„n watchwear? Ser bekant ut
StĂ€mmer bra det!Ăr det ett band frĂ„n watchwear? Ser bekant ut![]()
SRPA21, SRP787 och SKX009.Till er rutinerade: FunkarpÄ mindre handleder? Tycker skx007 sitter bra. NÄgon som har bÄda?
Turtle Àr ju onekligen nÄgra mm större och en stor klocka, men den har grymt bra boett som sitter jÀkla bra trots sin storlek. Gillar du SKX007 sÄ lÀr du absolut gilla Turtle ocksÄ tror jag bestÀmt.Till er rutinerade: FunkarpÄ mindre handleder? Tycker skx007 sitter bra. NÄgon som har bÄda?
Till er rutinerade: FunkarpÄ mindre handleder? Tycker skx007 sitter bra. NÄgon som har bÄda?
Till er rutinerade: FunkarpÄ mindre handleder? Tycker skx007 sitter bra. NÄgon som har bÄda?
Riktigt bra bild! PĂ„ en riktigt bra klocka sĂ„klart. Den svarta Ă€r grym alltsĂ„Nog för att turtleboetten Ă€r bra sen gammalt, men hade förtrĂ€ngt hur JĂKLA bra den Ă€r. Orimligt bekvĂ€m trots sin storlek.![]()