• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
20230622_122325.jpg
 

Hunter

Cartier
Jag har en SLA021J1 mm300. Du som har bÄde mm300 o SLA-Turtle, har de lika bra finish, lume, tavla mm?
Vilken sitter bÀst pÄ din handled?
Ska jag köpa en Turtle?
Hej,
MM300 och min Turtle har bÄda Zaratzu polering, tycker bÄda har likvÀrdig finish.
Alla Turtlar har inte Zaratsu polering.
Lumen Àr utan tvekan bÀttre pÄ MM300
Tavlorna pÄ de bÄda klockorna Àr vÀldigt olika, MM300 har en traditionell svart medan min Turtle skiftar frÄn grafitgrÄtt till svart beroende pÄ ljuset.
Timmar och minuter Àr mer markerade pÄ MM300.
Minut och timvisarna Àr kraftigare pÄ MM300.
Mina handleder har en omkrets pÄ 20,0 cm, bÀr bÄda klockorna utan besvÀr och lika bekvÀmt.
MM300 sitter dock nÄgot högre pga klockans höjd.
BÄda klockorna slinker in under manschetten pÄ mina arbetsskjortor och fastnar inte heller pÄ kavajÀrmen.
Tycker min Turtle Àr lite mer "dressig" Àn min MM300 Àven om den Àr elegant.
MM300 syns mer och Àr nog lite mer "flashig"
Kommer att behÄlla bÄda, de Àr vÀldigt olika och Àr lika förtjust i bÄda.
Postar strax foton av bÄda pÄ min handled.

Klart du ska köpa en Turtle, man mĂ„ste naturligtvis ha bĂ€gge! 😁

Hoppas du blev nÄgot klokare av mina högst personliga reflektioner och tankar.

Mvh,
Hunter
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Jag har en SLA021J1 mm300. Du som har bÄde mm300 o SLA-Turtle, har de lika bra finish, lume, tavla mm?
Vilken sitter bÀst pÄ din handled?
Ska jag köpa en Turtle?
Specs i all Àra men det kokar till slut ned till kÀnsla. mm300 Àr en riktig dykarklocka. SLA Turtle Àr vÀl Àven den en riktig dykarklocka men en i raden av reissues pÄ en verklig legend, 6105. Dessutom Àr den jÀmfört med mm300 omotiverat dyr.

edit: Köp en 6105
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Snyggt!!
Bytt till coinedge ser jag men Àr Àven bezelinserten bytt?
kanske Àven glaset..
Törs man frÄga var har du handlat ifrÄn?
Tack! Det Ă€r en tĂ€mligen diskret modd; jag tĂ€nker pĂ„ det som uppgraderingar. Man ska ha ett gott öga för att upptĂ€cka dem... 🙂 Vridringen kommer frĂ„n One Second Closer, vridringsinlĂ€gget frĂ„n Yobokies och glaset frĂ„n DLW om jag inte missminner mig. LĂ€nken Ă€r ocksĂ„ bytt till en frĂ„n Strapcode. Sen Ă€r den trycktestad ocksĂ„ sĂ„ att man faktiskt törs anvĂ€nda den pĂ„ sommaren nĂ€r en sĂ„n hĂ€r klocka passar bĂ€st!
 
Senast Àndrad:

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Tack! Det Ă€r en tĂ€mligen diskret modd; jag tĂ€nker pĂ„ det som uppgraderingar. Man ska ha ett gott öga för att upptĂ€cka dem... 🙂 Vridringen kommer frĂ„n One Second Closer, vridringsinlĂ€gget frĂ„n Yobokies och glaset frĂ„n DLW om jag inte missminner mig. LĂ€nken Ă€r ocksĂ„ bytt till en frĂ„n Strapcode. Sen Ă€r den trycktestad ocksĂ„ sĂ„ att man faktiskt törs anvĂ€nda den pĂ„ sommaren nĂ€r en sĂ„n hĂ€r klocka passar bĂ€st!
HĂ„ller med dig!
Uppgraderingar.
Tack för svaren.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Top 3 Turtles collectzione bara mÄste finnas hos mig innan 2023 slut

IMG_8108.jpeg

IMG_8107.jpeg

IMG_8109.jpeg
Uppskattar om du kan ange ref pÄ dessa.
Amatör pÄ dessa men tokrorskade pÄ en mm300 och nu Àr det mest Seiko man tÀnker pÄ.
Har en iof en King Seiko -72 highbeat i double’, men dessa dykare Ă€r fantastiska.

FrÄga till alla, finns Turtle med bÀttre urverk Àn 4R36 o dyligt. 6R kanske? Har 8L35 i min mm300 och den Àr nÀstan i klass med mina IWC!!
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Specs i all Àra men det kokar till slut ned till kÀnsla. mm300 Àr en riktig dykarklocka. SLA Turtle Àr vÀl Àven den en riktig dykarklocka men en i raden av reissues pÄ en verklig legend, 6105. Dessutom Àr den jÀmfört med mm300 omotiverat dyr.

edit: Köp en 6105
Är inte 6105 Capt Willard?
Den med utbuktningen kl 4.

Kollade pÄ denna sidan jag googlade fram. Har den en bra sammanfattning av Turtle?
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Är inte 6105 Capt Willard?
Den med utbuktningen kl 4.

Kollade pÄ denna sidan jag googlade fram. Har den en bra sammanfattning av Turtle?
Ja 6105 8110 Àr den ursprungliga Willard som förekom i filmen.

edit: Nu lÀste jag inte hela artikeln men de verkar ha missat eller det stÄr i alla fall inte att 6105 fanns med tvÄ olika boetter, dels den som kom 1968, 6105 8000/8009 och den som kom 1970, 6105 8110/8119 dÀr det Àr den senare som kallas Willard.
 
Senast Àndrad:

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Top 3 Turtles collectzione bara mÄste finnas hos mig innan 2023 slut

IMG_8108.jpeg

IMG_8107.jpeg

IMG_8109.jpeg
Ja, visst kÀnns det som att man ska ha tre, varken fler eller fÀrre? Jag har haft flera olika moderna turtle genom Ären, men har just nu "bara" dessa tvÄ. Tittar pÄ att lÀgga till en tredje men har inte hittat rÀtt Àn. Tankar pÄ det?
20230711_172618.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ja, visst kÀnns det som att man ska ha tre, varken fler eller fÀrre? Jag har haft flera olika moderna turtle genom Ären, men har just nu "bara" dessa tvÄ. Tittar pÄ att lÀgga till en tredje men har inte hittat rÀtt Àn. Tankar pÄ det?
20230711_172618.jpg

Ligger mycket i det nĂ€r det gĂ€ller Turtles men alla hĂ„ller nog inte med 😆
IMG_8138.jpeg
 
Topp